Gå til innhold

Hvor ofte er dere sammen med svigerfamilien?

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg har en flott svigerfamilie, de er helt supre alle sammen. Jeg synes vi sees ofte, med ofte mener jeg i alle fall flere ganger i halvåret. Kanskje ca. en gang i mnd, eller annenhver. Enten at vi har sammenkomster en eller annen plass, bursdager osv.

Jeg er nok litt sær, fordi jeg er ikke så glad i å gå på besøk. Min egen familie er ikke så stor og vi sees heller ikke så ofte, men ikke sjelden heller slik jeg ser det.

Jeg er av og til litt redd for at min svigerfamile (altså svigerforeldre og svigersøstre m. fam) synes vi er for dårlige til å komme på besøk. Eller at jeg har et merkelig forhold til dette? Høres det rart ut når jeg sier at jeg er fornøyd slik det er? Mannen min er lik meg, ofte er det jeg som maser på han for jeg ener at nå må vi liksom være litt sosiale med familien...

Ja, vil bare høre om noen andre har tanker omkring dette. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ser min svigerfamilie (altså hans familie) sjelden. Det er fordi vi bor på østlandet og de bor på vestlandet. Vi reiser dit 2-3 ganger i året og de er her kanskje en gang annethvert år. Det synes jeg i grunnen er nok, for det blir ganske intenst når man skal bo med folk en uke om gangen (i tillegg til at jeg synes de er litt kjedelige, selv om de er veldig hyggelige og vi går godt overens). Men jeg hadde nok satt mer pris på å heller invitere dem til middag en dag i uken eller bare stikke innom nå og da enn disse langvarige besøkene.

Hans svigerfamilie (min familie) ser vi oftere. Broren min bor ikke langt unna og er her minst en gang i uken (fast søndagsmiddag hos oss). Mamma bor riktignok i Nord-Norge, men hun er en del i Oslo (ca annenhver mnd) og bor da hos oss, som oftest en uke om gangen. Det er veldig koselig og har ikke inntrykk av at mannen min synes det er slitsomt, men så trives han veldig godt sammen med familien min. Men igjen ville jeg nok heller ønsket å se henne oftere enn lange besøk av og til.

Skrevet

Min familie bor 4-5 timers kjøring fra oss, og hans familie bor en 8-9timers kjøring fra oss, så vi ser naturlig nok ingen av familiene særlig ofte.

Jeg vil tro vi ser begge familiene en 3-4 ganger i året, kanskje opp til 5 ganger i året. Hadde vi ikke hatt denne avstanden hadde det selvsagt blitt oftere.

Skrevet

Jeg bor hos min "svigermor" så ser henne vært dag.. :sjenert:

Helgidvis er hun veldig snill. Min egen mor derimot ser jeg sjeldent selv om hun bor en busstur unna..

Skrevet

Jeg har to svigerfamilier, da sambos foreldre er skilt og har giftet seg på nytt på hver sin kant. Den ene av familiene bor rett ved oss og de ser vi ganske ofte, minst en gang i måneden. Den andre familien bor 1,5 time unna, og de ser vi en tre-fire ganger i året.

Skrevet

Tja... Min svigerfamilie ser vi dessverre litt for sjelden. Svigerforeldrene mine er døde, men har to svogre med familier. Har akkurat vært på hytta med den ene. De bor på andre sida av landet, men vi ser de faktisk relativt ofte. De er gjerne i Oslo på møter og da overnatter de. Kjempehyggelig. Den andre har jeg ikke sett siden i vår en gang, enda de bor bare en time fra oss. De har barn som er i landseliten i idrett og har det veldig hektisk.

Skulle gjerne hatt mer kontakt med begge to. Veldig trivelige folk.

Min manns svigerfamilie bor på andre sida av landet. Vi besøker tre - fire ganger i året. Og de er her to - tre ganger i året. Så egentlig ser vi dem ganske ofte. :-D

Broren min bor ikke langt unna og er her minst en gang i uken (fast søndagsmiddag hos oss).

Det skjønner jeg godt. Heldige broren din. Jeg skulle ønske jeg var i familie med deg og kunne komme på fast søndagsmiddag.

Skrevet

Vi ses ofte, flere ganger i måneden. Blir hele tiden bedt på middag osv. Nå bor de bare et par mil unna, og samboer har et veldig godt forhold til sine foreldre.

Min familie ser vi ikke så ofte da de bor lenger unna. Ses kanskje en gang tredjehver måned i forbindelse med dåp, bursdag osv.

Jeg synes det kommer veldig an på hvor langt unna hverandre man bor.. Jeg synes ikke det høres ut som dere ser familien så ofte..

Skrevet

med forrige svigerfamilei (ex'n) fikk jeg skrekk bare vi skulle se dem - og det var heldigvis bare 4 ganger i året. Ex'n ville jeg skulle være med til alle tilstelninger og dra mye oftere på besøk til dem - men vi hadde ikke kjemi! De var altfor bondete og småborgerlige. :flagg:

Nå har jeg truffet en ny flott mann og han har verdens flotteste mamma og pappa. Der stemmer kjemien mellom oss, så vi må gjerne se dem så ofte som mulig. :dagens-rose::engel:

Skrevet

Mine foreldre bor i Bergen, svigerforeldrene mine bor 300 m unna, så naturligvis ser vi de litt oftere, men det kan egentlig gå noen uker mellom hver gang likevel.

Gjest -eline-
Skrevet

Vi deler hus med søsteren til min kjære og ser derfor henne ofte. Mine svigerforeldre bor heller ikke så langt unna, og det siste året har vi holdt på med et felles oppussingsprosjekt, slik at vi sees minst en gang i uka i snitt. I tillegg jobber min svigermor på skolen jeg går på, slik at jeg ser henne med jevne mellomrom der. Mine foreldre bor 50 mil unna slik at vi ikke ser de like ofte, vi drar ofte oppover for ei langhelg (ca annenhver måned), og de har vært etpar ganger her (har bare bodd her det siste året).

Skrevet

Vi besøker foreldrene til min forlovede rett som det er, fordi de bor bare 20 min. kjøring unna. Eller de kommer på besøk til oss, eller vi møtes på kafé. Jeg synes det er veldig hyggelig å treffe dem så ofte, fordi de er så lette å være sammen med :-D

Mine foreldre ser vi sjeldnere pga. avstanden, men også fordi vi ikke kommer så veldig godt overens :sjenert:

Skrevet

Jeg ser svigerfamilien kanskje et par ganger i måneden, av og til sjeldnere. Men de bor også knapt en halv times tid fra oss. Min samboers eldste søster som har kjæreste og ei lita jente ser vi sjeldnere, men bor i lik avstand fra dem Skulle vel ønske at svigerfamilien kanskje kom ofter til oss på besøk enn at vi nesten alltid kjørte til dem...

Min familie ser vi ikke så ofte pga veldig lang avstand, kasnkje 4 ganger i året og skulle gjerne sett de mye oftere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...