Gå til innhold

"Verdens rareste lover"

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://e24.no/utenriks/article1946053.ece

Uhm.. er dette her seriøst?

"I England må alle menn over 14 år trene to timer bueskyting hver dag."

"I New York er det lovlig å ta livet av en skotte innenfor de gamle bymurene, men kun hvis han bærer pil og bue."

"I vermont må kvinner få skriftlig tillatelse fra deres ektemenn for å bruke gebiss."

Og hva skjer hvis man faktisk dør i parlamentet?

Skrevet
http://e24.no/utenriks/article1946053.ece

Uhm.. er dette her seriøst?

"I England må alle menn over 14 år trene to timer bueskyting hver dag."

"I New York er det lovlig å ta livet av en skotte innenfor de gamle bymurene, men kun hvis han bærer pil og bue."

"I vermont må kvinner få skriftlig tillatelse fra deres ektemenn for å bruke gebiss."

Og hva skjer hvis man faktisk dør i parlamentet?

Med ei pil i brøstet ?

Gjest Francis Drake
Skrevet

jeg tror nok en god del av de lovene er gamle lover. Som de rett å slett ikke har tatt vekk

Skrevet

Aha, ok. Begynte å lure litt skjønner du, hehe...

Skrevet

Det er nok gamle lover som fortsatt står. Men jeg tror du kan bli straffet da de lovene er der.

I en stat i usa rissikerer to 13 år gamle gutter å få 10 års fengsel. De bare klappet jentene i klassen på rumpa, men kan alikevel bli dømt som sexforbryter.

Skrevet (endret)

min favoritt sto ikke på listen, men er:

"forbudt å skyte harer fra ryggen til en kamel på søndager" :ler:

veldig artige sånne lover, altså! de er gamle, men ikke fjernet, så i praksis er de jo gjeldende....

Endret av milla-mor
Gjest Mann 42
Skrevet

Jeg hørte om en annen gammel lov fra england. Husker ikke formuleringen, men resultatet: Det handlet om plikt til vedlikehold av kirkebygning, avhengig av eiendomsforhold til jorda kirken stod på. Et eller annet slikt. I alle fall, det har skjedd flere ganger io England at menighetsråd har sendt krav om økonomisk bidrag til huseiere i nærheten av kirken, basert på denne arkaiske loven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...