Gå til innhold

Rød kjole

Fremhevede innlegg

Gjest Frida
Skrevet

Fikk telefon fra min kjære søte forlover, og hun var så fortvilet. Hun har nemlig planlagt å ha på seg en nydelig rød kjole i bryllupet vårt. Så hadde hun fått høre av en annen at det ikke går ann??

Er det noen her som vet hvorfor??

For min del spiller det ingen rolle, så lenge hun ikke stiller opp med hvit kjole.

Hva synes dere?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er så mange "viktige" regler om kleskode i bryllup.

Hva som er lov og ikke lov...osv....

Men mange omgår disse og kler seg i det de vil, så lenge det ikke støter brudeparet.

Synes DU at din forlover kan ha rød kjole, så kan vel hun det ?

Har sett mange røde og vinrøde forlover / gallakjoler på internett : - )

Mange sier at hverken rødt, svart eller hvitt skal brukes i bryllup. Men tidene forandrer seg og smaken er som baken. Det å være elegant og noenlunde sømmelig og følge kleskoden hvis den er oppgitt, er det beste.

Farger kan man være litt friere med. Dog, jeg synes også at hvitt er en farge forbeholdt bruden og kun henne.

Håper det var svar nok :D

Lykke til med bryllupet : - )

Diva:)

Skrevet

Jeg forstår det med hvitt og svart! Men rødt?? Er det en for "kraftig" farge?

Jeg synes at hvis hun har funnet en perfekt kjole i rødt, og du ikke er så nøye på disse "viktige" normene, så skal hun bruke den!

Det hadde jeg tillatt, ihvertfall!

Skrevet

Dette må være en eldgammel regel. Rødt er jo alldeles nydelig å ha i bryllup. Men jeg ville holdt meg unna hvit, som flere her nevner.

Skrevet

Kan heller ikke skjønne hva som skal være galt med rødt... Jeg for min del ville blitt glad hvis min forlover skulle ha det, for da hadde hun matchet buketten... :D Så, hvis du synes det er helt greit er det vel ikke noe problem?

Skrevet

Jeg er vant med at brudens forlover har rød kjole jeg... Særlig om buketten er rød, orange eller hvit - da blir stilen gjennomført liksom. Aldri hørt snakk om at rød kjole ikke går an, tom mange gjester har jo rød kjole!!! Men en allmenn regel som later til at de fleste er enige i, er kun bruden i hvitt. En bør kanskje unngå lys kjole også...

Husk bare at dere bestemmer! Lykke til på den store dagen :hjerter:

Skrevet

Jeg har vært forlover - og hadde rød kjole, som matchet brudens bukett.

Har også sett mange andre "røde" forlovere. Passer det med brudebuketten, må vel rødt være helt greit.

Forøvrig var min forlover kledd i svart kjole, og ingen reagerte på det - selv ikke min mor!

Skrevet

Jeg var forlover i flaskegrønn kjole og det var ingen som kommenterte det negativt- tvertimot!!!

Gå for rød hvis det passer dere...

Skrevet

La henne få pynte seg som hun vil. Det er altfor mange som styrer altfor mye med hva gjester og forlovere har på seg.

Er ikke det viktigste at hun kler seg pent og er med dere og feirer dagen da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...