Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver dette for å høre deres meninger.

Vi har naboer som titt og ofte inviterer de fleste naboene over til seg på fest. De sitter ute på terrassen og denne ligger nesten like under det ene soveromsvinduet vårt.

De fyrer opp i en oppmurt peis og det lukter sur ved og dette siver inn til oss.

Utover kvelden/natten blir de mer og mer høyrøstet og de gir seg ikke før kl. blir 03.00 - 04.00.

Dette skjer kun på helger.

De kan finne på å ta med stereoanlegget ut også. Vi må ligge med alle vinduer igjen for at det i det hele tatt skal være mulig å prøve å få sove.

Dette blir jeg så forbanna på, eller aller mest forbanna over at de kan være så hensynsløse.

Jeg synes det er helt greit med en fest i ny og ne, men kan man ikke i det minste trekke innendørs når det bli natt??

Hva kn jeg gjøre? Hva ville dere gjort? Finnes det noen regler for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skriver dette for å høre deres meninger.

Vi har naboer som titt og ofte inviterer de fleste naboene over til seg på fest. De sitter ute på terrassen og denne ligger nesten like under det ene soveromsvinduet vårt.

De fyrer opp i en oppmurt peis og det lukter sur ved og dette siver inn til oss.

Utover kvelden/natten blir de mer og mer høyrøstet og de gir seg ikke før kl. blir 03.00 - 04.00.

Dette skjer kun på helger.

De kan finne på å ta med stereoanlegget ut også. Vi må ligge med alle vinduer igjen for at det i det hele tatt skal være mulig å prøve å få sove.

Dette blir jeg så forbanna på, eller aller mest forbanna over at de kan være så hensynsløse.

Jeg synes det er helt greit med en fest i ny og ne, men kan man ikke i det minste trekke innendørs når det bli natt??

Hva kn jeg gjøre? Hva ville dere gjort? Finnes det noen regler for dette?

Dere bor i et borettslag/sameie eller noe ?? SÅfall er det jo regler for når det skal være stille. Uansett så bør jo de ta hensyn. Dere får ta en prat med de helst - evnt. sende inn til styret (om det finnes)

Skrevet

Vi bor i delt bolig, kall det gjerne tomanssbolig. Og det finnes et grendalag her.

Skrevet

Grendelaget har nok ikke noe med å be naboene ta mer hensyn.

Jeg ville tatt en prat med dem og forklart vennlig og høflig hvordan dere opplever festingen deres. Hadde de ikke roet seg ville jeg så ringt dem på kvelden når de bråket og sagt fra at dere vil sove.

Om de så ikke roer seg, og dere bestemmer dere for at dere ikke for noen pris vil leve med bråket er politiet rette stedet å henvende seg. Forholdet dekkes av straffeloven (§350, hvis jeg ikke husker feil), og politiet vil ringe/besøke naboene og be dem dempe seg.

Skrevet

Hvor ofte skjer dette da? Hver helg? En gang i måneden? Vedvarer dette ville jeg nok prøvd å si i fra på en pen måte og om det ikke hjelper så kanskje gå mer drastisk tilverks som andre her nevnte. Man må jo ta hensyn til omverdenen, og det er vanlig høflighet og gi nabovarsel om man skal ha arrangementer som kan gi støy og vare lenge. Det ville jeg gjort!

Skrevet

Det varer nesten hver helg fra ca. april til ut i oktober

Skrevet
Det varer nesten hver helg fra ca. april til ut i oktober

Da har du all rett til å ta dette opp med dem. Jeg ville prøvd det i første omgang og evt gått hardere til verks om det ikke fungerte.

Skrevet

Siden det varer så store deler av året ville jeg tatt det opp med dem med en gang. Kanskje prøve litt pent i første omgang og si at både bråk og røyk plager dere. Fungere ikke det må dere gå hardere til verks som Mirina sier. Enten selv eller med politi....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...