Gå til innhold

vista

naley

Anbefalte innlegg

Pcen blir svart hver gang jeg starter et program og spør om å få lov til å forsette.

Noen måte man kan fjerne dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I engelsk versjon går du inn på control panel, og videre inn på user accounts. Der er det et valg som heter "turn user account control on or off", klikk deg inn der, ta bort haken og klikk ok. Du må restarte maskinen etterpå.

Endret av Druscilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du HELT sikker på at du vil gjerne det? Det er meningen at denne løsningen (kalles UAC - User Account Control) skal gjøre pc'en din sikrere, ved å eksplisitt spørre om du virkelig har tenkt å gjøre noe som er potensielt farlig. Det er en grunn til at den er der. Hvis du tidligere har vært utsatt for mye malware og drit, så bør du egentlig ikke skru den av.

Hvis du vil skru den av likevel, så er det en grei beskrivelse på norsk her:

http://rawrabbit.blogspot.com/2007/02/sl-a...ll-i-vista.html

Husk i så fall å være nøye med å patche, kjøre antivirus-program og en brannmur og kjøre et anti-mal-ware-program med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du HELT sikker på at du vil gjerne det? Det er meningen at denne løsningen (kalles UAC - User Account Control) skal gjøre pc'en din sikrere, ved å eksplisitt spørre om du virkelig har tenkt å gjøre noe som er potensielt farlig.

Den spør jo om det når man prøver å kjøre Word og helt dagligdagse programmer. Hadde man bare kunne valgt hva den skal gnåle om, så hadde det vært fint. Enste gangen den der er nyttig er hvis den popper opp når malware e.l. kjøres uten brukerens vitende. Ut over det så er den skikkelig pain. Jeg telte gjennom hvor mange slike bokser jeg måtte klikke vekk da jeg konfigurerte det trådløse aksesspunktet, og det var bortimot 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, det var jo litt voldsomt.

Men den skal ikke egentlig åpne når du setter i gang Word og andre dagligdagse programmer. Når du gjør ting som involverer selve Windows-instalasjonen, som f.eks. oppsett av trådløs nettverkskobling, så skal den si fra, men 30 ganger var litt mer enn forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min startet ikke ved word men med at jeg skal se film feks.

Da blir den svart i minst 5 sek, må ikke godkjenne noe da. Men så lei av at den alltid skal blir svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pia 30.08.08

Min og også vistaen til en kompis startet hver eneste gang jeg/han trykket på noe som helst. Helt elendig :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart skjerm? Pussig, det har aldri skjedd hos meg. Har bukt Vista siden mai, men aldri fått noen svart skjerm. Har hatt mange andre broblemer da med foreksempel kompabilitet mellom Vista og skjermkort driver, slik at jeg kunne ikke slå av maskinen på nesten 2 måneder mens jeg ventet på ny driver...og dette er på en helt ny maskin...kjøpt med Vista. Men nå er det endelig fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort spørsmål: Hvor mange av dere som har skrevet her, kjører Vista logget inn som administrator til daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...