MsSilke Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 (endret) Endelig fant jeg et forum som virker seriøst, og med masse gode tilbakemeldinger Vi skal gifte oss 31 mai 2008! Etter 2 avlysninger tidligere (jaja, ikke alltid like enkelt å få det til) er nå lokalet booket, og vielsen er stort sett i boks. Blir ikke noe hvitt kirkebryllup på oss, da det ikke føles riktig. I stedet skal vi vies av Human Etisk Forbund. Siden man da kan velge akkurat hvordan man vil ha det selv, så har jeg litt av hvert å planlegge. Har kommet frem til at vi skal ha vielsen utendørs, krysser allerede fingrene for sol den dagen. Hvis ikke får gjestene ta med paraplyer Det ordner seg Det var litt info om meg og min kommende mann (jøss, så rart det er å si akkurat det der.. hehe) Lurer på om det er noen som har litt tips til bord dekorasjoner etc? Siden kjolen min (som jeg skal få sydd) kommer til å inneholde deler av kjolen moren min giftet seg i, og som er fersken farge, så vil jeg ha det som tema-farge. Mamma lever ikke lenger, og dette er eneste måten jeg kan på en måte ha henne med meg i bryllupet på. Tror det blir fint jeg Lurer også på om jeg skal lage invitasjonene og bordkortene selv. Bør vel bli billigere og mer personlig enn de vanlige man kjøper. Noen som har gjort dette, og som kan komme med erfaringer? Jaja, det var det jeg lurte på i første omgang Endret 19. august 2007 av MsSilke
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Høres veldig fint ut å bruke deler av kjolen til moren din. Du kan jo bruke fersken som tema... Når det gjelder borddekorasjoner er det uendelig mange muligheter... skal dere lage de selv, eller skal de bestilles, det har ganske mye å si.Det er dessuten greit å finne ut hva slag bukett du skal ha først også, slik at dette kan passe sammen.... ' Når det gjelder bordkort osv er det ikke noe problem å lage dette selv, med mindre dere skal ha enormt mange gjester... Jeg laget det selv til vårt bryllup, og er fornøyd med det.... du kan jo gå på biblioteket og låne noen bøker om bordkort osv da får du litt inspirasjon... Fordelen med å lage dette selv er jo at du kan få alt til å passe sammen....
rusketulla Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Pleier du å lage kort selv slik at du har litt utstyr til det? Hvis ikke kan du f.eks lage et monogram som du bruker på invitasjonen, det er pent. Eller et hjerte, dette kan du også ha på bordkortet du lager. Høres nydelig ut med deler av kjolen til moren din
LilleSolstråle Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Vi skal også lage invitasjoner o.l selv Vi skal riktignok ha hvitt bryllup,så jeg skal bruke en del perler,bånd osv.. Men som bordkort skal vi bruke noen nydelige,små rammer som jeg bestiller fra nettet (det eneste stortsett som jeg ikke ordner selv). Disse får selvfølgelig gjestene,så da blir det bordkort og gave i ett I tillegg skal jeg ha en rose på hver tallerken (kjøper 10 pakninger på Rema dagen før,de pleier å være pene+at de er billige). Man kan jo også bare binde et silkebånd på rosene med navn til gjestene,så har du fine,enkle "bordkort". Ellers er jeg enig med at det kan være lurt å se hva slag bukett du ønsker å ha,hva som passer til kjolen osv. Da blir det litt lettere å se for seg annen pynt etterpå
MsSilke Skrevet 21. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2007 Vi skal også lage invitasjoner o.l selv Vi skal riktignok ha hvitt bryllup,så jeg skal bruke en del perler,bånd osv.. Men som bordkort skal vi bruke noen nydelige,små rammer som jeg bestiller fra nettet (det eneste stortsett som jeg ikke ordner selv). Disse får selvfølgelig gjestene,så da blir det bordkort og gave i ett I tillegg skal jeg ha en rose på hver tallerken (kjøper 10 pakninger på Rema dagen før,de pleier å være pene+at de er billige). Man kan jo også bare binde et silkebånd på rosene med navn til gjestene,så har du fine,enkle "bordkort". Ellers er jeg enig med at det kan være lurt å se hva slag bukett du ønsker å ha,hva som passer til kjolen osv. Da blir det litt lettere å se for seg annen pynt etterpå Masse god tips her, takk skal dere ha Har fått en ide fra en kollega om bordkort som jeg falt fullstendig for. De hadde kjøpt små enkle glass på Ikea, skrev på navnet til gjesten med gullpenn, og herda de i ovnen. Så fylte de halveis opp med dekor sand, og satte et telys oppi. Tror jeg skal gå for den når det gjelder "bordkort" ja Da mangler jeg bare invitasjonene. Får vel bare sette i gang " de små grå" så kommer ideene etterhvert Ang. brudebuketten så vil den i store deler bestå av fersken fargede roser. Litt usikker på hva mer, men har ei god venninne som skal lage den for meg (hun jobber med akkurat det) Har i dag fått vite at forloveren min har fått ja i fra en dame som hun jobber med, om å sy kjolen min. Er veldig spent på akkurat det. Jeg er ikke akkurat noen strls small, så jeg leter etter den mest flatterende fasongen, hehe. Har kikka på utallige kjoler på nett nå, uten helt å finne den fasongen jeg er ute etter. Men, har et bilde i hodet mitt som jeg håper jeg kan greie å få forklart videre til henne. Den blir nok litt lik kjolen forloveren min hadde på sin brudekjole da hun giftet seg, men tror ikke hun har noe i mot det (vi er ganske like i strls, høyde og fasong) Jeg gleder meg jeg!
Gjest Brud2008 Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Men som bordkort skal vi bruke noen nydelige,små rammer som jeg bestiller fra nettet (det eneste stortsett som jeg ikke ordner selv). Disse får selvfølgelig gjestene,så da blir det bordkort og gave i ett Hvor har du fått tak i sånne rammer??
karamella Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Hei. Planen din om brudekjolen hørtes utrolig fin ut! Håper virkelig det blir solskinn på dagen deres, ellers kan dere jo leie partytelt;) Jeg har laget bordkort, innvitasjoner, frimerker (posten.no), Konvolutter og vigselshefte i samme stil. Vi har vårt eget monogram og bilde som går igjen i hele brylluppet. Laget det i photoshop!!! Lykke til!!!
MsSilke Skrevet 24. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. august 2007 Planen er partytelt Hvertfall der hvor vi skal stå foran vigsleren. Ser for meg et som er beige, og som jeg kan pynte med chiffon, sånn at det ikke skal se "billig" ut. Om du skjønner? Og solskinn har jeg bestilt alt til 31 mai! :D Jeg har ikke helt kommet noe videre i tenkinga på invitasjonene, men ser vel for meg en slags "rød tråd" i det hele.. hm.. tror jeg da. Dæven, det er mye man skal tenke på! Hørtes veldig bra ut det du skriver om at du har alt i samme stil, men vet ikke helt om jeg får til det.
tingeling Skrevet 24. august 2007 #9 Skrevet 24. august 2007 Hvis du skal lage invitasjoner selv og trenger å bruke lim, så anbefaler jeg på det sterkeste å kjøpe spraylim for det formålet. Det er dyrt (drøye 200,- for en boks) men det går utrolig mye fortere og resultatet blir noe helt annet enn med limstift. Samtlige jeg har snakket med etter at jeg sendte ut invitasjonene har kommentert de og ingen har i utgangspunktet trodd at jeg har laget de selv tingeling
MsSilke Skrevet 26. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. august 2007 Spraylim?? Hm, det hadde jeg ikke hørt om før, men takk for tipset. Går ut ifra at de selger det i vanlige bokhandlere hvor de også har utstyr til scrap booking og sånt?
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2007 #11 Skrevet 26. august 2007 når det gjelder det med en rød tråd gjennom alt, fra invitasjoner til bordkort, borddek, osv, kan du jo ta utgangspunkt i en farge eller to, dvs hvis du skal bruke gullpenn på glassene kan du jo, bruke gullskrift på resten også, i tilegg kan du jo lage helt enkle invitasjoner med bilde av en fersken farget rose( nærbilde) og bruke dette bildet videre på sanghefter, kirkeprogram, takkekort osv.... på den måten. i vårt bryllup var den "røde tråden" fargen blå, og blomster. vi giftet oss sankthansaften og hadde blå invitasjoner, med 3 bilder på, et av kirken vi giftet oss i og 2 blomster som min mann hadde tatt bilde av, blant annet sankthansblomst... bordkortene var blå med en litt mørkere blå blomst på og alt av dekor var blå blomster.... i tilegg hadde serviset vi brukte blå dekor, og vi spiste i den blå salen.. he he.. ergo blått var temaet.... så hvorfor ikke ha ferskenfare som tema så kan du variere litt innenfor det...
MsSilke Skrevet 1. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. september 2007 når det gjelder det med en rød tråd gjennom alt, fra invitasjoner til bordkort, borddek, osv, kan du jo ta utgangspunkt i en farge eller to, dvs hvis du skal bruke gullpenn på glassene kan du jo, bruke gullskrift på resten også, i tilegg kan du jo lage helt enkle invitasjoner med bilde av en fersken farget rose( nærbilde) og bruke dette bildet videre på sanghefter, kirkeprogram, takkekort osv.... på den måten. i vårt bryllup var den "røde tråden" fargen blå, og blomster. vi giftet oss sankthansaften og hadde blå invitasjoner, med 3 bilder på, et av kirken vi giftet oss i og 2 blomster som min mann hadde tatt bilde av, blant annet sankthansblomst... bordkortene var blå med en litt mørkere blå blomst på og alt av dekor var blå blomster.... i tilegg hadde serviset vi brukte blå dekor, og vi spiste i den blå salen.. he he.. ergo blått var temaet.... så hvorfor ikke ha ferskenfare som tema så kan du variere litt innenfor det... Takk for svaret, og veldig gode forslag! Det med å bruke bilde av en fersken farget rose på invitasjonene var kjempe lurt. Og jeg hadde tenkt å ha pynten på bordet i samme farge. Så det blir nok min røde tråd ja Nå sitter jeg her og venter på at venninda mi skal komme. Vi skal avgårde til hun damen som skal sy kjolen min, i dag. Hun skal ta mål av meg, prøve å tegne kjolen.. også skal vi prøve å finne riktig stoff til den. Det blir spennende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå