Gjest Gjest_karine_* Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Hei alle sammen. Jeg har oppklippet hår til ganske langt ned på ryggen. Hadde mørkebrunt hår med litt rødbrunt i (naturlig). Var hos frisøren og la inn noen lysere striper, men stripene forsvant liksom bare inn i håret, så jeg stripet håret igjen et par uker senere med hjemmefarge. Ble litt gult noen steder, men ble bra etter litt sølvshampo. Nå vil jeg ha det enda lysere! Jeg har tjukt hår med fall i, litt tørt. Men vil det gå bra å stripe det gradvis blondt hvis jeg bare kurer det godt nok? Hvor mange behandlinger må jeg ta? Det er ca to mnd siden sist jeg stripet håret nå... Kjempeglad for svar:-) hilsen meg
Gjest karine (meg som skrev innlegget) Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Hei alle sammen. Jeg har oppklippet hår til ganske langt ned på ryggen. Hadde mørkebrunt hår med litt rødbrunt i (naturlig). Var hos frisøren og la inn noen lysere striper, men stripene forsvant liksom bare inn i håret, så jeg stripet håret igjen et par uker senere med hjemmefarge. Ble litt gult noen steder, men ble bra etter litt sølvshampo. Nå vil jeg ha det enda lysere! Jeg har tjukt hår med fall i, litt tørt. Men vil det gå bra å stripe det gradvis blondt hvis jeg bare kurer det godt nok? Hvor mange behandlinger må jeg ta? Det er ca to mnd siden sist jeg stripet håret nå... Kjempeglad for svar:-) hilsen meg Ingen har svart meg enda... Tror ikke det er interessant nok tema... skulle skrevet "hjelp!!! Har mistet alt håret" istedenfor trur jeg... hi hi
onyx Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Ingen har svart meg enda... Tror ikke det er interessant nok tema... skulle skrevet "hjelp!!! Har mistet alt håret" istedenfor trur jeg... hi hi Fort gjort om du har planer om å bleke det til døde. Helt ærlig er det sjelden pent med bleket hår slik som du har planer om, i tillegg ødelegger du håret. Har venninne som har gjort slik du tenker, og har et grusomt stygt, tørt hår som er helt umulig å gjøre noe med, men for all del, om en tørr høysåte er det du drømmer om så blek ivei.
Gjest karine (meg som skrev innlegget) Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Fort gjort om du har planer om å bleke det til døde. Helt ærlig er det sjelden pent med bleket hår slik som du har planer om, i tillegg ødelegger du håret. Har venninne som har gjort slik du tenker, og har et grusomt stygt, tørt hår som er helt umulig å gjøre noe med, men for all del, om en tørr høysåte er det du drømmer om så blek ivei. Ja, det er jo en ganske vanlig tilbakemelding. Er det noen der ute som har lykkes da..??!
Gjest Tweek Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Jeg vil tro det går greit om du tar deg godt tid. Brukt god hårkur og ikke strip håret annehver uke. Det går seg gradvis til. Jeg har gjort det selv bl.a. Er egentlig naturlig blond med har vært brunette i 2-3 år. Nå vil jeg ha lysere hår og begynte for vel et år siden å stripe det lysere. Det var egentlig bare meningen å få striper, men nå vil jeg bli lysere overalt, men ikke blond. Jeg har fått tørt hår fordi jeg htok 2 permanenter i fjor høst og jeg har ikke vært flink med hårkur, men det er på vei til å bli fint nå. Er nyfrelst på redken all soft.
Gjest Karine (meg som skrev innlegget) Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Jeg vil tro det går greit om du tar deg godt tid. Brukt god hårkur og ikke strip håret annehver uke. Det går seg gradvis til. Jeg har gjort det selv bl.a. Er egentlig naturlig blond med har vært brunette i 2-3 år. Nå vil jeg ha lysere hår og begynte for vel et år siden å stripe det lysere. Det var egentlig bare meningen å få striper, men nå vil jeg bli lysere overalt, men ikke blond. Jeg har fått tørt hår fordi jeg htok 2 permanenter i fjor høst og jeg har ikke vært flink med hårkur, men det er på vei til å bli fint nå. Er nyfrelst på redken all soft. å ja.. jeg digger all soft... så fort jeg får råd skal jeg investere i shampo, balsam og kur i den helt nye all soft- serien (ligger på lookfantastic, men vet ikke om den er kommet til frisørene enda). Det er godt å høre at det er håp. Jeg er egentlig veldig forsiktig med håret mitt, og å stripe det to uker etter stripingen hos frisør var et EKSTREMT unntak fra min side... Om jeg striper det igjen om en mnd tid til, er det for tidlig eller? Må jo ta etterveksten også...
Gjest Gjest_Karine_* Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 Bare meg igjen som skrev innlegget... Det er altså ca to mnd siden siste gang jeg stripet håret....
Gjest Tweek Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 å ja.. jeg digger all soft... så fort jeg får råd skal jeg investere i shampo, balsam og kur i den helt nye all soft- serien (ligger på lookfantastic, men vet ikke om den er kommet til frisørene enda). Det er godt å høre at det er håp. Jeg er egentlig veldig forsiktig med håret mitt, og å stripe det to uker etter stripingen hos frisør var et EKSTREMT unntak fra min side... Om jeg striper det igjen om en mnd tid til, er det for tidlig eller? Må jo ta etterveksten også... Hvorfor ikke kjøpe den på lookfantastic? Mye billigere og skal du ha hele serien blir det fort dyrt. (hvis du bestiller over nett så del opp så det ikke blir over 200 så du slipper toll og fante ) En mnd går greit vil jeg tro, de fleste farger det så ofte for å ikke få 5 cm lang ettervekst, hehe. Mitt hår er forresten blirr veldig fint og finere blir det så det ikke ser så tørt lengere og jeg får det litt lysere. Men jeg kommer aldri til å bli blondt igjen, man lysebrun. det er nok også det fineste. Bleket/farget blondt hår er sjeldent fint.
Gjest Gjest_karine_* Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 Hvorfor ikke kjøpe den på lookfantastic? Mye billigere og skal du ha hele serien blir det fort dyrt. (hvis du bestiller over nett så del opp så det ikke blir over 200 så du slipper toll og fante ) En mnd går greit vil jeg tro, de fleste farger det så ofte for å ikke få 5 cm lang ettervekst, hehe. Mitt hår er forresten blirr veldig fint og finere blir det så det ikke ser så tørt lengere og jeg får det litt lysere. Men jeg kommer aldri til å bli blondt igjen, man lysebrun. det er nok også det fineste. Bleket/farget blondt hår er sjeldent fint. God ide å kjøpe på nett ja! Rimelig dyrt å kjøpe hos frisør hele tiden. Da jeg var liten hadde jeg helt lyst hår (har brune øyne), så tror jeg kler lyst hår. Men selvfølgelig IKKE noe fint med helbleika pamela- effekt... he he..
Ce'Nedra Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 Jeg begynte å farge/stripe håret mitt lyst fra nesten sort i begynnelsen av juli, og ble ferdig i forigårs. Har brukt en til to uker mellom hver gang, og det har gått helt fint. Har måttet gå med både oransje og gult hår, men heller det enn å ødelegge håret. Bare vær flink til å kure det i mellomtiden, håret trenger masse fukt. Har langt hår jeg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå