Gjest Gjest_bø_* Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 hei, skal invitere 32 6 åringer på bursdag (i sfo lokalene). hvor mange store pizzaer fra peppes bør jeg besille? 7? Hvor mye kake må jeg bake? 3 langpanner? Og blir det ikke litt kjedelig å se på at det pakkes opp så mange gaver? Hvor mange vosksene bør være til stede? 2? Haster vedlig!!!! Ble plutselig veldig nervøs her, har bare invitert 3-4 stykker tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Jeg vil tro en stor peppes- pizza holder til 6 barn? Litt usikker her.. En stor pizza rekker vel til 3 voksne i gjennomsnitt. Barn spiser ganske mye, særlig når det er pizza.. Så der er jeg usikker. Jeg tror jeg ville bakt 4 langpanner om det ikke er andre kake/ is ting å spise? Når det blir så mange pakker så tror jeg at jeg ville utsatt oppakkingen litt.. Det tar altfor lang tid for et barn å pakke opp og takke for så mange pakker på en kveld. Da bør i så fall en voksen hjelpe til med oppakkingen og så heller lage et gavebord ut av det og la barnet takke for alle gavene samtidig. 2 voksne er vel altfor lite??! Det er 16 unger per voksen, da har dere lite kontroll om det skulle skje noe. Minst 3voksne, gjerne 4 er mer passe vil jeg tro. Lykke til!
ToveM Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Jeg vil tro en stor peppes- pizza holder til 6 barn? Litt usikker her.. En stor pizza rekker vel til 3 voksne i gjennomsnitt. Barn spiser ganske mye, særlig når det er pizza.. Så der er jeg usikker. Jeg tror jeg ville bakt 4 langpanner om det ikke er andre kake/ is ting å spise? Når det blir så mange pakker så tror jeg at jeg ville utsatt oppakkingen litt.. Det tar altfor lang tid for et barn å pakke opp og takke for så mange pakker på en kveld. Da bør i så fall en voksen hjelpe til med oppakkingen og så heller lage et gavebord ut av det og la barnet takke for alle gavene samtidig. 2 voksne er vel altfor lite??! Det er 16 unger per voksen, da har dere lite kontroll om det skulle skje noe. Minst 3voksne, gjerne 4 er mer passe vil jeg tro. Lykke til! Jeg har hatt 17 unger på det meste, da har de fått pølse, men det har holdt med 1 langpannekake, og den har aldri blitt oppspist. Så har vi hatt noe smågodt/chips stående på bordet, og servert is fra 2 liter bokser. 4 langpannekaker hørtes utrolig mye ut, tipper du sitter igjen med nesten 3 av av de
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Unnskyld at jeg spør; men hvorfor i all verden skal du invitere 36 unger i en 6-års dag? Den stakkars ungen din kommer til å vasse i gaver... Jeg har også prøvd store selskap, med den erfaring at alle mine barn foretrekker få gjester for å slippe det totale kaoset. For å svare på spørsmålet ditt; dere må minst være 4 voksne.... Hvor lenge skal selskapet vare? 2 langpannekaker rekker helt sikkert... Lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 hei, skal invitere 32 6 åringer på bursdag (i sfo lokalene). hvor mange store pizzaer fra peppes bør jeg besille? 7? Hvor mye kake må jeg bake? 3 langpanner? Og blir det ikke litt kjedelig å se på at det pakkes opp så mange gaver? Hvor mange vosksene bør være til stede? 2? Haster vedlig!!!! Ble plutselig veldig nervøs her, har bare invitert 3-4 stykker tidligere. Jeg ville satset på 8 store pizzaer. Husk at hvis du bestiller ulike typer pizza så vil barna lett smake på flere pizzaer. Sånn sprer seg og kan lett rive med seg 16 stykker til å gjøre det samme. Tror det holder med 3 langpannekaker. Når det gjelder alle gavene som skal pakkes opp: Hva med å samle gavene i en gavehaug? Og så heller spise først for så å pakke opp etter maten? Mener dere bør være fem voksne. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå