Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Det regner jo i Norge nesten hele tiden, så de som ønsker å trene ute, hva slags klær er best å løpe i når det regner? Hjelp?
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Jeg løper i en lett treningsjakke i syntetisk stoff. Blir våt, ja, men heller det enn regntøy. Blir uansett våt av svette, så syns egentlig det bare er deilig å bli litt avkjølt av regnet.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Du frøken over her, løper du med hetten oppe?
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Frøkna har ikke hette på sin jakke, for da ville hun blitt gal
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Jepp. Jeg foretrekker det framfor å stenge meg inne i en hette full av kondens. Det er da ikke noe i veien for å ha en hette over hodet, men jeg gidder ikke det. Når jeg løper vil jeg ikke ha slike forstyrrende elementer.
Gjest pytte Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 Jeg er helt enig i at det er bedre å jogge uten hette, er ikke så nøyen på om jeg blir våt, det er dusjen som står for tur etter en trening uansett, så jeg jogger i t skjorte og joggebukse, eventuelt tynn jakke. En veninne av meg gjer det samme, men hun bruker caps for å ikke få så mye regn i ansiktet.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 Og i oktober, når det er kaldt? Hva har vi på oss når det blåser og/eller regner? *Gruer meg til å løpe ute i Norge-vær men må fordi løping er bra*
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 Jeg har bare flere tynne lag med superundertøy eller ullundertøy under en tynn, vindtett jakke.
Gjest pytte Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 treningsdrakt, med vindtett tynn jakke utanpå kan du sikkert bruke. Selv jogger jeg i treningsbukse og genser fram til minus gradene kommer krypende, da e det på med jakke...
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 treningsdrakt, med vindtett tynn jakke utanpå kan du sikkert bruke. Selv jogger jeg i treningsbukse og genser fram til minus gradene kommer krypende, da e det på med jakke... Hva slags jakke kan man løpe ute i når kuldegradene kommer og det går mot november/desember - og det blåser, regner og eventuelt hagler/sner?
Wildy Skrevet 19. august 2007 #12 Skrevet 19. august 2007 Med ullundertøy og overtrekksdress er det ikke noe problem å jogge selv om det er kaldt. Men det å holde varmen er stort sett det minste problemet....
Gjest pytte Skrevet 19. august 2007 #13 Skrevet 19. august 2007 Ta på deg ullundertøy, joggegenser å en flisjakke.. Å du kan jo også bruke tykke ullsokker vist du har plass, Ull absorberer svette, så da blir du vertfal ikke stående å fryse pga eventuel svette. Så kan du ha på lue vist du fortsatt blir kald, veldi mye av kroppsvarmen forsvinner gjennom hode.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #14 Skrevet 19. august 2007 Med ullundertøy og overtrekksdress er det ikke noe problem å jogge selv om det er kaldt. Men det å holde varmen er stort sett det minste problemet.... Overtrekkesdress? Hva da overtrekksdress? Hvordan ser det ut? Hva er det største problemet da mener du?
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #15 Skrevet 19. august 2007 Overtrekkesdress? Hva da overtrekksdress? Hvordan ser det ut? Hva er det største problemet da mener du? Overtrekksdress = grilldress
Wildy Skrevet 19. august 2007 #16 Skrevet 19. august 2007 De finnes i levelige farger også, da. og er greie til jogging. Og om problemer med å jogge på vinterstid så er glatt føre langt verre enn temperaturen. Blir det kaldt er det bare å springe litt fortere......
Søtpotita Skrevet 21. august 2007 #17 Skrevet 21. august 2007 Jeg løper i en lett treningsjakke i syntetisk stoff. Blir våt, ja, men heller det enn regntøy. Blir uansett våt av svette, så syns egentlig det bare er deilig å bli litt avkjølt av regnet.
Gjest Kristin_ Skrevet 21. august 2007 #18 Skrevet 21. august 2007 Ha ull innerst, da fryser du ikke selv om du blir våt. Dette er også alfa og omega for sokker. Bomullssokker i regnet er en dårlig dårlig idé. En lue som puster er greit både varmemessig og tar unna så man ikke føler så veldig at regnet går rett i ansiktet på en. Med klær som puster og holder varmen er det faktisk ikke så ille å trene ute, selv når det regner
Frk Johansen Skrevet 22. august 2007 #19 Skrevet 22. august 2007 Oppsøk en ordentlig sportsbutikk og kjøp deg en god løpedress. Jeg har en fra Adidas som jeg bruker om vinteren med Clima Warm som den heter, den puster og er helt super. De har også noe som heter Clima Cool som jeg bruker om sommeren. Caps i regnvær er veldig greit og en god lue og ullundertøy som mange har sagt før her om vinteren. Lykke til!
Gjest Elastica Skrevet 22. august 2007 #20 Skrevet 22. august 2007 Ha ull innerst, da fryser du ikke selv om du blir våt. Dette er også alfa og omega for sokker. Bomullssokker i regnet er en dårlig dårlig idé. En lue som puster er greit både varmemessig og tar unna så man ikke føler så veldig at regnet går rett i ansiktet på en. Med klær som puster og holder varmen er det faktisk ikke så ille å trene ute, selv når det regner Enig, enig. Buff rundt ørene eller hals hvis det er kaldt ute. Superundertøy og løpetights, tynn jakke over som er vindtett, men ikke regntett, bytt ut super med ull hvis det er grisekaldt. Jeg har en løpejakke fra Adidas med tyns lag med fleece inni, ellers ville jeg styrt unna fleecejakke og bomullstøy, og såkalte "joggebukser" (ser for meg at disse er løde og i tykk bomull - grusomt å løpe i) Dessuten forplikter tights litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå