Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Jeg er en kvinne på 20år,og finner forsatt ikke hva jeg har lyst til å studere vidre på.Jeg er arbeidsledig og skammer meg på en måte pga hvorfor jeg ikke klarer å finne en utdanning som vil passe meg,og vil ha en karriere innenfor et yrke.
Gjest Lady M Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Fortvil ikke. Jeg var over 35 før jeg visste hva jeg ville bli. Eller jeg trodde at jeg visste. Jeg bestemte meg for å ta et valg. Og jeg valgte det jeg aller mest hadde lyst til selv om det var veldig ufornuftig i forhold til arbeidsmarked og behov. Da jeg begynte å studere igjen og hadde gått etpar år på skolen, tok jeg en helt annen retning enn jeg først hadde planlagt. Har hørt mange som har sagt at det er ofte slik, når man først kommer seg igang så tar det ene det andre og veien blir til mens man går. Du er nå ennå så ung at du har mange år på deg å forandre mening og studieretning. Hvis jeg hadde vært så ung igjen og visst det jeg vet idag, hadde jeg med en gang valgt en utdannelse i akkurat den retninga som jeg hadde lyst til. Man kan bli hva man vil! Hva er det du har aller mest interesse for?
Far til 2 Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Det du opplever er ant. helt normalt. Selv tok valgte jeg en grunn utdannelse litt tilfeldig, og fant gradvis ut hvilken vei jeg ønsket å gå. Har idag en jobb som jeg elsker, delvis fordi den gir stor frihet under ansvar og relaterer seg til et mye større fagområde enn det jeg i utgangspunktet trodde. Hvis du kan begynne med en generell utdannelse kan du tilpasse spesialiseringen etter hvert som tiden går.
Gjest Thelma :-) Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Ta deg en jobb og tenk mens du jobber. Det er ingen grunn til å gå arbeidsledig idag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå