Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

sikkert mange her som har bestilt fra play.com.

mine spm er; betaler man moms på varene man bestiller? Gjelder dvd'er (bøker er jo momsfrie)

er frakten gratis?

er erfaringene dere har gode?

på forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handlet mye fra Play.com, gratis frakt og veldig billige :-) bare å bestille.

Skrevet

Har bare gode erfaringer jeg og!

Jeg liker særlig godt at om jeg bestiller flere dvder eller andre varer som jeg egentlig må betale moms på over 200kr, i en ordre, sender de de hver for seg, så jeg unngår momsen uansett :)

Skrevet

kommer de i postkassen eller på posten?

de deler automatisk opp orderen nåe de sender til norge?

Skrevet

Varene kommer i postkassen. Jeg bestiller ikke for over 200 kr.

Skrevet

De har iallefall alltid delt det opp for meg.

Har bestilt for over 1000 kr fler ganger, alle gangene har hver enkelt vare kostet under 200kr, og de har kommet hver for seg :)

Samme gjelder når min samboer og søster har bestilt...

Gjest Gjest_MiraMira_*
Skrevet

Jeg har også bare gode erfaringer.. men regner med at om du kjøper noe som koster over 200 kr, så må du nok betale moms og toll for dette. Det at de deler opp forsendelsen hjelper jo bare om du bestiller mange ulike ting til under 200 kr stk. vil jeg tro :)

Skrevet

Jeg vet mannen min handler mye der og er veldig fornøyd.

Men, jeg lurer bare på en ting om det er trygt å bruke VISA-kort der (har lurt litt på å bestille en gave til han derfra) eller om dere bruker Mastercard e.l. når dere handler?

På forhånd takk fpr svar.

Skrevet

steder som play.com hadde aldri kunnet gå om det ikke var trygt å betale med visa der :) Har alltid gjort det, og aldri hatt noen problemer!

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Alltid betalt med Visa, og jeg har brukt play.com i mange, mange år uten å noen sinne oppleve noe negativt med dem

(og det er ikke det samme jeg kan si om andre dvd-butikker både i hjemland og utland - Jeg ender alltid tilbake på play.com dersom jeg prøver noe annet)

Skrevet

Helt super service, bestiller ganske mye derfra. Aldri hatt noe trøbbel med dem.

Skrevet

Hvor mye må man betale i toll da? greit nok med moms som er 25%, men hva er toll da?

Skrevet

Det kommer så vidt jeg vet an på hva prisen på varen er og vekt. Jeg bestilte førstesesongen av The L Word på Play.com og betalte rundt regnet 250 kr for dvd'en. Fikk litt hakeslepp da jeg fikk hentelappen og måtte betale 272 kr i toll :eeeh: Kunne like gjerne ha kjøpt den her hjemme, det hadde vært billigere.

Men det kommer jo selvsagt an på hva du bestiller. Har også bestilt blant annet spill, filmer og cd'er derfra og da har jeg aldri betalt toll. Frakten er gratis og leveransetiden ganske kjapp. Tror egentlig tollen er den eneste årsaken til at jeg er litt forsiktig med å bestille derfra, for ellers er det en super side å handle fra :)

Skrevet
Hvor mye må man betale i toll da? greit nok med moms som er 25%, men hva er toll da?

Det kommer an på hva du bestiller. DVDer og CDer er tollfrie (altså der betaler du bare evt moms), mens på klær (jepp, de selger t-skjorter bl.a.) er det 10,7% toll (+at du selvfølgelig må betale moms. Grensen er 200,- både når det gjelder toll og moms.

Skrevet
Det kommer an på hva du bestiller. DVDer og CDer er tollfrie (altså der betaler du bare evt moms), mens på klær (jepp, de selger t-skjorter bl.a.) er det 10,7% toll (+at du selvfølgelig må betale moms. Grensen er 200,- både når det gjelder toll og moms.

DVD'er og CD'er er vel bare tollfrie inntil 200 kr? Jeg måtte som nevnt før betale toll på en DVD, så jeg gikk ut fra at det gjelder for alle produkter :sjenert:

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
DVD'er og CD'er er vel bare tollfrie inntil 200 kr? Jeg måtte som nevnt før betale toll på en DVD, så jeg gikk ut fra at det gjelder for alle produkter :sjenert:

Mener du at du har betalt toll på varene, eller at du fikk 25% moms + postens gebyr for forenklet tollbehandling (sistnevnte er vel på noen-og-åtte.kroner)?

Som nevnt over i tråden er grensen for moms 200,-, men dersom du bestiller noe til 201 krone, må du plusse på 25% moms av hele beløpet + postens tollforenklingsgebyr

Skrevet

Går ut fra at det var toll ja, med tanke på at det stod "Å betale for toll: 272 kr" på henteslippen jeg fikk fra Posten og med tanke på at dette beløpet var langt høyere enn det jeg faktisk betalte for selve varen.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

denne linken ser du eksempler på beregning av toll og mva. Her står at både CD og DVD er tollfrie varer, noe jeg tolker som at du ikke skal trenge å betale toll på disse. MEN du må betale 25% av beløpet på den varen du har kjøpt (ikke kun det som overstiger 200 kr) + postens forenklede tollgebyr.

Når jeg selv har bestilt varer for over 200, har jeg fått 25% moms og forenklet gebyr-krav som jeg må betale på posten når jeg henter varen.

Skrevet

Riktig som Cosmic Girl sier, de er tollfrie, men ikke momsfrie. Derfor har du nok betalt 25% moms (+gebyr til posten).

Gjest _Leela_
Skrevet

Og hvis man først skal kjøpe noe som er dyrere enn 200,- så lønner det seg å fortolle det selv, da sparer man Postens gebyr og Posten har en tendens til å ta seg betalt. Ellers har jeg også bare gode erfaringer med Play, ikke noe problem å bruke Visa og varene kommer raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...