Gjest Elize Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 (endret) Hvilket blekemiddel kan jeg bruke i vaskemaskinen? Kan jeg bruke klorin? Har et eget kammer til å ha blekemiddel i. Endret 19. august 2007 av Elize
Gjest Lady M Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Spørs hva du skal bleke... Jeg har ikke erfaring med annet enn klorin. Min mann var så uheldig å vaske en ny, rød sokk i hvitvasken hvorpå alt ble delikat rosa, også hans boxere Heldigvis var nesten alt tøyet av bomull, så vi helte innpå etpar desiliter klorin i pulverkammeret og satte på bløtlegging, (mye vann i maskinen, men tøyet må være i bevegelse). Det tok rosafargen fra bomullsklærne, men noen plagg av blandingsmateriale forble litt rosa eller rosamelerte. Man må bare huske å skylle ut klorinen fra tøyet ordentlig ellers vil fibrene morkne.
Brunhilde Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Man må bare huske å skylle ut klorinen fra tøyet ordentlig ellers vil fibrene morkne. Den beste måten å hindre at fibrene morkner er å tilsette litt eddik i skyllemiddleskuffen. Eddik opphever kloringseffekten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå