Gjest Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Sambo var og spilte brettspill sammen med noen fra jobben i dag, jeg godtok det selv om jeg er utrolig dårlig og han faktisk ville bli hjemme. Han skulle jo ikke være der så lenge og endte opp med at han skulle komme hjem tolv.. Fikk melding litt før ett at de holdt han igjen fordi de skulle drikke han under bordet.. Prøvde og få tak i han nå, de svarte men sa de ikke ville sende han hjem fordi de er på byen.. Jeg er dårlig, skjelver, kaster opp og har såvidt greid og bevegd meg noe sted uten hjelp og de nekter å la han komme hjem.. Jeg er kjemperedd, men de hører ikke på meg.. Hadde jeg ikke vært så dårlig skulle jeg dratt ut for å finne han, men jeg greier ikke stå på beina i to minutter før jeg detter sammen..
Gjest beekeeper Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Jeg var også så dårlig en gang, fikk ikke til å reise meg, og samb dro på byen.. Jeg ringte mamma jeg. Hun bor noen timer unna, men hun kom likevel. Lagde mat til meg og hentet febernedsettende. Du har ingen andre du kan ringe? Uff, synes synd på deg.. Det er så utrolig kjipt å ligge hjemme alene når man er så dårlig!
Gjest Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Ingen jeg kan ringe til så sent.. Blir så sint, jeg forklarte kollegaen hans at jeg er syk, og han bare... Så synd.. Spurte om å få prate med sambo men da sto kollegaen bare ved siden av og bråkte og ropte inn i telefonen..
Gjest beekeeper Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Herregud så irriterende Får du ikke sove da? Ta en ibux og legg deg neppå litt. Det høres desverre tvilsomt ut om han kommer hjem med det første, det beste å gjøre er vel å ordne seg selv. Har du ringt han mange ganger? Prøv en gang til! Kommer han ikke, så prøv å legg deg neppå en stund, kanskje du får sove også. Så får du ta det med han i morgen!!!
*Mina* Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 Dette er helt og holdent din samboer sitt ansvar, for man kan ikke holde igjen et voksent menneske uten at det menneske ønsker å bli holdt igjen. Så slutt og legg alt over på kameratene, og la han som fortjener det får skylden helt alene. Han kan heller ikke drikke uten å ville det selv, så du ble rett og slett ikke prioritert i dag. Men finn deg en bøtte, og finn sengen. Du blir ikke bedre av å være oppe, og han kommer tydeligvis ikke hjem fortere uansett hvor mange ganger du ringer. Men det er flott å kunne skylde på kameratene, og spesielt om man har en dame hjemme som godtar dette.
Gjest Skrevet 18. august 2007 #6 Skrevet 18. august 2007 Nei nei, jeg gir ikke kollegaene ansvar for dette, altså for at han ble igjen.. Men jeg syntes det er grundig teit gjort av de og mase på han at han skal bli med ut på byen når de vet jeg er syk, og de kan da i det minste oppføre seg litt når jeg først ringer og forklarer at jeg er syk, og ikke bare.. Nåmen dakar deg, huff da.. Vi beholder han litt til vi, du greier deg nok alene.... Og når jeg først får prate med han så står de og roper inn i telefonrøret..
Gjest beekeeper Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 Jeg synes kompisene han er teite. Jeg tror ikke de skjønner alvoret i hvor dårlig du er. Jeg tror jeg hadde kjeftet skikkelig på dem over telefonen, så de hadde skjønt alvoret. Skjønte ikke samboeren din alvoret når du fikk prate med han da? eller ble det bare tull?
Gjest Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 Jeg synes kompisene han er teite. Jeg tror ikke de skjønner alvoret i hvor dårlig du er. Jeg tror jeg hadde kjeftet skikkelig på dem over telefonen, så de hadde skjønt alvoret. Skjønte ikke samboeren din alvoret når du fikk prate med han da? eller ble det bare tull? Er litt umulig å kjefte på de.. De er ute så man må rope for å få svar fra de.. Og når jeg først fikk prate med sambo fikk jeg sagt hei før de begynte å tulle og etter to-tre minutter med tull tok kollegaen tilbake telefonen og sa at nei, nå skulle de sjenke han mer.. Også la de på..
Gjest beekeeper Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 Nei, ordne deg så godt du kan i senga med bøtte og paracet. Prøv å få til å sove litt. Så snakker du med samboeren din i morgen og forklarer han hvordan du har følt det i kveld! Det som plagde meg den gangen var at jeg ville ha ofret mye mer enn en kveld ute på byen for han hvis han hadde vært syk, så jeg ble ganske såret. La han vite hvor dårlig du føler deg!! Ellers ønsker jeg deg god bedring.. Uff, synes skikkelig synd på deg!!
Gjest Gjest_Juni_* Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 Jeg synes kompisene han er teite. Jeg tror ikke de skjønner alvoret i hvor dårlig du er. Jeg tror jeg hadde kjeftet skikkelig på dem over telefonen, så de hadde skjønt alvoret. Skjønte ikke samboeren din alvoret når du fikk prate med han da? eller ble det bare tull? den stakkars damen kan ikke stå oppreist, men du vil ha henne til å kjefte skikkelig på dem? det må du da forstå at hun ikke makter, vis nå litt hensyn her!
Gjest beekeeper Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 den stakkars damen kan ikke stå oppreist, men du vil ha henne til å kjefte skikkelig på dem? det må du da forstå at hun ikke makter, vis nå litt hensyn her! Sa ikke noe om at hun skulle kjefte på dem jeg!
Gjest vimselot Skrevet 19. august 2007 #12 Skrevet 19. august 2007 Her mangler det empati fra din samboer ts. Og ikke gi skylda til kameratene hans. Har selv vært så sjuk at jeg måtte ta paralgin forte for å dempe smertene, og av tablettene ble jeg skikkelig svimmel. Likevel gikk han ut, og kom hjem dagen etterpå. Da hadde jeg faktisk krøpet til toalettet, fordi jeg ikke maktet gå...jeg klarte ikke reise meg opp for å tisse i wc, men måtte gjøre det i dusjen. Eksen var empatisk når han ikke drakk, men endret totalt personlighet når han inntok alk. Og det er altså, som sagt, en eks.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #13 Skrevet 19. august 2007 Merkelig at inen menn tør å komme med sitt virkelige standpunkt og mening på dette eksempelet? De er tause?
Gjest StockDama Skrevet 19. august 2007 #14 Skrevet 19. august 2007 Ble operert nylig, så jeg var jo helt ødelagt, typen tok seg fri fra jobben for å være her å hjelpe meg med hva det enn skulle være..... Jeg syns synd på ts, og jeg ville kjefta no så sinnsykt på sambo når han kom hjem om han hadde gjort noe lignende..og han sku få lov til å sove på sofaen et par dager fremover også.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #15 Skrevet 19. august 2007 Skjønner ærlig talt ikke helt problemet. Du skriver at du "godtok" at samboeren din gikk ut selv om du er syk, og så er kjempehensynsløs fordi han drar på byen. Synes du høres veldig ktrollerende og krvende ut og jeg ville ikke funnet meg i måtte få tillatelse for å bevege meg ut av huset en lørdag kveld. Virkelig ikke. Så du er syk. Hva i alle dager kan samboeren din gjøre med det? Du er tydeligvis frisk nok til å sitte oppe om natten og skrive innlegg på KG, så jeg ser ikke helt hvorfor han skal få sin kveld ødelat bare fordi du ikke er i form.
Nabodama Skrevet 19. august 2007 #16 Skrevet 19. august 2007 Vel, du godtok jo at han gikk ut i utgangspunktet, og da trodde vel samboeren din at det var greit. Du burde ha sagt fra hvis det ikke var det. Nå vet ikke vi hvordan du vanligvis oppfører deg når han er ute uten deg. Er det vanlig at du ringer for å få ham hjem, eller er det kun nå nårdu er syk at du gjør det? Er det kun nå du ringer om det, burde han innse alvoret, og pelle seg hjem. Er det vanlig at du gjør det, skjønner han vel ikke at nå er det annerledes enn ellers.
Gjest Skrevet 19. august 2007 #17 Skrevet 19. august 2007 Som sagt, han sa han bare skulle opp og spille brettspill, ikke snakk om å dra på byen.. og jo da, han fikk sin del av kjefta når han kom hjem, det gjode han.. I tilleg skulle de til en venn som bor andre veien, altså de måtte gå forbi her når de skulle på byen.. Når han normalt er ute så kunne det aldri falle meg inn å ringe han, med mindre han sa han skulle komme hjem på natta og han ikke har gjort det, men det er kun fordi han har en tendens til å sovne overalt. Og det har kun vært når vi skal noe den andre dagen. Selv om mye er samboers feil er jeg fortsatt litt irritert på at de maste utrolig mye på han om at han skal bli med ut selv om jeg er kjempesyk, og det at de bare kødda når jeg først ringte.. De lot meg prate med han en gang, men da fikk jeg bare sagt hei før de rappa tilbake telefonen og babla om at de ikke hørte meg og at jeg greide meg nok, og at det ikke var synd på meg. Lurer på om han som tok telefonen hadde sagt det samme om det var kone hans som ringte siden de nettopp har fått unge.
aline Skrevet 19. august 2007 #18 Skrevet 19. august 2007 reagerer nok litt på måten du sier ting på jeg, at du godtar at han går ut når du er syk f.eks... eier du ham? er det du som bestemmer? Jeg tror kanskje ikke det var slik ment, men vit at måte du legger frem ditt første innlegg, kan du virke litt dominerende, og kanskje kameratene hans tenker slik og dermed "kidnapper" ham litt fordi de mener du herser litt med ham? Aner ikke altså, men jeg reagerte på første innlegget ditt, selv om jeg forstår at du hadde trengt ham hjemme, så eier man ikke hverandre selv om man er samboere, og begge må kunne gjøre det de tror er best. Bortsett fra det, hadde vi hatt en avtale om at han skulle komme hjem sånn ca i tolvtiden, jeg var spysjuk og dårlig og han ombestemte seg og ble med gutta på byen uten engang å unne meg en seriøs telefon om det..... hadde blitt rasende! Hadde jeg ikke nådd igjennom muntlig, så hadde det kommet en eller flere smser som virkelig fortalte hva jeg tenkte om saken og hvordan jeg følte det selv. De kan han selvsagt si at han ikke har sett, men han kan ihvertfall ikke skylde på bråk. Hva har han selv sagt nå i etterkant da?
Gjest Francis Drake Skrevet 19. august 2007 #19 Skrevet 19. august 2007 Merkelig at inen menn tør å komme med sitt virkelige standpunkt og mening på dette eksempelet? De er tause? kanskje ingen menn har lest det. Men siden jeg er mann så skal jeg si min mening. samboeren din er en idiot. Ihvertfall virker det sånn. Jeg synes man skal ta seg av samboeren når hun er syk. men hvem vet kanskje jeg mener jeg noe helt annet
Antoinette Skrevet 19. august 2007 #20 Skrevet 19. august 2007 men vit at måte du legger frem ditt første innlegg, kan du virke litt dominerende, og kanskje kameratene hans tenker slik og dermed "kidnapper" ham litt fordi de mener du herser litt med ham? Må meg virker det som om du er litt needy og kanskje blir oppfattet som klengete av kameratene hans. Er du syk så må du bare holde sengen, er du svimmel og må ned en trapp kan du sette deg på trinnene og heise deg ned.
Anbefalte innlegg