milla-mor Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 (endret) det har stått så mye i media om at folk ikke bryr seg om hverandre lenger. en dame ble voldtatt utenfor stortinget mens folk gikk forbi... slike saker gjør meg så deppa. for ca tre kvarter siden, tappet jeg vann i badekaret, og forberedte meg på å slappe av med en bok og en kopp te. jeg hørte plutselig rare lyder, men de ble overdøvet av det fossende vannet. trodde kanskje noen katter sloss... men, det var ikke helt sånne lyder. så jeg slo meg til ro med at det sikkert var oppspilte rop fra en gjeng på vei til byen. jeg gikk for sikkerhets skyld ut av badet, for å høre bedre. det var en kvinne som ropte. hun hylte og brølte. det er det verste jeg har hørt... snappet opp noen setninger. "slipp meg! hjelp meg!" "herregud, hun blir overfalt!" tenkte jeg, og løp barbeint ut av huset. hadde et familiemedlem sovende på stuen, så min datter ble ikke alene... men jeg tror jeg hadde løpt ut uansett. da jeg kom ut på gaten, så jeg folk komme strømmende til fra alle kanter. ingen sa noe, alle bare løp mot hylene. på bakken lå kvinnen, med seks personer over seg som holdt henne nede. ingen var beruset, og det virket som om hun ene var sykepleier. hun hadde ihvertfall veldig kontroll på situasjonen... de prøvde å slippe kvinnen, men hun fektet rundt seg, hylte, og prøvde å sparke de som sto i nærheten, så hun ble lagt i bakken igjen. hun hylte og brølte konstant, og hele greia var innmari ubehagelig. jeg forsikret meg om at politi og ambulanse var på vei, og prøvde deretter å få folkemassen som stadig kom løpende, litt unna. etter ti min kom politiet, og jeg gikk hjem. dèt som slo meg, var hvor mange som reagerte. dette var ikke folk som likevel var ute. det var folk som løp fra hjemmene sine, for å hjelpe til. og det gjorde meg så glad! jeg vet ikke hva som hadde skjedd, hun hadde visst plutselig bare mistet fatningen, men jeg vet at mitt syn på folk har endret seg. det er ikke sant at ingen bryr seg. Endret 19. august 2007 av milla-mor
Gjest beekeeper Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Oi, så dramatisk!! Det er bra det ordnet seg. Ser ofte i store byer at folk faller om og ingen reagerer. Dette er utrolig trist.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Ja godt at folk bryr seg ihvertfall,,,,Halv elleve ikveld fikk jeg motorstopp,og ringte Falken.Mens jeg ventet,kjørte det minst 200 biler forbi...bare 3 av dem stoppet og spurte om jeg trengte hjelp,og alle de var ungdommer!Så folkens,ungdommene nå til dags er ikke så verst allikevel!
Brunhilde Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Ja godt at folk bryr seg ihvertfall,,,,Halv elleve ikveld fikk jeg motorstopp,og ringte Falken.Mens jeg ventet,kjørte det minst 200 biler forbi...bare 3 av dem stoppet og spurte om jeg trengte hjelp,og alle de var ungdommer!Så folkens,ungdommene nå til dags er ikke så verst allikevel! Når man leser og hører så mye om østeuropeiske bander som simulerer motorstopp for å få folk til å stoppe så de kan rane dem så forstår jeg faktisk at folk velger å kjøre forbi når det er sen kveld...
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 hehe,ja men det var gatelys der,og det satt bare ei litt forskremt jente i bilen,med langt lyst hår(meg).Men seff,det kunne jo ha vært at jeg hadde gjemt bort en gjeng med østeuropeere borti skauen da,,,
Bokormen Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Apropos snille mennesker, jeg skulle besøke en kamerat romjulen 2003 for å levere en julegave, og endte i en fjellvegg på en øde veistrekning, etter å ha prøvd å ikke treffe ett rådyr. Ringte faren min, som umiddlebart satt seg i familiens bil nr 2 for å komme og hjelpe, men på de 20 min det tok før han kom frem, stoppet samtlige 5 biler som kjørte forbi og ble værende hos meg og vente på faren min Veldig snilt!!!
Brunhilde Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 hehe,ja men det var gatelys der,og det satt bare ei litt forskremt jente i bilen,med langt lyst hår(meg).Men seff,det kunne jo ha vært at jeg hadde gjemt bort en gjeng med østeuropeere borti skauen da,,, Det er jo gjerne på den måten de opererer, så ja, det kunne faktisk vært slik... Synd, men sant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå