Gjest katteeier Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 pus er nylig kastrert og etter dette synes jeg at han har endret oppførsel. når sambo nå skal løfte han opp freser han og mjauer ordentlig sint. først trodde vi at han hadde vondt, men han gjør ikke dette på meg når jeg løfter han. enten har han endret oppførsel eller så liker han ikke sambo mer. men det rare er, pus vil gjerne leke og venter på han når han kommer hjem fra jobb, løper mot døren når han kommer og legger seg ned og ruller. men når han løfter han, da blir han drit sint! vet ikke helt hvorfor, kanskje fordi sambo er den som har satt grensene, det var han som holdt han mot sin vilje da han dagen etter kastrering ikke skulle slikke seg. og det er han som bader han, noe pus ikke liker. kan det være derfor? merkelig oppførsel. vi lurer nå på hvordan vi skal løse dette. ser at det er veldig sårt for sambo også. skal vi starte på nytt, bygge opp en tillitt igjen, eller skal vi bare kjefte på han når han gjør dette også rose han når han er flink???
Tabris Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Jeg synes overhodet ikke dere skal kjefte på ham, han gjør ikke noe galt. Respekter heller kattens grenser og la kontakt gå på hans premisser. Enten vil pus finne seg i at han blir løftet av din samboer etterhvert, eller så må dere rett og slett akseptere at han ikke liker det lenger.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Er dere hundre prosent sikre på at katten ikke har vondt? (Kanskje du løfter katten på en annen måte en kjæresten din gjør?)
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 hundre prosent sikker kan man ikke være nei. Men han hopper og spretter rundt som vanlig. løper rundt og sklir i kantene og hopper opp og ned fra ting som vanlig. Slik sett er han helt normal. Tenkte kanskje på ribbeina hans, men da ville vi sett antydninger til det med hans aktivitet. Han spiser som vanlig også. Virker helt vanlig. Jeg har prøvd å løfte akkurat på samme måte som han gjør og det går helt greit. Dessuten tror jeg kanskje sambo som løfter litt feil. Så jeg har prøvd å vise han hvordan jeg løfter ved at jeg tar bare å støtter under hals, men tar under rumpa. Han er ikke så flink til å holde under rumpa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå