Gå til innhold

Bilinnbrudd og forsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen har brutt seg inn i bilen min i Oslo og stjålet verdifullt kamera og kontanter. Jeg har ikke bilalarm...Bilen sto parkert på offentlig, åpen og trafikkert gate i sentrum der folk ferdes. Ruten er knust. Det vil koste en del å bytte den regner jeg med.

Hva skjer nå med forsikringen? Jeg har bilforsikring som også dekker innbrudd...men vet ikke noe hvordan selskapene vurderer dette, har lite erfaring med innbrudd.

Hva kan jeg regne med her? Har noen erfaring fra slikt?

Takker på forhånd for eventuelle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må først anmelde innbruddet før du kan få noe igjen på forsikringen. Du må betale egenandel, så du må vurdere om den evt er så høy at det ikke lønner seg i forhold til hva du får igjen for å dekke det som er stjålet pluss evt reparasjon av knust rute e.l. Vi hadde innbrudd i bilen (før vi fikk alarm) for en del år siden. De tok den eldgamle bilstereoen, men ellers ingenting. Med egenandelen var det rett og slett ikke verdt det og vi hadde uansett planlagt å bytte ut stereoen så vi dekket den knuste ruten selv (og skaffet alarm... man gjør alltid det etter innbrudd :ler:).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...