Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå har d seg slik at jeg er ganske så forbanna fordi typen min (som jeg har vært med i 2 mnd) har skrevet et brev til mine foreldre og fortalt om seg selv... jeg misliker sterkt at han tar kontakt med de bak min rygg når han ikke engang har møtt de! d bør vel få være mitt valg når jeg vil introdusere han for de?? og hva jeg vil fortelle de om han?

jeg vet ikke jeg.. skjønner vel at han mente dette snilt, men jeg klarer ikke la vær å være sint. jeg mener dette er MINE foreldre om MITT valg! d hadde vært en helt annen sak om han hadde tatt dette opp med meg først.

overreagerer jeg nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns nok også du overreagerer litt ja :)

Tror han gjorde dette for å vise deg at han tar forholdet deres alvorlig, og at han gjerne vil være en del av familien din.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Men hvorfor gjorde han det? Fordi du nektet å presentere ham selv? Han burde ha respektert ditt valg, men syns samtidig det er rart å ikke ville presentere kjæresten etter to måneder... Det er jo også noe positivt ved dette, at han er så seriøs at han vil foreldrene dine skal vite om ham.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Syns du overreagerer litt ja.

Men lurer litt på det samme som Frua, om hvorfor gjorde han det?

Skrevet

Spørsmålet er også hva dine foreldre tenker om kjæresten din nå..

Som forelder, så hadde jeg syntes det var heller rart å motta et brev fra en ukjent kjæreste.

Hvorfor skrev han brevet?

Skrevet

Det hørtes veldig merkelig ut å gjøre det han gjorde.Skjønner godt at du ble sint, men personlig hadde jeg nok heller lurt på hva slags merkelig skrue han var.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Syns ikke du overreagerer jeg, dette var merkelig.

Og til de som synes det er rart ikke å ha presentert en kjæreste for foreldrene etter to måneder vil jeg gjerne få påpeke at jeg aldri i mitt liv har presentert en kjæreste for mine foreldre. Uansett hvor seriøst det har vært! Presentere en kjæreste for foreldrene mine skal jeg gjøre når vi skal flytte sammen eller gifte oss ;)

Skrevet

Har sittet og tenkt på dette nå, etter at jeg svarte isted. Mener fortsatt ikke at jeg ville blitt sint pga dette, men syns bare det blir rarere og rarere jo mer jeg tenker på det, at han sendte brev til foreldrene dine.... Merkelig ting å gjøre ja...

Skrevet

Jeg syns ikke du overreagerer på at han forbigår ditt ønske på denne måten.

Jeg tror ikke jeg nødvendigvis hadde vært klar til å presentere en ny flamme for mine foreldre etter bare to måneder, så jeg hadde nok blitt forbannet om han sendte avgårde et brev, og jeg tror mine foreldre ville syns dette var en merkelig måte å gjøre det på.

Skrevet

Merkelig ting å gjøre ja...

Jeg synes ikke du overreagerer, det bør jo være DITT valg. Om du hadde nektet å introdusere ham etter lang tid ville jeg på en måte forstått om han syntes dette var litt dumt, men nå var det snakk om to måneder som er ganske kort tid.

Gjest Bellatrix
Skrevet

jeg synes det var en rar ting av han å gjøre, men også rart at ikke du har presentert han for foreldrene dine selv.

Skrevet

Syns ikke du overreagerer. Er da opp til en selv om man vil introdusere kjæresten sin til foreldrene sine, evt når!

Og for en rar ting å gjøre, sende brev til "svigers" for å introdusere seg selv?

Gjest beekeeper
Skrevet

Hvem i all verden er det som sender brev til svigers for å presentere seg selv etter to måneder? :fnise:

Jeg skjønner godt at du er oppgitt!

Skrevet

for så å legge til en del forklarende info :)

jeg bor nå 10 timers kjøretur unna foreldrene mine, så d forklarer fort hvorfor jeg ikke har tatt han med hjem ennå. noe jeg ellers hadde gjort by now.

foreldrene mine vet veldig godt at jeg har fått meg ny kjæreste og de har latt være å stille 100 spm (noe de ellers gjør for pappa er ganske så nysgjerrig av seg) så da har jeg latt vær å tutre i vei om han også. jeg tror pappa har skjønt at enhver kjæreste ikke nødvendigvis blir den personen jeg gifter meg med ;) hehe :)

hvertfall.. og så brev da.. d var en melding på facebook av alle ting! og nå er han og pappa venner på facebook!! jeg tror jeg skal dø! jeg trenger ikke at pappa legger til alle mine nåværende kjærester på facebook altså.. nå fikk jeg d jo til å høres ut som om d kommer til å bli slutt, men d er ikke d jeg mener.

og hvorfor han gjorde d???? tja.. jeg aner ikke! jeg tror d var for å vise hvor seriøst han tar dette eller noe sånn. skal også legges til at han ikke har hatt noe alvorlig forhold før, men likevel da! come ooon!!

takker for at noen er enige med meg :) fint å vite at d ikke bare er jeg som reagerer på d.

Skrevet

Jeg lurer på om han kanskje gjorde det for å sikre seg at dere ble linket enda tettere til hverandre. Jeg tenker på at siden foreldrene dine blir klar over ham så tror han at det skal mer til at forholdet bryter sammen under en krangel etc. Da kan du ikke bare kutte ham ut uten videre. Du må forklare det for familiene etc.

Vanligvis så introduserer man ikke en kjæreste til familien før forholdet har blitt rimelige seriøst. Så det virker på meg som at han har gått til neste skritt i forholdet før det var naturlig for deg å gjøre det. Det synes jeg er respektløst. Dere bestemmer i fellesskap når forholdet er så seriøst at man bør introduseres for familien.

Jeg lurer på hvorfor han gjorde dette mot deg. Er han redd for at du ikke ønsker at forholdet blir seriøst? Har dere hatt noen uenigheter / krangler i det siste så han kan være redd for at du kanskje ønsker å slå opp?

Jeg synes ikke noe om at en person i forholdet oppsøker familien til den andre for å etablere kontakt. Førstegangskontakten bør skje ved at man SELV introduserer kjæresten for familien sin.

Gjest vimselot
Skrevet

Han høres ut som en kontrollfreak...

Hadde aldri godtatt dette. Det er ikke innenfor normen av høflighet eller noe...

2 mnd = ca 8,2 uker...

Da hadde jeg bedt han gå, som revenka...

Hvilke motiver har han? Har du spurt hvorfor ts?

Svarer, men har mistanke og håper dette er en tulletråd...

Skrevet
Jeg lurer på hvorfor han gjorde dette mot deg. Er han redd for at du ikke ønsker at forholdet blir seriøst? Har dere hatt noen uenigheter / krangler i det siste så han kan være redd for at du kanskje ønsker å slå opp?

Ingen krangler eller noe. alt har gått helt fint og vi kommer veldig bra overens. jeg har snakka om at vi må ta en tur hjem til meg ut på høsten så han får møtt mine foreldre og han har i utgangspunktet vært veldig nervøs for dette. sjenert type :P uansett.. d er ingen grunn til å skrive brev til foreldrene mine!

Hvilke motiver har han? Har du spurt hvorfor ts?

Svarer, men har mistanke og håper dette er en tulletråd...

motiver? aner ikke. han trodde visstnok jeg skulle bli glad for at han tok kontakt med familien min, men d ble jeg ikke. d har bare gått 2 mnder og selv om vi har d kjempebra sammen er ikke d noe grunn til at han skal fortelle om seg selv til pappa! wtf liksom..?

og hvorfor er dette liksom en tulletråd? igjen.. wtf? jaja.. tar d som at d var såpass merkelig gjort av han at du ikke engang tror på d. sånn føler jeg også d..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...