Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lagt til merke at hver gang vi er på besøk hos noen, så setter vi oss på de samme plassene som de gangene vi har vært der før.

Er det andre som har det sånn?

Også hjemme har vi faste plasser. Jeg har 2-setern og mannen har 3-setern.

Men når vi får besøk, så sitter vi begge i to-setern mens besøket alltid sitter i 3-setern.

Da vi skulle besøke et vennepar engang, så satt de der vi bruker å sitte, og det ble så rart da vi måtte sette oss på et annet sted. Vi alle merket det, så når vi hadde vært ute å blåst ferdig sigarettene, så måtte vi sette oss på de "faste" plassene igjen for at det skulle bli rett.

Hvorfor er det slik?

Rart ihvertfall :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg også lagt merke til. :ler:

Skrevet

Det har blitt sånn ved kjøkkenbordet hjemme hos mammaen min og stefaren min etter at jeg har flytta hjemmefra.

Det er litt uvant, for jeg er jo ikke med på systemet, men for dem er det hellig!

Kommer jeg i skade for å sette meg på stefaren min sin plass, har jeg gjort noe skikkelig dumt. :ler:

Men, men. Det er kanskje ufint å trekke fram en sånn negativ fremtstilling av dette med faste plasser, for jeg har dessverre en veldig vanskelig stefar, og det er kanskje mest det det går på. I andre sammenhenger kan jeg synes at faste plasser, en "egen" kopp og alt sånt kan ha sin sjarm!

Rart hvordan noen ting blir negative, bare fordi en "vanskelig" og lite hyggelig person er opptatt av det...

Skrevet

Mennesker er vanedyr :ler:

Det var sånn da jeg studerte også -100 mennesker i et auditorium, de alle fleste satt samme sted i tre år... Har lagt merke til at jeg ogås setter meg på samme plass hver gang jeg tar nattbussen (ca 1 gang i måneden), det tok lang tid før jeg tenkte over at jeg gjorde det :ler:

Gjest vimselot
Skrevet

Soleklart. f.eks. når jeg var hos bestefar, tok jeg ofte stolen hans, men jeg nektet å flytte meg (det var ved vinduetr m utsikt

Han sa ingenting til mg, men mine foreldrer ga meg par hint, som jg ikke la i notisboka...

Bestefar var fornøyd, han trengte ikke utsikta med sånn en mare-unge som jeg tilstede...

Mine foreldre var ikke like fornøyde, men de kunne ike si noe når bossen var velvillig.

Det var bare jeg som fikk sitte der da, men jeg hadde tatt opp temaet med bestefar, og sagt i fra at den som kommer først til mølla el. lign.

Han humret, men ..noen ganger fikk han stolen sin, uten spørsmål...

Men det blir ofte sånn... min stol osv.

Skrevet

Det er noe i det.. Jeg setter meg alltid på sete nr to når jeg går inn på bussen.. Hvis det sitter noen der blir jeg av en eller annen grunn bare helt forvirra og dønn usikker på hvor jeg skal sitte..

Samme her hjemme.. Sambo sitter til høyre i sofaen og jeg sitter til venstre.. Kommer det besøk (har bare en to seters) så setter sambo seg til høyre og jeg meg på armlenet, helt automatisk..

Gjest Bellatrix
Skrevet

jepp vi er vanedyr. på treningssenteret har jeg "mitt" skap og "min" do. :ler:

Skrevet

Vanedyr, absolutt.

Vi har vel våre "faste" plasser mange steder. Men, vi flyttet om i stua nylig, og da ble alt litt annerledes med de "faste plassene", både for oss og for besøk... Så vi har sittet litt her og litt der, alt ettersom.

Men ja, når vi kommer hjem til mamma og pappa, så er det de samme faste plassene vi setter oss på hver gang. Rundt spisebordet plasserer jeg meg alltid på "min" stol, men min mann varierer litt. Om det bare er oss som er der, sitter han på min brors plass, men er min bror og han samboer også tilstee, sitter min bror på "sin" plass, og min mann da for bordenden ved siden av meg, og hans samboer på den andre bordenden. Det bare blir sånn...

Rundt kjøkkenbordet "sliter" jeg, for der har de endret plasser siden jeg bodde hjemme, så jeg "bommer" stadig...

Men vanedyr er vi. (Jeg får dog ikke problemer om noen sitter annerledes, og har ikke "fast plass" på toget.. (like greit, for jeg sitter ikke i samme vogn hver gang heller, og toget har forøvrig ulike vogner fra gang til gang og, så da kunne jeg blitt passe forvirra...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...