Gjest vimselot Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Jeg har passa en bikkje, og den ble hentet nå... egentlig kunne den fått være her (sentimental), men jeg vet jo at den liker seg best hjemme. Gråt nesten på tlf til ei venninne, og hun mente at jeg bør pakke vekk vann- og matskålen... Bikkja forstod at han skulle være her (nattkjolen til dama osv) Jeg kjenner selvsagt eierne, og de mener bikkja er gammel (8), og at snart er de uten hund, men bikkja er kvikk og leken og slett ikkke preget av alderdom Skal jeg spørre om jeg skal overta den? Kjenner de slik at jeg vet de ikke vil blir fornærmet. Egentlig har jeg ikke kapasitet til å ha bikkje nå, men ei venninne av meg har hund, hage og kapasitet og har sagt seg villig. Og hun kjenner også bikkja. Samt eierne. Er det frekt og ufint å komme med et forslag om omplassering? Eller vil de bare bli glade fordi da har de et alternativ?
Gjest TaraTarantell Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 hadde noen spurt meg det hadde jeg tatt meg ner av det.
Gjest vimselot Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Ja, nettopp. Det kan virke sårende.... Men jeg kan kanskje ordlegge meg på en annen måte, og be de si fra om de trenger lengre avlastning mht. turer til utlandet osv. For dette har de også klaget litt over.... Og også nevne at xxxx kan avlaste, de stoler også på henne, og vet hun er flink med bikkjer. Bortsett fra at hun ikke går mer enn en tur per dag, men hun har stor hage der de kan løpe fritt (hun har to bikkjer). Jeg har ikke hage, og de vet at jeg er et b-menneske, så når de evt. drar til utlandet, kan jeg være i deres bolig (de har hage). Har passet bikkja før når de har vært i utlandet, men tror kanskje de føler at det er å mase på folk, når de spør om hundepass...
Antoinette Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Hunder er det beste selskapet, forstår godt at du savner den masse. Mine to dachser er helt vidunderlige Jeg ville nok ikke spurt om å få overta hunden men tilby deg heller å være avslatsningshjem for den oftere. Forslaget ditt kan lett tolkes i den retning av at du mener de ikke tar seg godt nok av dyret selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå