Gjest Brud2008 Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Er det noen som har laget hjemmlaget invitasjoner, bordkort osv?? Det har jeg veldig lyst til, men tror ikke at jeg er så kreativ Noen som kan dele noen ideer og tips?
Gjest nextlife Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Hei, er bare kommet til invitasjonene, men de ble kjempefine! Kjøpte tynne akvarellark og billig vannmaling på tube. Har høstfarger som tema, og tok god med vann på penselen, malte i vei med alle nyansene, brukte GODT med vann, slik at farvene sklir i hverandre, gjerne snu og vend på arket mens det er vått. La de til tørk på baderomsgulvet, når de var tørre la jeg de i en bunke under press i noen timer. Laget så invitasjone på pc`en med litt kurvete skrift, og kjørte akvarellarkene gjennom printeren. Det ble kjempeflott, flere av de inviterte har sagt at de opplevde å få et lite kunstverk.
Branna Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Jeg laget invitasjonene selv, og det var slett ikke vanskelig, men tok lang tid. Siden jeg har høstbryllup, er det høstmotiver som skal gå igjen i alt, og det gjaldt også invitasjonene. Det er lurt å velge et tema/en farge som skal gå igjen i alt, så blir det lettere å finne ut hvordan ting skal se ut. Her er et bilde av invitasjonene jeg laget. I tillegg til dette limte jeg på to hjerter inni hverandre i gullfarge Arkene jeg brukte kjøpte jeg på Panduro, og der hadde de også permer med forslag til invitasjoner man kunne lage selv. Selve teksten inni kortene skrev jeg for hånd med kalligrafipenn på kremfarget ark som jeg limte inn i invitasjonene med dobbeltsidig teip, men teksten kan selvfølgelig også skrives på pc. Bordkortene er litt enklere, bare en brettet, liten lapp i samme papir som invitasjonene, med et pålimt høstblad (ikke ekte, da) på og navnet til personen i gullskrift. Lykke til!
Gjest Brud2008 Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 Høres bra ut Jeg skal gifte meg om sommeren og er usikker på hvilken farger jeg burde bruke Noen flere tips?? :bukke:
Branna Skrevet 18. august 2007 #6 Skrevet 18. august 2007 Høres bra ut Jeg skal gifte meg om sommeren og er usikker på hvilken farger jeg burde bruke Noen flere tips?? :bukke: Du kan jo bruke hvilke farger som helst nesten, kanskje bortsett fra rødt og grønt, som er veldig jul. Jeg synes lilla og grønt er veldig fin fargekombinasjon, eller så kan man jo ha bare grønt i forskjellige nyanser. Fersken og rosa er også veldig fint og passer til årstiden. Ellers er blått og grønt pent, rødt og hvitt er pent... det er så mye som er fint! Det er helt opp til dere hvilke farger dere liker best.
Gjest Brud2008 Skrevet 18. august 2007 #7 Skrevet 18. august 2007 (endret) Jeg synes lilla og grønt er veldig fin fargekombinasjon, eller så kan man jo ha bare grønt i forskjellige nyanser. Fersken og rosa er også veldig fint og passer til årstiden. Ellers er blått og grønt pent, rødt og hvitt er pent... det er så mye som er fint! Det er helt opp til dere hvilke farger dere liker best. Tusen takk Blir veldig takknemlig hvis noen kunne sette inn noen bilder av de laget. Kanskje jeg greier å bli inspirert Endret 18. august 2007 av Brud2008
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2007 #8 Skrevet 18. august 2007 Er det noen som har laget hjemmlaget invitasjoner, bordkort osv?? Det har jeg veldig lyst til, men tror ikke at jeg er så kreativ Noen som kan dele noen ideer og tips? Hei. JEg er heller ikke så kreativ, men det var ikke så vanskelig som jeg først trodde. På et sort ark, 15x15 cm, (altså egentlig 15x30, men brettet som kort, ble det 15x15..........) limte på et sort hvit bilde av oss (1x12 cmpå forsiden, tok en halv blomst (slike silkeblomster som vi får kjøpt i butikkene) limte denne oppe i venstre hjørne, i høyre hjørne limte jeg på tre små hjerter i sølv. Inni kortet limte jeg på selve teksten, denne hadde jeg skrevet på pc (sørget for at dette gikk på 12x12 cm, slik at noe av det sorte også viste her) Har fått mye skryt av dette. Laget bordkortene idag. Minner litt om dette http://www.bryllupsweb.no/festbord.html, (......det kortet som har to små gullhjerter i oppe høyre hjørne.........ved siden det røde hvor det står brudgom på.......) Disse laget jeg ogås på papp. Fargen på selve kortet minner om grått, skrev navnet på gult..........beige.........noe slikt..........på bokhandelen fikk jeg kjøpt noe jeg limte på...........noe ringer og slikt. Veldig enkelt og veldig stilig. Når vi lager dette selv, betyr det ikke så veldig mye at det er stort og flott og en masse dill........det enkle er ofte det beste. Og har vi laget det selv, blir folk imponert uansett........Det er jo så mange osm driver med scrapbook og korter og denslags, kanskje en dame på hobbybutikken kan hjelpe deg?? Jeg fikk god hjelp av en lokal dame her, som forøvrig holder kurs i kort/ scrapbooks mm På www.lagetkort.no er det og mye å hente. Lykke til. (og så kjekt som det var å holde på....................)
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2007 #9 Skrevet 18. august 2007 limte på et sort hvit bilde av oss (1x12 cmpå forsiden, Må korrigere meg selv litt når det gjelder størrelsen på bildet jeg limte på.............det skal selvsagt være 12x12, ikke 1x12.............
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #10 Skrevet 20. august 2007 Du kan jo bruke hvilke farger som helst nesten, kanskje bortsett fra rødt og grønt, som er veldig jul. Oj, og jeg som tenkte å bruke rødt, hvitt og grønt som temafarger. Vi skal gifte oss i mars, og tenkte da å ha grønt (som symbol for "nytt år, nye muligheter" og fruktbarhet) og rødt (som symbol for kjærlighet og lidenskap), litt fordi det er friske farger som lyser opp en ellers så trist mars måned. Men kanskje jeg må revurdere dette hvis dette blir for jul?
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #11 Skrevet 20. august 2007 Oj, og jeg som tenkte å bruke rødt, hvitt og grønt som temafarger. Vi skal gifte oss i mars, og tenkte da å ha grønt (som symbol for "nytt år, nye muligheter" og fruktbarhet) og rødt (som symbol for kjærlighet og lidenskap), litt fordi det er friske farger som lyser opp en ellers så trist mars måned. Men kanskje jeg må revurdere dette hvis dette blir for jul? synes godt du kan bruke rødt hvit og grønt jeg, er jo typiske bryllupsfarger det da(er blomsterdekoratør så har sett en del av disse fargene også ellers i året og det passer veldig fint), men hadde kanskje ikke brukt veldig mye mose, kongler osv.. he he...
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2007 #12 Skrevet 21. august 2007 synes godt du kan bruke rødt hvit og grønt jeg, er jo typiske bryllupsfarger det da(er blomsterdekoratør så har sett en del av disse fargene også ellers i året og det passer veldig fint), men hadde kanskje ikke brukt veldig mye mose, kongler osv.. he he... Mose, kongler etc. er vel ikke aktuelt. Tenkte å pynte med bjørkeris i tillegg til kjøpte blomster. Synes det er veldig fint, og i mars har jo ikke bjørka blader ute, så det kan bli en fin vårfølelse. Litt fastelavn, men... Og håper ikke gjestene har kraftig pollenallergi!? Nå er jeg imidlertid litt mer usikker på rødfargen. Tror kanskje jeg skal se an hvilken kjole jeg ender opp med (vil helst ha en som ikke er bare hvit) og se hvilke farger som passer til kjolen.
Branna Skrevet 21. august 2007 #13 Skrevet 21. august 2007 Mose, kongler etc. er vel ikke aktuelt. Tenkte å pynte med bjørkeris i tillegg til kjøpte blomster. Synes det er veldig fint, og i mars har jo ikke bjørka blader ute, så det kan bli en fin vårfølelse. Litt fastelavn, men... Og håper ikke gjestene har kraftig pollenallergi!? Nå er jeg imidlertid litt mer usikker på rødfargen. Tror kanskje jeg skal se an hvilken kjole jeg ender opp med (vil helst ha en som ikke er bare hvit) og se hvilke farger som passer til kjolen. Ja, det kommer jo også litt an på rødfargen man bruker. Du kan jo eventuelt bruke mer burgunder eller vinrødt? Bjørkeblader tror jeg blir kjempefint til et vårbryllup! Den lyse grønnfargen er i hvert fall ikke julefarge! Ikke bekymre deg, du, det blir sikkert kjempebra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå