Gå til innhold

Velas shopping..

Vela

Anbefalte innlegg

Nå var det leeenge siden gitt.. Glemmer helt shoppingdagboka. Har aldri hatt særlig dagbokerfaring, så kanskje det er derfor.. Men nå har jeg nattevakt, så da kanskje det går bedre:)

Noe jeg ikke har problemer med å huske er VISAkoden min... Har handlet alfor mye på nettet i det siste.. :sjenert: og ikke nok med det, jeg har blitt flinkere til å handle i butikkene også :shoppe:

Noen andre enn meg som elsker følelsen av ferske poser i hendene, og noen hundringser mindre i lommeboka? :fnise:

Har kjøpt endel siden sist jeg var her, en god den smykker, belter og sko.. For ikke å snakke om hårbøyler! Blitt helt frelst! Har i mange bredder, farger og fasonger. Nå er de jo tross alt litt stiligere enn tidlig nittitallet.. husker de fra barneskolen, tykke, massive stoffbøyler med masse blomster på.. Måtte de hvile i fred.. :lete:

Ellers har jeg kjøpt meg ny kåpe.. Eller to for å være helt korrekt. Var salg på ellos, så da ble det 2 for 50% :tommelopp:

Denne i blå og sort. Knallkjøp! Satt veldig pent, og ser eksklusive ut! Tøff krage:)

Ellers bestilte jeg litt plukk fra Ellos igår, veske, smykke og sjal.

Gleder meg masse, den veska har jeg siklet på leeenge:)

Ellers var jeg en tur innom storsentret idag, og på veskebutikken hadde de et helt stativ med smykker. 15,- for alt!! :hakeslepp: Klarte jo ikke å holde meg unna..! Må en tur tilbake, var såbmye fint der. Tenkte det kunne være kjekt til venninnegaver i jula. (Noen jeg ikke skal gi for så mye til)

Ellers må jeg prøve å shoppe litt mindre, for jeg skal nemlig til Afrika på studietur i 5 uker nå til januar.. Og det blir litt penger! (Derav nattevakter). Gleder meg sånn, det kommer til å bli en fantastisk opplevelse!

Endret av Vela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal til Malawi:) Gleder meg sånn! Har ikke helt gått opp for meg enda tror jeg.. Blir så tøft, har ikke vært så langt borte før, og uten sambo! Har alltid drømt om å dra til Afrika (hjelpesending o.l), men når jeg begynte på allmennlærerutdanninga fikk jeg muligheten til å søke! Skal som sagt være er i 5 uker, og undervise. Jeg og 5 andre jenter. (Som er er veldig fornøyd med, alle er kjempe trevlige!)

Vi skal nedover på en skole og fungere som lærere er, og får lov til å ha noe undervisning vi selv velger, og ellers følger vi pensum der nede. Så vi skal lære bort litt om Norge, og dramatisere noen folkeeventyr i hvert fall. Og muligens kjøpe inn stoff til skolesekker som de får sy selv. (Gympose variant).

Ellers blir det jo også Safari, og hvis ikke regntiden der nede ødelegger, skal vi til Zambia! En hel helg:)

Blir rart og være så langt unna sambo, katten, familie og venner så lenge. Etter jeg og sambo flyttet sammen har vi stortsett feriert sammen, og har ikke vært borte fra hverandre mer enn en uke. men tenker det kan bli litt spennende å være borte også. Kjenne litt på savn og følelser.. :rødme: og så deilig et skal bli og se han på flyplassen igjen :love:

Vi skal samle inn penger før vi drar også, så det er nok å gjøre! Skal kjøpe inn kjøleskap og komfyr til to skoler. Skal prøve å finne opptellingsjobber, og selge vafler i gata rundt jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes utrolig spennende og lærerikt ut. Tenk på alle de forskjellige erfaringene du kommer til å få. Hadde gledet meg som en unge om det var meg.

Det å savne kjæresten er bare sunt, faktisk litt godt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg vil også reise! Skal snart søke på utveksling til Australia (til høsten igjen), håper jeg kommer inn der :)

Afrika er sikkert kjempespennende, du lærer nok mye (og får sikkert lært fra deg noe også :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Av diverse grunner ble det litt impulsshopping på Ellos i helgen.. Men fikk benytter 450 kronersrabatten, pluss 450 kroner i rabatt på noen ting som allerede var satt ned:) Gleder meg til pakka...! Ble ca 1500 for dette:

Basic pologenser i både grå og sort:

Klokke som var litt kul

Smykke, penere IRL.

Caps i grå og en sort.

Denne i hel svart. Har den i grå og sort stripete fra før:)

Grått magebelte

Denne blå genseren. Vet at den ikke er like KNÆSJ IRL, siden SynneMarie har kjøpt den også. Litt synd, men den er god og varm!

Denne kjolen i sort og grå. Kjekke basisplagg.

Grå lue

Så så god og tykk ut:)

Grå sko, har disse i sort fra før.

Litt gammeldags grå veske

Det var det for denne gang.. hehe! Men nå trenger jeg litt farger inn i skapet mitt.. Synes det er vanskelig å finne noe særlig nå som det er så inn med grå og sort. Har noen tips til noen fargeglade klær eller tilbehør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye fint du har kjøpt! :jepp:

Jeg har fått helt dilla på mørk turkis for tida. Syns det er en fin farge sammen med svart ihvertfall. Ellers syns jeg rødt er fint både sammen med svart og grått. Har ikke så mange tips egentlig, er nok litt for kjedelig i valg av farger selv. :ler:

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en knæsj kjole igår! Endelig litt farge i garderoben :fnise:Dennefra Lindex. Den er mer knæsj IRL, cerise (?) rosa. Søt silkekant nederst. Kjempe fornøyd:) Finn mye skryt for den når jeg hadde den på meg idag.

Ellers kjøpte jeg sorte flate klips. (Øredobber.) Og to hatter. Og 4 par øredobber till.. Dilla! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Oioioi, nå var det lenge siden sist! Glemte helt bort shoppingdagbok og KG etter jula og Malawituren:) Hadde det helt knall! For bilder blogging i Malawi er det bare å sjekke ut http://imhansen.wordpress.com.

Shoppinglysten min er like stor som før, og nå sitter jeg på sommerjobben min. Ikke SÅ lenge til skolen setter inn, og høsten kommer. HM, Ellos og Laredoute har jo kommet ut med høstkolleksjonen nå, og jeg blir helt sjuk.. For å ikke gjøre noen av mine beste "nettbutikkvenner" triste, endte jeg opp med å handle litt hos hver av dem..

Laredoute:

Denne vesten som jeg har hatt lyst på en stund...

HM:

Denne kule hatten

Ny sort vest

Ellos:

Denne i grå, sort og hvit.

Grå vest

Grå støvletter

Litt usikker på støvlettene, men har sikla på ett par grå en stund, så jeg får se når de kommer! Klar for skolestart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg shoppet så sykt mye i det siste, og jeg VET jeg ikke burde shoppe mer... men jeg vil... :)

Ønsker per idag (klokken 08.57) :handle:

Vest fra Ellos (Har havnet på vest-vogna, og kommer ikke av..)

Kombiner med caps/hatt fra laredoute

Deillige genser/kjoler fra Laredoute (Vil ha i sort og grå.. kanskje lilla)

Søt rød kjole fra Laredoute

Torgvanter (sorte og grå)

Gleder meg til høst og vinter.. Misforstå meg rett, elsker sol og varme, men ingenting er så deilig som å kle seg i tykkestrømper, støvletter, kjole og en fin kåpe.. Jeg har et problem.. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg har shoppet i sommer (har jo ikke vært her inne på en stund..):

Sandaler turkis

Sandaler sorte

Sandaler lilla

Rosa kjole

Tubetopp (I gul, grønn, blå og rosa)

Turkis klutsj + armebånd fra HM

Rutete kjole

5986.jpg"]Sort kjole

Armebånd (Ikke grønn)

Bredt belte

Enkle kjoler (I sort, hvitt, grå og rosa)

Lang topp (I gul, sort, blå, lilla og rosa)

Og sikkert en hel del andre ting jeg ikke husker akkurat nå.. :fnise:

Endret av Vela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, veldig fornøyd! :hjerter: Har bare ikke fått brukt de så mye enda, har ikke vært så fint vær :( Men skal til Roma 7 august, så da skal de med :)

Skal på skikkelig jentetur med mamma og søstera mi, mamma spanderer på oss! Hun er så snill, pappa vil ikke på storbytur så da får vi være med i steden. (Ikke dumt det, når jeg snart har studiestart!) Har ikke så mye penger å rutte med der nede, men satser på at jeg finner noe småtteri! :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som skal til Roma! Det blir sikkert en kjempetur! :)

Der vil jeg også dra en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg har shoppet i sommer (har jo ikke vært her inne på en stund..):

Sandaler turkis

Sandaler sorte

Sandaler lilla

Rosa kjole

Tubetopp (I gul, grønn, blå og rosa)

Turkis klutsj + armebånd fra HM

Rutete kjole

5986.jpg"]Sort kjole

Armebånd (Ikke grønn)

Bredt belte

Enkle kjoler (I sort, hvitt, grå og rosa)

Lang topp (I gul, sort, blå, lilla og rosa)

Og sikkert en hel del andre ting jeg ikke husker akkurat nå.. :fnise:

Likte den rutete kjolen!

Men er det veldig kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...