Gå til innhold

Dere som er sammen med en mann med barn-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dere som er sammen med menn som har barn fra før, om dere ville valgt annerledes hvis dere kunne skru klokka tilbake, altså valgt en mann uten barn?

Grunnen til at jeg spør er at jeg er inn på en del andre forum om barn og familie...var en tråd som omhandlet dette, der så og si alle som svarte sier at de angret og ville valgt annerledes hvis de kunne ha "skrudd klokka tilbake" til før de møtte mannen...

Hva tenker dere, hadde dere valgt en mann uten barn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesten
Skrevet

Eg har vore i den situasjonen, sjølv om det vart slutt, og det eg kan sei er at for meg er ein mann med barn uaktuelt dersom det følger med ei mor til det barnet, altså ein eks. Barnet var aldri noko problem, det er det evige nærværet av ein eks eg slit med...

Skrevet

Det verste er ex'n til mannen - barnets/barnas mor, ja.

Barn fra tidligere forhold er greit, men ex'er er det verste som finnes. Spesielt slik som ex'n til min nåværende kjæreste: hun oppførerer seg som om hun fortsatt var i lag med mannen og legger mye mer i det. Hun viser gjennom blikk og handlinger at hun vil ha mannen for seg selv og at de deler noe som jeg aldri vil bli en del av...

Jeg vurderer faktisk forholdet på grunn av denne ex-dama hans.

Skrevet

Nei, jeg ville ikke valgt anderledes! Samboeren min er virkelig THE ONE! Og sønnen er bare herlig. Men som nevnt over her, problemet som ofte følger med er x`n, og der og føler jeg på det noen ganger. Men han er virkelig den jeg vil ha så det der er noe jeg er villig til å jobbe med og kjempe for.

Gjest Bellatrix
Skrevet

nei. mannen min og barna hans er en "pakkeløsning" som passer godt for meg.

Gjest Gjest_rangi_*
Skrevet

Nei, jeg ville ikke valgt annerledes. Min samboer er min tvillingsjel og drømmemann. At han har to barn fra før har jeg akseptert for lenge siden, og de er overhodet ikke noe problem, heller en berikelse. Han har ingen kontakt med barnas mor, sin ekskone, annet enn når det er noe med ungene.

Skrevet

Ja, jeg syns det er problematisk, av flere grunner.

Og jeg kunne helst tenkt meg en uten barn om jeg skulle valgt om igjen.

Men, når man når en viss alder så har jo de fleste barn, og det er nok ikke bare-bare å finne en man passer sammen med på de fleste vis og som har de egenskapene man ser etter, som i tillegg ikke har barn med en eller flere eks`er fra før.

Gjest vimselot
Skrevet

Er singel nå da, men ville ikke valgt annerledes.

MEN. Jeg burde lyttet til magefølelsen og den dårlige kontakten han hadde med eksen (det viste seg at det var han som var problemet og ikke henne, men det fikk jeg ikke før det var gått xxxx antall år)

Det jeg vet om han i dag, visste jeg jo ikke den gang, men barnet i seg selv var aldri noe problem.

Skrevet

Nei jeg ville absolutt ikke valgt annerledes. Barnets mor og jeg kommer godt overens og hun har tatt imot mitt barn med åpne armer. Barna har to mammaer de, det har de funnet ut selv :)

Skrevet

Menn med barn fra før er litt belastende. Har prøvd situasjonen og ikke noe jeg ønsker igjen. Mannen forventet liksom at jeg skulle ta meg av arbeid med hans sønn, noe som faktisk er hans oppgave som far. Jeg observerte også at han brukte sønnen som påskudd for å vise "hvor kjærlig og god far han var, for å oppnå gunst hos meg. Veldig gjennomskuelig og litt kvalmt. Det vil jo si at han innynder seg hos sønnen for å ennå mer innynde seg hos sin kjæreste. Det er litt patetisk.

Det hadde kanskje stilt seg annerledes dersom faren/mannen var voksen, moden, bevisst og ekte.

Skrevet

Hadde nok ikke valgt annerledes. Jeg ville ha mannen og da var det ikke spørsmål om barna eller ikke. Selv om faren til barna nå er borte så har jeg fortsatt kontakt med de. Noe annet hadde blitt rart.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Abonnerer ;)

Har også sett triste utgaver av tråder om dette temaet, men tenker samtidig at selv om det nok er mange potensielle problemer med sammensatte familier, så er det kanskje ikke et representativt utvalg som finnes på stediskusjonssider? Det vil vel være naturlig at de med problemer vil finne løsninger (noen ganger bare sutre), mens familier hvor tilpasningene går mindre smertefullt for seg har mindre behov for å henge ut noe på nett?

Skrevet

Det var vel en statistikk for en stund siden som viste at menn med barn fra før oftere får barn med nye kvinner.

Det kan vel tyde på at slike menn er såpass "attraktive" at det veier opp for eventuelle familiære problemer som måtte følge med pakka...dvs exer fra helvete etc...

Sorry...bare en digresjon...

Skrevet
Det var vel en statistikk for en stund siden som viste at menn med barn fra før oftere får barn med nye kvinner.

Det kan vel tyde på at slike menn er såpass "attraktive" at det veier opp for eventuelle familiære problemer som måtte følge med pakka...dvs exer fra helvete etc...

Sorry...bare en digresjon...

Hilsen mann med barn :ler:

Den statistikken sier ikke noe om damen er fornøyd eller angrer på valget ;)

Skrevet
Hilsen mann med barn :ler:

Den statistikken sier ikke noe om damen er fornøyd eller angrer på valget ;)

Singel mann med barn ja :)

Statistikk er nå engang slik at den viser en trend i samfunnet.

Det samme argumentet kan brukes mot enhver statistikk som sier noe om hvilken type partner som er attraktiv.

Det er vel likevel en viss grunn til å anta at de er rimelige fornøyde ettersom de velger å få barn med dem.

Skrevet
Singel mann med barn ja :)

Statistikk er nå engang slik at den viser en trend i samfunnet.

Det samme argumentet kan brukes mot enhver statistikk som sier noe om hvilken type partner som er attraktiv.

Det er vel likevel en viss grunn til å anta at de er rimelige fornøyde ettersom de velger å få barn med dem.

Ja, kvinner er og forblir alltid fornøyde med de mennene de har fått barn med. Det er en pålitelig kvalitetsstempel på en mann at han har blitt far med ny dame. Og det garanterer også for at eks, utvidet familie og barn finner seg til rette med situasjonen. :jepp:

Tipper jeg har sett en av trådene trådstarter referer til, og det er kvinner som i retrospekt angrer. Den trenden kan ikke hvem som får barn med hvem-statistikken si noe om ;)

Skrevet (endret)
Det er en pålitelig kvalitetsstempel på en mann at han har blitt far med ny dame.

Eh, nei...

Men det sier noe om generelle preferanser blant kvinner når det gjelder valg av partner.

Jeg antar at det du prøver å hinte innpå er at de aller fleste kvinner er håpløse når det gjelder å finne seg en partner de trives med...og egentlig ender de fleste opp med å få barn med en partner de ikke liker?

Endret av Paradokset
Skrevet
Eh, nei...

Men det sier noe om generelle preferanser blant kvinner når det gjelder valg av partner.

Jeg antar at det du prøver å hinte innpå er at de aller fleste kvinner er håpløse når det gjelder å finne seg en partner de trives med...og egentlig ender de fleste opp med å få barn med en partner de ikke liker?

Nei :ler:

Ganske mange damer som velger menn uten barn blir skuffet etterhvert, kanskje etter at de har fått barn med mannen. Det er slik det oftest blir single menn med barn ;)

I neste forhold igjen er det ikke bare mannen som kan skuffe, men også eks og øvrig familie som har makt til å prege familielivet, og barn som noen ganger kan være en litt drøy munnfull.

Flere kokker øker risikoen for mye søl, men forelskede mennesker er optimistiske av natur.

Når det er sagt: Det er direkte pinlig at mange velger å overse at en mann viser fra starten av at han ikke håndterer ansvaret for verken barn, hjem eller samarbeid med eksen, og heller ikke evner å se at han har noe ansvar for å få ting til å fungere. Oddsen for å få et harmonisk privatliv med et slikt utgangspunkt må være minimal.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Glemte å sjekke at jeg faktisk ble logget inn da jeg logget inn :roll:

Jeg er gjest over.

Skrevet
Ganske mange damer som velger menn uten barn blir skuffet etterhvert, kanskje etter at de har fått barn med mannen. Det er slik det oftest blir single menn med barn ;)

For det første tar du det som en forutsetning at det er kvinnen som står bak alle brudd - noe som neppe er tilfelle. Det er vel nøyaktig like stor sjanse for at det er mannen som blir skuffet.

Faktum er at at kvinner velger å få barn med en stadig mindre andel menn. Flere menn er barnløse, mens en enkelte har barn med en eller flere kvinner.

SSB tilskriver dette en sterkere seleksjon for å bli far.

Jeg regner med at du har en alternativ forklaring - spesielt med tanke på at man står foran alle de hindringene du ramser opp - og spesielt med tanke på at det finnes en stadig økende mengde barnløse menn der ute.

Hvorfor velges ikke disse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...