lulle Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Ønsker meg så veldig høyskoleutdanning. Manglet ved årets opptak litt over 2 poeng ..... Hva kan jeg gjøre for å få til dette på en raskest mulig måte? (helst til neste år..) Det må gjøres ved siden av full jobb og barn... På forhånd takk for råd:-)
razmatazz Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Hvis ikke du har maks alderspoeng fra før (2 poeng per år over 4 år f.o.m. året man fyller 20; altså maks 8 poeng) får du automatisk 2 poeng til neste år. Ellers er vel realfags den beste måten å skaffe seg ekstrapoeng hvis du har tenkt å ta opp fag. Du får 0,5 realfagspoeng for realfag på 2.klasse nivå, og 1 poeng for realfag på 3.klasse nivå.
Miel Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 (endret) Ta opp fag for å forbedre karakterer? Du kan også ta noen fag på universitetet hvis du har tid og ork, du får nemlig 3 tilleggspoeng per 60 studiepoeng, men det høres ut som voldsomt mye mer arbeid enn å ta opp fag fra vgs... Endret 18. august 2007 av Miel
Aurela Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Ellers er vel realfags den beste måten å skaffe seg ekstrapoeng hvis du har tenkt å ta opp fag. Du får 0,5 realfagspoeng for realfag på 2.klasse nivå, og 1 poeng for realfag på 3.klasse nivå. Tror denne "metoden" bare kan brukes i ett år (til og med neste inntak) fordi de skulle bli tatt bort når kunnskapsløftet kommer. Men om du ikke tror du kommer til å gjøre det så veldig dårlig så kanskje det funker.. Bare du kommer inn første året, så snittet ikke synker.. Føler dette var en dårlig forklaring, sorry om jeg forvirret deg..
Varsia Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 Tror denne "metoden" bare kan brukes i ett år (til og med neste inntak) fordi de skulle bli tatt bort når kunnskapsløftet kommer. Men om du ikke tror du kommer til å gjøre det så veldig dårlig så kanskje det funker.. Bare du kommer inn første året, så snittet ikke synker.. Føler dette var en dårlig forklaring, sorry om jeg forvirret deg.. Hehe, ja du forvirret hvertfall meg..??? Prøver du å si at neste år er siste året realfagspoeng teller..? At poengsnittet vil synke etter det..?
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Her er forskriftene som gjelder fra studieåret 2009: http://lovdata.no/for/sf/kd/kd-20070131-0173.html
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå