Gå til innhold

Hvor mye kranglet dere?

Gjest Gjest_gjesteline_*

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg tror ikke det har så mye med om man er glad i hverandre eller ikke, men evnen til å forstå og respektere at partneren tenker ulikt, evnen til å både gi og ta og vilje til å gjøre det til en god dag for begge.

Ok. Nå er jeg litt kverulerende. MEN tror du ikke man har evne til å forstå og respektere om man krangler av og til?

Vi krangler ytterst sjelden, men av og til kan jo hvem som helst bli litt urasjonell, spør du meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ok. Nå er jeg litt kverulerende. MEN tror du ikke man har evne til å forstå og respektere om man krangler av og til?

Eller du at det faktisk er flere av oss som ikke krangler!

Skrevet
Jeg tror ikke det har så mye med om man er glad i hverandre eller ikke, men evnen til å forstå og respektere at partneren tenker ulikt, evnen til å både gi og ta og vilje til å gjøre det til en god dag for begge.

Herlighet, du er så besatt av at dersom man krangler er det fordi bruden ikke gir rom for brudgommen! For det første er det ikke brudens jobb å gi plass til brudgommen (men brudgommens plass å ta), og for det andre er da det rimelig innlysende at man er to om å gifte seg.

Synes det blir for sneversynt å si at de parene som krangler er de parene som ikke respekterer hverandre og de parene der bruden er bridezilla. Du vet bedre enn som så!

Synes også denne tråden på stereotypisk vis har delt seg i de som AAAALDRI kranlger og de som BAAAARE krangler (Og jeg har ikke en gang svart på om vi krangler eller ikke, så jeg lurer på hvilken bås dere har plassert meg i...). Vi vet alle at verden ikke er malt i svart/hvitt.

Noen ganger snakker man forbi hverandre, og det oppstår misforståelser. Man har hverken mindre respekt for hverandre, mindre forståelse, mindre velvillighet, mindre samarbeidsviljeeller mindre kjærlighet. Man har bare snakket forbi hverandre og det er fort gjort i en hektisk hverdag.

Mange her sier at det er klart de diskuterer, men de krangler ikke. Hva vi legger i disse ordene, kan også være grunnlag for misforståelse. I min bok er en krangel og en diskusjon det samme, mest fordi det handler om å løse opp i en knute hvor man ikke har oppfattet hva den andre har ment. Så om man vil kalle en spade en spade, eller ikke, er meg revnende likegyldig.

Så kan den som ALDRI har misforstått sin kjære, og ALDRI har snakket forbi hverandre sitte på sin høye hest og kaste den første steinen.

Ha en fin dag, det er :sol: ( :hoppe: )

Skrevet

Vi kranglet ikke noe om brylluppet/planleggingen til det. Vi var faktisk veldig enige om hva vi ønsket.

(Men selvom vi ikke kranglet om akkurat det - betyr ikke det at vi alltid er enig om alt sånn ellers ;) )

Skrevet

Veldig bra innlegg Rainbow Brite !!

Selv så krangler vi, irriterer hverandre, gråter og smeller i dører. Rett som det er. Men ikke spesielt mye mer nå, i disse bryllupstider.

Gjest Gjest_lille sørland_*
Skrevet
Herlighet, du er så besatt av at dersom man krangler er det fordi bruden ikke gir rom for brudgommen! For det første er det ikke brudens jobb å gi plass til brudgommen (men brudgommens plass å ta), og for det andre er da det rimelig innlysende at man er to om å gifte seg.

Synes det blir for sneversynt å si at de parene som krangler er de parene som ikke respekterer hverandre og de parene der bruden er bridezilla. Du vet bedre enn som så!

Synes også denne tråden på stereotypisk vis har delt seg i de som AAAALDRI kranlger og de som BAAAARE krangler (Og jeg har ikke en gang svart på om vi krangler eller ikke, så jeg lurer på hvilken bås dere har plassert meg i...). Vi vet alle at verden ikke er malt i svart/hvitt.

Noen ganger snakker man forbi hverandre, og det oppstår misforståelser. Man har hverken mindre respekt for hverandre, mindre forståelse, mindre velvillighet, mindre samarbeidsviljeeller mindre kjærlighet. Man har bare snakket forbi hverandre og det er fort gjort i en hektisk hverdag.

Mange her sier at det er klart de diskuterer, men de krangler ikke. Hva vi legger i disse ordene, kan også være grunnlag for misforståelse. I min bok er en krangel og en diskusjon det samme, mest fordi det handler om å løse opp i en knute hvor man ikke har oppfattet hva den andre har ment. Så om man vil kalle en spade en spade, eller ikke, er meg revnende likegyldig.

Så kan den som ALDRI har misforstått sin kjære, og ALDRI har snakket forbi hverandre sitte på sin høye hest og kaste den første steinen.

Ha en fin dag, det er :sol: ( :hoppe: )

TAKK FOR ET FLOTT INNLEGG!!!! (det første jeg egentlig skjønte noe av) =)

Selv har jeg et temperament som ikke alltid er like lett å styre, og HAN kan være sta som et esel.. Gnistene kan fyke som bare den, men ingen er i tvil om at vi elsker hverandre!! Jeg kunne aldri levd sammen med en som ikke gav meg litt motstand, eller lot meg ha noen utblåsninger når frustrasjonen er som verst.. Vi er alle forskjellige her inne, og dette er MITT liv, mitt forhold og min personlighet.. Det må sikkert være deilig å leve i ro og harmoni sammen med en person som er et speilbilde av en selv, men det vil jeg nok aldri finne ut hehe =) MEN JEG ER LYKKELIG, OG DET ER VEL POENGET!

Skrevet (endret)

.....

Endret av Abraxas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...