Kykkelikokos Skrevet 18. august 2007 #21 Skrevet 18. august 2007 Vi kranglet aldri om bryllupet. Er det noe å krangle over da? Hvis vi krangler så er det gjerne fordi en av oss er veldig trøtt og lei, men det er ytterst sjelden, og det går veldig fort over da en av oss innser at vi er urimelige.
tingeling Skrevet 18. august 2007 #22 Skrevet 18. august 2007 Igår ble det diskusjon igjen. Han vil ikke ha noe stress de siste dagene før den store dagen !!?? Det vil jo ikke jeg heller. Derfor startet jeg forrige helg med forberedelser hjemme. Vi skal ha mange overnattingsgjester og jeg ønsker at huset skal være rent og ryddig. Alt for å slippe dette stresset som han sier, den siste uken før selve dagen, den er om tre uker. Litt blir det vel, i en så stresset situasjon som denne. Det er ikke annet å forvente. Vi har store forventninger begge to. Jeg stresser litt rundt dette med at jeg vil at alt skal være perfekt hjemmer når vi får besøk, han er mer; er det så viktig da??? Derfor krasjer vi litt her. I den situasjonen ville jeg leid inn vaskefirma som kom og gjorde stedet strøkent til gjestene kom. Helt klart verdt pengene! (min mening ihvertfall, men så har vi det hver uke og jeg kunne ikke tenkt meg å være uten. Heller leve på knekkebrød og pasta) tingeling
Chihiro Skrevet 18. august 2007 #23 Skrevet 18. august 2007 Vi kranglet ikke mye, men det dreide seg om detaljer som: *Fotograf eller ikke - Jeg ville, han syntes det var ALT for dyrt, selv om mamma ville gi oss det i bryllupsgave. Vi endte med å droppe det, og ba familien ta masse bilder. Resultatet var ikke mye å skryte av, og det synes jeg var trist. Men jeg har kommet over det nå, hehe. Vi ble enige om å heller ta mer uformell familiefotografering med oss og begge barna utpå høsten. *Ringer - vi hadde noen veldig tynne forlovelsesringer (kjøpt på student/ sivilarbeiderbudsjett), jeg hadde lyst til å kjøpe nye gifteringer. Han var i mot det, men plutselig en dag snudde han og ville ha likevel. Og da skulle de være "feite", skikkelige gullringer. (5mm, innvendig buet) *Ønskeliste: Jeg mente vi skulle ønske oss noe vi ikke ville prioritert å kjøpe selv, feks et fint servise. Han sa: Javel, gå og se om du finner noe fint vi kan ønske oss da. Jeg fant Grey Pearl, og tok ham med for å høre hva han syntes. Han syntes det var fint, men holdt på å besvime da han så prislisten... Dette kranglet vi faktisk om både før bryllupet og 2 mnd etterpå, da vi skulle bruke alle gavekortene vi hadde fått... Men det ble servise til slutt. Alt i alt så har vi begge fått viljen vår på noen områder. Det er vel slik ekteskapet skal være...
Stine66 Skrevet 19. august 2007 #24 Skrevet 19. august 2007 Vi er for like til å krangle vi. Er like på godt og vondt.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #25 Skrevet 19. august 2007 Vi kranglet aldri under forbredelsene av bryllupet, hadde ingen grunn til det. Bra at ikke alle er så oppslukt i bryllup at de ikke tror man kan ha et levedyktig ekteskap om man ikke krangler om bryllupet. Hva slags bridezillas er det egentlig som holder til her inne???
Rainbow Brite Skrevet 20. august 2007 #26 Skrevet 20. august 2007 Bra at ikke alle er så oppslukt i bryllup at de ikke tror man kan ha et levedyktig ekteskap om man ikke krangler om bryllupet. Hva slags bridezillas er det egentlig som holder til her inne??? Lær deg å lese innleggene skikkelig før du trekker slutninger.. Det handler ikke om å krangle om bryllupsdagen, men at man er rimelig naiv, dersom man heller avlyser bryllupet enn å tolerere en krangel eller to.. (Dessuten tror jeg du er samme gjest som skrev innlegget du referer til i utgangspunktet.. Få deg et brukernavn...) Ellers er jeg enig med Arkana som skriver at bryllupet er for de TO involverte partene, ikke bare bruden...
Ebano Skrevet 20. august 2007 #27 Skrevet 20. august 2007 Bryllup er ikke noe å krangle om, ergo vi har ikke kranglet om bryllupet. Har diskutert litt om detaljene men vi er i bunn og grunn enige. Krangling er det ikke mye av hos oss, men vi diskuterer. Regarer på at flere skriver at dersom det ikke er krangling/diskusjoner rundt bryllupet så er det bruden som får det som hun vil. På seg selv kjenner man andre??? Hos oss er det brudgommen som mener mest om bryllupet, jeg bryr meg ikke så mye og det eneste vi egentlig har diskutert er at jeg vil ha et maks budsjett så kan han bestemme resten. Tror ikke krangling er annet enn destruktivt for et forhold og er helt uenige med dere som mener at dette trengs for et "sunt ekteskap". Kan man ikke diskutere så burde man kanskje snakke med noen.
Gjest nextlife Skrevet 20. august 2007 #28 Skrevet 20. august 2007 Er i den heldige sitasjon at jeg har mer eller mindre "frie tøyler" til planlegginga. Min kjære er av den formening at dette vet jeg best, ettersom jeg har arrangert masse selskaper, både i jobben min, og for venner/familie o.l. Vi har selvfølgelig ei felles "grunnholdning"om hvordan vår dag skal være, har vært samboere i 17 år, og da vet man automatisk hva den andre liker/ikke liker. Etterhvert presenterer jeg ideene for han, og han har til nå ikke hatt noen motforestillinger mot noen av planene mine. Dersom dette dukker opp regner jeg med at vi tar en konstruktiv diskusjon og blir enige :love: Bør vel legge til at økonomi ikke er noe tema, vi har god nok økonomi til å arrangere et bryllup etter vår "grunnholdning", og slipper å ta våre avgjørelser etter om ting blir for dyrt eller ikke
Frøken eple Skrevet 20. august 2007 #29 Skrevet 20. august 2007 Blir overrasket over at noen tror det ikke skal være noe diskusjon eller krangling? Krangler ikke dere om andre ting? (evt diskuterer da...)
¤flicka¤ Skrevet 20. august 2007 #30 Skrevet 20. august 2007 Blir overrasket over at noen tror det ikke skal være noe diskusjon eller krangling? Krangler ikke dere om andre ting? (evt diskuterer da...) Jeg blir overrasket over at noen tror at bryllupsplanlegging absolutt må være forbundet med krangling for alle par. Å diskutere er noe annet, mener jeg.
Stine66 Skrevet 20. august 2007 #31 Skrevet 20. august 2007 Blir overrasket over at noen tror det ikke skal være noe diskusjon eller krangling? Krangler ikke dere om andre ting? (evt diskuterer da...) For å svare for meg selv, nei stort sett ikke. Kan ikke huske sist vi kranglet, eller diskuterte heftig for den saks skyld (vet ikke helt hvor grensa går heller jeg ) Har hatt den diskusjonen med min far mange ganger, for mine foreldre er av typen som krangler om stort sett alt, og pappa mener at hvis vi ikke krangler så er det fordi den ene parten lar den andre dominere. Men det er faktisk ikke alle par som krangler Jeg er heldig å ha en kjæreste som liker veldig mye de samme tingene som meg, og på de punktene vi har vært litt uenige (både i livet ellers og i planene til bryllupet) så har vi sett på begges meninger, og så har vi enten blitt enig om å møtes på midten, eller en av oss har ombestemt seg etter å ha hørt grunnen til den andres mening. Og vi har bodd sammen i 6 1/2 år, uten en eneste skikkelig krangel (og vi er begge sta av oss, og ikke redd for en skikkelig diskusjon, men ikke for diskusjonens skyld) Så for mange kan sikkert en krangel være sunt, men for andre er det slettes ikke nødvendig
Gjest ebano ikke innlogget Skrevet 20. august 2007 #32 Skrevet 20. august 2007 Blir overrasket over at noen tror det ikke skal være noe diskusjon eller krangling? Krangler ikke dere om andre ting? (evt diskuterer da...) For meg er krangling og diskutering to helt forskjellige ting. Vi diskuterer selvsagt, men kranglig er ytters sjeldent. Kunne ikke sagt det bedre selv: Vi kranglet aldri om bryllupet. Er det noe å krangle over da? Hvis vi krangler så er det gjerne fordi en av oss er veldig trøtt og lei, men det er ytterst sjelden, og det går veldig fort over da en av oss innser at vi er urimelige. Ikke like flink til å ordlegge meg jeg.
Frøken eple Skrevet 20. august 2007 #33 Skrevet 20. august 2007 Jeg blir overrasket over at noen tror at bryllupsplanlegging absolutt må være forbundet med krangling for alle par. Å diskutere er noe annet, mener jeg. Må være forbundet med krangling, det mener jeg ikke. Jeg mener bare det er rart hvis man _aldri_ har en _liten_ krangel en gang. Men om hele planleggingen hadde vært kun krangling - det skjønner jo jeg også at hadde vært feil.
Stine66 Skrevet 20. august 2007 #34 Skrevet 20. august 2007 Jeg mener bare det er rart hvis man _aldri_ har en _liten_ krangel en gang. Det er vel bare slik at man er forskjellig som personer, og man er forskjellig som par. Det som er rett og normalt for noen er ikke det for andre.
Frøken eple Skrevet 20. august 2007 #35 Skrevet 20. august 2007 Det er vel bare slik at man er forskjellig som personer, og man er forskjellig som par. Det som er rett og normalt for noen er ikke det for andre. Det svaret likte jeg Bedre enn "vi er så glad i hverandre at vi ikke trenger å krangle"... Neivel. Er ikke vi glad i hverandre da?
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #36 Skrevet 20. august 2007 Det svaret likte jeg Bedre enn "vi er så glad i hverandre at vi ikke trenger å krangle"... Neivel. Er ikke vi glad i hverandre da? Ser ingen som har skrevet det. Helt og holdent din tolking av hva andre "tenker".
Gjest nextlife Skrevet 20. august 2007 #37 Skrevet 20. august 2007 Blir overrasket over at noen tror det ikke skal være noe diskusjon eller krangling? Krangler ikke dere om andre ting? (evt diskuterer da...) Joda, vi har noen diskusjoner, men sørger for å holde de saklig og konstruktiv. Vi er så utrolig forskjellige, og har heller lært oss til å respektere forskjeller, og ikke lage diskusjoner og krangler om alt mulig og umulig vi ikke er enige om. Da hadde vi ikke gjort annet enn å krangle. Vi har ulike områder vi anser for å være viktig, og stor aksept og toleranse for den andre, og dens meninger. Dette har tatt noen år å få til, men er nå den største styrken i forholde vårt, og gir en tryggeht som er vanvittig deilig.
Frøken eple Skrevet 20. august 2007 #38 Skrevet 20. august 2007 Ser ingen som har skrevet det. Helt og holdent din tolking av hva andre "tenker". Akkurat derfor jeg skrev det i gåsetegn. Ingen som har skrevet ordrett det, men det er slik man gjerne kan tenke. At dersom ikke alt er fryd og gammen under forberedelsene, er man ikke like glad i hverandre som andre osv. Så ja, det er helt og holdent min tolkning. Jeg sa bare at jeg likte svaret hennes bedre enn et slikt type svar
Arkana Skrevet 20. august 2007 #39 Skrevet 20. august 2007 At dersom ikke alt er fryd og gammen under forberedelsene, er man ikke like glad i hverandre som andre osv. Jeg tror ikke det har så mye med om man er glad i hverandre eller ikke, men evnen til å forstå og respektere at partneren tenker ulikt, evnen til å både gi og ta og vilje til å gjøre det til en god dag for begge.
Gjest nextlife Skrevet 20. august 2007 #40 Skrevet 20. august 2007 Jeg tror ikke det har så mye med om man er glad i hverandre eller ikke, men evnen til å forstå og respektere at partneren tenker ulikt, evnen til å både gi og ta og vilje til å gjøre det til en god dag for begge. Vise ord
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå