Gjest Gjest_gjesteline_* Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Hvor mye kranglet dere under forberedelsene til bryllupet? Og om hva?
Mia78 Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Kranglet en gang om hvem som hadde bidratt mest. Begge foelte at en selv gjorde alt. Tror det er ganske typisk.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Vi har ikke kranglet om noe, da hadde vi droppet hele bryllupet.
Rainbow Brite Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Vi har ikke kranglet om noe, da hadde vi droppet hele bryllupet. Lykke til i ekteskapet!
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 Lykke til i ekteskapet! Litt forskjell på å krangle om å kaste bort penger på en dag og vanlige diskusjoner om det som betyr noe i forholdet og livet. Jeg gidder i allefall ikke forsure forholdet med krangler om noe så uvesentlig som en bryllupsdag.
Gjest Sadistica Skrevet 18. august 2007 #6 Skrevet 18. august 2007 Vi kranglet endel. Hvorvidt man skulle leie eller kjøpe kjole, hvor mye man skulle legge i blomsterbudsjett og hvor mye drikke man skulle beregne per person. Noe utviklet seg til litt høylytte krangler, mens andre ting rant ut i mer diskusjonsform. Det er sikkert ikke unormalt å være uenige på noen punkter når det gjelder en såpass stor dag. Hvis man er enige i alt har jeg på følelsen av av at èn av partene er litt 'tøffel' i sine meninger. Det viktige er at man ikke backer ut på noe som vil føles på kroppen når den store dagen er her og å velge sine brannfakler med omhu. Du må gi deg på et punkt eller to for at han skal synes det er greit å også gi seg på noen. Lykke til!
Gjest Veronica Mars Skrevet 18. august 2007 #7 Skrevet 18. august 2007 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2007 #8 Skrevet 18. august 2007 Hvis man er enige i alt har jeg på følelsen av av at èn av partene er litt 'tøffel' i sine meninger. Er faktisk ikke alle som er helt bridezilla slik som standar bruden her inne. Noen har litt mere realistiske forventninger til det hele og da er det slett ikke noe å krangle om. Det er en dag...
Rainbow Brite Skrevet 18. august 2007 #9 Skrevet 18. august 2007 (endret) Litt forskjell på å krangle om å kaste bort penger på en dag og vanlige diskusjoner om det som betyr noe i forholdet og livet. Jeg gidder i allefall ikke forsure forholdet med krangler om noe så uvesentlig som en bryllupsdag. Hvis man heller lar være å gifte seg enn å tolerere en krangel eller to, mener jeg virkelig at man trenger lykkeønskninger til ekteskapet! De fleste er vel enige i at det beste er å løse problemer på en mer nøktern måte, men noen ganger bryter det ut i krangler, og da håndterer man det også, som alt annet. Leit at du ser på den dagen en mann og en kvinne lover hverandre kjærlighet gjennom gode og onde dager til døden skiller dem ad, som uvesentlig. Jeg opplevde den dagen som ubeskrivelig vakker og dypt meningsfull. Endret 18. august 2007 av Rainbow Brite
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2007 #10 Skrevet 18. august 2007 Vi kranglet litt om størrelsen på bryllupet, han ville ha det større og jeg ville ha det mindre, og jeg syntes det ble for dyrt mens han mente det ikke gjorde noe. I tillegg ble han lei av at jeg pratet om bryllup hele tiden, mens jeg mente at han ikke engasjerte seg nok. Noen store kriser var det ikke, men det er veldig godt å være ferdig med det. Vi har og, ikke kranglet, men diskutert en masse. På størrelsen på bryllupet og denslags. Vi er enige om at vi skal ha det lite og enkelt. Men jeg vil likevel ha det skikkelig, med skikkelig kjole og full pakke der med frisør og det hele. Han så mer for seg bruden i en enkel selskapskjole fra Lindex, til 198 kroner eller noe slikt. Da ble jeg skuffet og rasende. Men vi blir nå enige underveis. Igår ble det diskusjon igjen. Han vil ikke ha noe stress de siste dagene før den store dagen !!?? Det vil jo ikke jeg heller. Derfor startet jeg forrige helg med forberedelser hjemme. Vi skal ha mange overnattingsgjester og jeg ønsker at huset skal være rent og ryddig. Alt for å slippe dette stresset som han sier, den siste uken før selve dagen, den er om tre uker. Litt blir det vel, i en så stresset situasjon som denne. Det er ikke annet å forvente. Vi har store forventninger begge to. Jeg stresser litt rundt dette med at jeg vil at alt skal være perfekt hjemmer når vi får besøk, han er mer; er det så viktig da??? Derfor krasjer vi litt her. Men det koker ned i sanden det og. Og flere slike blir det i dagene og ikke minst årene som kommer. Han er mann og jeg er kvinne. Hvem kan forvente at vi skal ha likt syn på det meste????????? Men moror har vi det lell.
Gjest Frk Åberg Skrevet 18. august 2007 #11 Skrevet 18. august 2007 (endret) Vi har foreløpig ikke kranglet om det. Nå har vi bare planlagt på papiret, og ikke begynt å gjøre så mye. Men vi har enten vært helt enige eller så har vi inngått noen kompromisser. Men det er klart; vi har hatt diskusjoner hvor vi har vært uenige. Han vil f.eks. ha det mer tradisjonelt enn meg. Dette inkluderer bl.a. kirkebryllup (det har også med at han er kristen å gjøre, ikke kun tradisjoner), noe jeg egentlig ikke ville. Men vi løste det greit uten krangler. Vi gifter oss i kirken, men jeg fikk velge en kirke fra rett ved der jeg vokste opp. Vi prøver også å møtes på halvveien når det gjelder resten. Tror han går med på buffet, mens jeg må godta lange taler. Han vil ha det litt mer formelt og høytidelig, mens jeg vil ha det avslappet og koselig. Men heldigvis er vi ikke så alt for langt fra hverandre. Og heldigvis er det ingen av oss som tror vi automatisk skal få bestemme. Vi klarer å ble enige på en ok måte. Mye er vi også enige om i utgangspunktet. Som f.eks. hvor mye penger vi vil bruke (takk og lov er han også en sparegris, som meg selv). Endret 18. august 2007 av Frk Åberg
Gjest vimselot Skrevet 18. august 2007 #12 Skrevet 18. august 2007 Hvor mye kranglet dere under forberedelsene til bryllupet? Og om hva? Vi kranglet ikke ang ekteskapet, men jeg var utro, så vi utsatte det hele til det ble slutt etter enda noen år... Mulig vi gifter oss en dag, men da er det på grunnlag; å slippe å sove med fremmede på gamlehjem...
Arkana Skrevet 18. august 2007 #13 Skrevet 18. august 2007 Vi kranglet aldri om noe som hadde med bryllupet å gjøre, men det var det heller ingen grunn til for vi var bevisst på at det skulle være vårt bryllup hvor begge fikk det slik de ønsket heller enn at bruden har ørten planer hun bare må få gjennom og brudgommen helst ikke skal si noe som helst.
Helen Skrevet 18. august 2007 #14 Skrevet 18. august 2007 Vi kranglet aldri under forbredelsene av bryllupet, hadde ingen grunn til det.
Gjest Rosin Skrevet 18. august 2007 #15 Skrevet 18. august 2007 Vi kranglet ikke om noe når vi planla bryllupet. Ingen av oss følte oss tøffel av den grunn. Vi var ganske enige om form og type bryllup vi skulle ha.
_Boble_ Skrevet 18. august 2007 #16 Skrevet 18. august 2007 Vi diskuterer litt om han skal være hvit/offhvite eller ikke.......
Branna Skrevet 18. august 2007 #17 Skrevet 18. august 2007 Vi har ikke kranglet så mye om selve bryllupet, vi er nokså enige når det kommer til hvordan ting skal være, farger, dekorasjoner osv. Det vi kranglet en del om for et års tid siden, var at jeg pratet alt for mye om bryllupet. Dette var i en periode da han hadde det tøft, og vi kranglet om nesten alt, det var nesten så det ble slutt. Men vi kom oss over det, og siden den gang har vi nesten aldri kranglet (noen diskusjoner har det jo blitt, det er jo bare sunt). Det eneste vi diskuterte litt ved, var at han ville ha lys dress i bryllupet, mens jeg ville at han skulle gå i sort. Han gikk nesten alltid med mørke klær før, så jeg var skeptisk til det å plutselig se ham med lys dress. Men han fikk viljen sin, og det ble kjempefint! Tror ikke han kunne blitt noe flottere, altså Så noen ganger har faktisk mannen rett, tro det eller ei
*Mina* Skrevet 18. august 2007 #18 Skrevet 18. august 2007 Vi kranglet ikke, men diskuterte litt frem og tilbake før vi ble enig. Men det var aldri sure mine, men sunne diskusjoner. Vi var egentlig veldig enig. Han bestemte noe og jeg noe, så kom vi frem til noe sammen. Akkurat som vi gjør i hverdagen også
Eyore Skrevet 18. august 2007 #19 Skrevet 18. august 2007 Vi kranglet aldri under forbredelsene av bryllupet, hadde ingen grunn til det. Ikke vi heller.
*Mina* Skrevet 18. august 2007 #20 Skrevet 18. august 2007 Vi har ikke kranglet så mye om selve bryllupet, vi er nokså enige når det kommer til hvordan ting skal være, farger, dekorasjoner osv. Det vi kranglet en del om for et års tid siden, var at jeg pratet alt for mye om bryllupet. Dette var i en periode da han hadde det tøft, og vi kranglet om nesten alt, det var nesten så det ble slutt. Men vi kom oss over det, og siden den gang har vi nesten aldri kranglet (noen diskusjoner har det jo blitt, det er jo bare sunt). Det eneste vi diskuterte litt ved, var at han ville ha lys dress i bryllupet, mens jeg ville at han skulle gå i sort. Han gikk nesten alltid med mørke klær før, så jeg var skeptisk til det å plutselig se ham med lys dress. Men han fikk viljen sin, og det ble kjempefint! Tror ikke han kunne blitt noe flottere, altså Så noen ganger har faktisk mannen rett, tro det eller ei Lurer på hvordan enkelte bruder ville reagert, om mannen skulle legge seg i hvordan kjolen skulle være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå