Gå til innhold

Stearin i duken - igjen...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er noe jeg vanligvis ikke har problemer med - bortsett fra at akkurat denne duken gjør det litt spesielt. Og ikke finner jeg noe om det i "gamle råd og kjerringtråder" heller...

Duken er så tynn at stearinen har rent tvers igjennom! Ikke får jeg dratt av på noen av sidene... kan jeg på noen måte redde denne duken? Noen som har vært borti noe lignende?

12

Videoannonse
Annonse
Gjest Missuganda
Skrevet

hell den under varmt vann. Det hjelper meg. 12

Skrevet

Så enkelt? Ja, der ser man. Det skal jeg prøve! Takk skal du ha icon_smile.gif12

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Tusenfryd:-)

Hvis du har tekkpapir slik vi brukte da vi skrev med fyllepenn for å få bort blekksøl.

Legg trekkpapiret på flekken og stryk over med et varmt strykejern så går det inn i papiret og vises ikke på duken.Trekkpapir fås kjøpt hos bokhandlere.

hilsen

Indianlady

Skrevet

Jeg har brukt tørkerull for å stryke bort flekkene.

Stryking fungerer fint, man skifter til rent papir hele tiden, og stryker til alt er borte.

Lykke til!12

Skrevet

Det aller enkleste, som helt sikkert gir et bra resultat er å levere duken på renseri.

• 2 uker senere...
Skrevet

Istedet for trekkpapir kan du bruke avispapir.

Nelle icon_smile.gif

Skrevet

Jeg holdt duken under rennende varmt vann og da løsnet stearinen på begge sider og jeg kunne legge den til vask.

Takk for gode tips!12

• 2 uker senere...
Skrevet

Det skjedde meg i helgen. Hadde lysestake med tre lys. Lysene brente helt ned, men det jeg ikke så, var at det var en stake med "åpne hull".

Hjelp..finduken..

Det var så mye talg. Jeg la den i fryseren. Da jeg tok den igjen var det bare å pelle av talget. Restene inne i stoffet ble skylt vekk med varmt vann. Så i vaskemaskin og den er som ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...