Gå til innhold

Kaketoppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ha både 3 etasjers kake og kransekake, men er usikker på hvilken kaketoppen skal på? Begge er jo bryllupskaker? Har dere vert i bryllup uten topp på kransekaka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja det har jeg, vårt eget bryllup blant annet.. :fnise:

Jeg sier kaketopp på bryllupskaka :)

Kransekaka var pyntet med pynt i våre farger, men ingen topp.

For meg er det bare bryllupskaka som er bryllupskake :bryllup:

Endret av rusketulla
Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Skrevet

Jeg tror jeg aldri noen sinne har tenkt over kransekake som brullypskake.. Trodde man bare hadde det til jul jeg..

Skrevet
Har dere vert i bryllup uten topp på kransekaka?

50/50 i de som jeg har vært i. Vi skal ikke ha synes slike kaketopper er super tacky!!

Men det er jo ikke noe problem å ha på begge kakene dersom dere liker det.

Skrevet

Jeg syns bryllupskakene er sååå mye finere uten kaketoppene. Noen kan være fine, men da må det være noen veldig fine kaketopper, ikke de vanlige. Helt hvite eller mer elegante...

Hvis vi skal ha kaketopp, tror jeg vi har den på kranskekaken...ikke på brylluskaken.

Skrevet
Jeg tror jeg aldri noen sinne har tenkt over kransekake som brullypskake.. Trodde man bare hadde det til jul jeg..

Joda, det er tradisjon det. Og så holder man bruden for øynene når hun setter inn kakespaden, så ser man hvor mange barn de liksom skal få. hehe. Kanskje jeg skal ha to-ringers. hehe

Skal ha en veldig elegant hvit kaketopp, så tror den bli finere på marsipankaka :)

Skrevet

Vi endte opp med å sette vår på kransekaka.. hadde tenkt å ha den på bryllupskaka, men hun som laget den hadde ordnet noe helt annet til den så da ble det kransekaka.... ble fint det da...

Skrevet

Da jeg bestilte kaker hos bakeren her i byn, ble jeg anbefalt å ha kaketoppen på kransekaken. På bryllupskaken er det likevel så mye annet pynt, blant annet roser og denslags.

Da vi hadde konfirmasjon tidligere i vår, hadde vi også kaketopp på kransekaken. Tror det er nokså vanlig med begge deler.

Skrevet

Jeg er enig med dere som sier at mange kaketopper er stygge. Jeg ville heller droppet kaketopp enn å ha en sånn stygg plastsak på kaka. Men de i hvit porselen er veldig fine. Vi betalte litt ekstra for å få en slik, den var nydelig :)

Skrevet

Ville og heller droppet toppen enn å ha de i plast. Jeg fant en fin en på www.kreativtbryllup.no. De har noen fine og morsomme i porselen. Noe annet enn de simple i plast..............kjekt å ha som et minne etterpå og. Betalet jo litt mer for slike, men shit la gå da.......... det er jo bare en gang i livet dette her............ :bryllup:

Gjest nextlife
Skrevet (endret)
Vil ha både 3 etasjers kake og kransekake, men er usikker på hvilken kaketoppen skal på? Begge er jo bryllupskaker? Har dere vert i bryllup uten topp på kransekaka?

En tre etasjes kake har som regel en god del dekorasjon, så skal du ha kaketopp her bør den stå i stil med kaken, kanskje like greit å sette på kransekaka?

Skal selv ikke ha kranskake pga allergi, og bryllupskaka er ganske lav, enkel men smakfull! Liker ikke disse kaketoppene med brudepar i alle varianter, har derfor lagd meg en kaketopp selv, Kjøpte et orange hjerte i plexiglass et sånn enkelt et, for å heng i vinduer o.l) og surret ståltråd med litt perler rundt, det ble kjempeflott! (har høstfarger og perler som "tema)Har ikke helt funnnet ut hvordan jeg skal lage fot for å sette det på kaka, men finner vel på noe :fnise:

Endret av nextlife
Skrevet
En tre etasjes kake har som regel en god del dekorasjon, så skal du ha kaketopp her bør den stå i stil med kaken, kanskje like greit å sette på kransekaka?

Skal selv ikke ha kranskake pga allergi, og bryllupskaka er ganske lav, enkel men smakfull! Liker ikke disse kaketoppene med brudepar i alle varianter, har derfor lagd meg en kaketopp selv, Kjøpte et orange hjerte i plexiglass et sånn enkelt et, for å heng i vinduer o.l) og surret ståltråd med litt perler rundt, det ble kjempeflott! (har høstfarger og perler som "tema)Har ikke helt funnnet ut hvordan jeg skal lage fot for å sette det på kaka, men finner vel på noe :fnise:

Hva med å bruke ståltråd for å lage en "krampe" du kan stikke ned i kaka, hvis den ikke er for stor bør det gå veldig bra

Skrevet

Vi kjøpte kaketoppen vår herfra

Sånn så den ut...

Var veldig fornøyd, for vi ville ikke ha en tradisjonell kaketopp- og siden vi driver gård var den perfekt :lur:

Skrevet
Joda, det er tradisjon det. Og så holder man bruden for øynene når hun setter inn kakespaden, så ser man hvor mange barn de liksom skal få. hehe. Kanskje jeg skal ha to-ringers. hehe

Dette har jeg aldri hørt om. Ikke har det vært kransekake i noen av de bryllupene jeg har vært i heller. Sikker på at ikke dette er en veldig lokal skikk?

Til jul, derimot, da har man kransekake.

Skrevet (endret)

Så artig:) Vi har kransekake i bryllup, men har aldri sett det i jula. hehe.

Endret av 2008brud
Skrevet
Så artig:) Vi har kransekake i bryllup, men har aldri sett det i jula. hehe.

Trodde det var vanlig både i bryllup og til jul jeg!!!!

Gjest nextlife
Skrevet
Hva med å bruke ståltråd for å lage en "krampe" du kan stikke ned i kaka, hvis den ikke er for stor bør det gå veldig bra

Hmmm, lur idè, takk! Tror forresten jeg må prøvebake denne kaka, for igjen er det dette med allergi, så vi kan ikke ha marsipanlokk, og ingen leverer marcipan laget av aprikoskjerner som er garanter uten spor av nøtter, mandler (det er allergien)

Har sett at man kan lage et slags lokk av marsmallows som smeltes i microen, tilsettes noe og knaes, skulle bli nesten som marsipan. Må bare gjenfinne den oppskriften på nettet :sjenert:

Skrevet

Ville hatt den på kransekaka, det mangler noe om den ikke har topp.

Skrevet
Vi kjøpte kaketoppen vår herfra

Sånn så den ut...

Var veldig fornøyd, for vi ville ikke ha en tradisjonell kaketopp- og siden vi driver gård var den perfekt :lur:

Kul!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...