Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Hei! Vi har akkurat begynt å prøve å lage en liten spire. I den siste syklusen har jeg forsøkt den digitale eggløsningstesten fra Clear Blue. Problemet er at testen er negativ - til tross for at jeg har brukt to pakker (altså 14 testpinner). Jeg har fulgt bruksanvisningen nøye og har regelmessig menstruasjon. Det kan heller ikke skyldes p-piller, ettersom jeg sluttet med denne for flere år siden. Noen som har opplevd det samme, eller har tips til hva dette kan skyldes?
emilippa Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Kan da faktisk hende at du ikke har eggløsning.. Eller at du er gravid?? Ville tatt turen til legen jeg. Har nettopp begynt og teste selv og bruker samme type test og den er jo enkel å bruke, så jeg tviler på at du har gjort det feil.
Helen Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Jeg opplevde det samme som deg. Jeg prøvde både clearblue og sånne billigtester jeg kjøpte på nettet, de slo aldri positivt ut, men gravid ble jeg alikevel. Dette skjedde før begge de to siste svangerskapene. Hvorfor de ikke slo ut skjønner jeg ikke siden jeg tydligvis hadde eggløsning.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Jeg opplevde det samme som deg. Jeg prøvde både clearblue og sånne billigtester jeg kjøpte på nettet, de slo aldri positivt ut, men gravid ble jeg alikevel. Dette skjedde før begge de to siste svangerskapene. Hvorfor de ikke slo ut skjønner jeg ikke siden jeg tydligvis hadde eggløsning. Jeg er litt småbekymra, så det var godt å høre..
Chiquita Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Det er ikke alle som får utslag på eggløsningstester. Og så har man heller ikke eggløsning i alle sykluser - det er vanlig med 1-2 sykluser i året uten eggløsning. Hvor lang syklus har du? Når begynte du å teste?
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Kan da faktisk hende at du ikke har eggløsning.. Eller at du er gravid?? Ville tatt turen til legen jeg. Har nettopp begynt og teste selv og bruker samme type test og den er jo enkel å bruke, så jeg tviler på at du har gjort det feil. Slår ikke eggløsningstester ofte positivt ut dersom man er gravid da? Synes jeg har hørt noe om det..
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Det er ikke alle som får utslag på eggløsningstester. Og så har man heller ikke eggløsning i alle sykluser - det er vanlig med 1-2 sykluser i året uten eggløsning. Hvor lang syklus har du? Når begynte du å teste? Jeg har en syklus på rundt 30 dager (av og til en eller to dager lengre), og begynte å teste dag 11. Jeg krysser fingrene for at testen enten ikke slo ut på meg, eller at dette var en av mine eggløsningsfrie sykluser
Chiquita Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Når på dagen testet du? Ettermiddagen er beste tidspunkt (men det står sikkert i bruksanvisningen) Du får prøve å teste i neste syklus igjen, dersom du ikke blir gravid i denne
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 Når på dagen testet du? Ettermiddagen er beste tidspunkt (men det står sikkert i bruksanvisningen) Du får prøve å teste i neste syklus igjen, dersom du ikke blir gravid i denne Jeg hørte først at morgenen var det mest gunstige tidspunktet, og brukte derfor de fem første testpinnene om morgenen. På nettet så jeg at ettermiddag/kveld var best, så da brukte jeg de resterende testpinnene om kvelden. I bruksanvisningen står det derimot at tidspunkt for testing ikke spiller noen rolle - bortsett fra at man skal teste på ca samme tid hver dag, og ikke ha tisset i løpet av de fire siste timene. Jeg har med andre ord ikke testet på samme tidspunkt gjennom hele perioden.. kanskje kan det ha spilt en rolle her?
Chiquita Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 Hormonet som eggløsningstestene slår ut på er høyere på ettermiddagen, derfor er det det mest gunstige tidspunktet. Mange opplever å få negativ teste på morgenen, mens en får positivt på ettermiddagen, og negativt igjen neste morgen. Så sjansen er der for at du har gått glipp av den positive testen de første dagene hvor du testet på morgenen...
Elze Skrevet 18. august 2007 #11 Skrevet 18. august 2007 Jeg fikk heller aldri positivt utslag på noen eggløsningstest, men ble gravid etter 2-3 sykluser likevel. Brukte bare de fra billige-teste.dk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå