Gjest Francis Drake Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 (endret) Het hypotetisk spørsmål. la oss si at Gud og Djevelens finnes. Og djevelen har et barn og dette barnet er Anti-Krist og Anti Krist av en eller annen grunn rettet sitt blikk mot Gud og vekk fra Djevelen og tryggler Gud om hjelp. Tror dere da at Gud ville hjelpt djevelens barn eller ignorert det ? Endret 17. august 2007 av Francis Drake
mysan Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Hvis gud er allmektig og fullkommen som de påstår han er, ville han sett i djevelbarnets hjerte om han eller hun var sannferdig eller ikke, og handlet deretter.
Gjest Linealuna Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Hvorfor skulle den uselviske kjærligheten, Gud (for meg lysets kilde) kunne nekte å ta i mot? Uselvisk kjærlighet gir, og forlanger ikke noe tilbake! Om man lurer den med urent hjerte, er det en selv det går utover!
mysan Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Hvorfor skulle den uselviske kjærligheten, Gud (for meg lysets kilde) kunne nekte å ta i mot? Uselvisk kjærlighet gir, og forlanger ikke noe tilbake! Om man lurer den med urent hjerte, er det en selv det går utover! uselvisk? Han krever tilbedelse og truer med evige flammer i helvete om du ikke følger hans ord... (er det blitt meg fortalt)
Gjest Francis Drake Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 uselvisk? Han krever tilbedelse og truer med evige flammer i helvete om du ikke følger hans ord... (er det blitt meg fortalt) dette er vel egentlig noe mennesker påstår at Gud sier. Jeg har ingen tro på det. Siden bibelen er skrevet av mennesker
mysan Skrevet 18. august 2007 #6 Skrevet 18. august 2007 Der du muligens inne på noe. Nå er det så lenge siden jeg leste flittig og prøvde å finne sannheten i den boken, at jeg skal ikke påstå noe som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå