Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Francis Drake
Skrevet (endret)

Het hypotetisk spørsmål.

la oss si at Gud og Djevelens finnes. Og djevelen har et barn og dette barnet er Anti-Krist og Anti Krist av en eller annen grunn rettet sitt blikk mot Gud og vekk fra Djevelen og tryggler Gud om hjelp. Tror dere da at Gud ville hjelpt djevelens barn eller ignorert det ?

Endret av Francis Drake
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis gud er allmektig og fullkommen som de påstår han er, ville han sett i djevelbarnets hjerte om han eller hun var sannferdig eller ikke, og handlet deretter.

Gjest Linealuna
Skrevet

Hvorfor skulle den uselviske kjærligheten, Gud (for meg lysets kilde) kunne nekte å ta i mot?

Uselvisk kjærlighet gir, og forlanger ikke noe tilbake! Om man lurer den med urent hjerte, er det en selv det går utover!

Skrevet
Hvorfor skulle den uselviske kjærligheten, Gud (for meg lysets kilde) kunne nekte å ta i mot?

Uselvisk kjærlighet gir, og forlanger ikke noe tilbake! Om man lurer den med urent hjerte, er det en selv det går utover!

uselvisk?

Han krever tilbedelse og truer med evige flammer i helvete om du ikke følger hans ord... (er det blitt meg fortalt)

Gjest Francis Drake
Skrevet
uselvisk?

Han krever tilbedelse og truer med evige flammer i helvete om du ikke følger hans ord... (er det blitt meg fortalt)

dette er vel egentlig noe mennesker påstår at Gud sier. Jeg har ingen tro på det. Siden bibelen er skrevet av mennesker

Skrevet

Der du muligens inne på noe. Nå er det så lenge siden jeg leste flittig og prøvde å finne sannheten i den boken, at jeg skal ikke påstå noe som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...