Gå til innhold

Sims 2 dyreliv - problemer

Anbefalte innlegg

Gjest Solsikke
Skrevet (endret)

Jeg har nylig installert The Sims 2 Deluxe, som jeg ikke hadde noe problemer med å starte, men når jeg deretter installerte Sims 2 dyreliv så fikk jeg opp denne meldingen når jeg ville starte spillet:

"Sjekk at The Sims 2 Dyreliv-disken er i stasjonen.

Sett inn The Sims 2 Dyreliv-disken og velg OK for å prøve på nytt."

Cd'en er jo selvfølgelig satt i... Jeg har lest bruksanvisningen nøye og gjort følgende ting for å prøve å løse det: Jeg har installert spillet på nytt (både Sims 2 Deluxe og Sims 2 dyreliv). Jeg har oppdatert med nye patches fra EA sine hjemmesider, og jeg har oppdatert firmwaren til CD/DVD rom'en min. Sims 2 dyreliv er ikke installert i samme mappe som Sims 2 Deluxe.

Noen som har vært borti dette eller vet hva problemet kan være? Det er så utrolig irriterende... :(

Endret av Solsikke
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligger Sims 2 Dyreliv i EA Games-mappen? Har du prøvd noe så enkelt som å rengjøre Dyreliv-DVDen?

Virker veldig rart - hvis du kan reinstallere Dyreliv, så kan jo maskinen lese disken.

Gjest Solsikke
Skrevet

Ja, Dyreliv ligger i EA Games mappen på C stasjonen min - Sims 2 Deluxe har jeg i sin egen mappe, siden det stod i bruksanvisningen at de ikke måtte ligge på samme sted. Har prøvd rengjøring av cd plata også...

Skrevet

Har du Sims 2 og Sims 2 Uteliv? Utenom Deluxe, mener jeg. Kanskje det er noe kluss med Deluxe og Dyreliv sammen, selv om det høres rart ut at det skal være det. Delux er vel nyere enn Dyreliv? Når da spillet spør etter Dyreliv, så blir det feil fordi Deluxe faktisk er nyere?

Men det er bare en gjetning fra min side. :)

Gjest Solsikke
Skrevet

Jeg har kun Sims 2 Deluxe og tilleggspakken Sims 2 Dyreliv. Fikk de i gave sammen, så de burde vel ha visst det i butikken hvis de ikke fungerer sammen. Jeg har sendt en mail til EA Support også om problemet, men det kan vel ta sin tid før de svarer kanskje... :(

Skrevet

Forhåpentligvis svarer de ganske fort. Du kan evt. søke rundt på noen forum etter svar også? Spill-seksjonen under diskusjon.no, eller sims2.no-forumet. De har egen support-del.

Skrevet
Jeg har kun Sims 2 Deluxe og tilleggspakken Sims 2 Dyreliv. Fikk de i gave sammen, så de burde vel ha visst det i butikken hvis de ikke fungerer sammen. Jeg har sendt en mail til EA Support også om problemet, men det kan vel ta sin tid før de svarer kanskje... :(

Jeg har begge pakkene, og de fungerer fint sammen.Så det er ikke der problemet ligger.

Men en i familien fikk problemer med installeringen av Sims 2.Han fikk samme feilmelding.

Det tyder på at cdromstasjonen ikke klarer lese innholdet på plata... tror jeg.

• 7 måneder senere...
Gjest annalana
Skrevet (endret)

Jeg har sims 2 Deluxe, Årstider og Bon Voyage. Men når jeg bruker Bon Voyage, så klikker sims, spillet står liksom ikke i pause, men simene gjør ingen ting og tiden står helt stille. Jeg hadde det problemet før, men så uinsatllerte jeg helle sims 2 greia og installerte den på nytt. Nå har det kommer opp igjen, å jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Hjelp? Send epost:

xxx

Innlegget er endret iht Kvinneguidens regler. -jolie (mod)

Endret av jolie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...