Gå til innhold

oppvaskmaskinen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Hjelp! Nå er det krise i heimen! Skulle sette på en maskin i sted, men så tar den ikke inn vann! Hva gjør jeg? Med tre barn i huset blir det mye oppvask, og jeg har ikke lyst å gjøre dette selv..Mannen min er selvsagt nettopp reist på jobb og blir borte i tre uker, og min far reiste til syden i dag..Føler meg nå som en inkompetent dust... Har rensa sila, men det hjalp ikke. Nå er gode råd dyre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du koplet til vanntilførselen? Ellers pleier det å stå tips i instruksjonsboka hvis maskinen ikke fungerer.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Ja, jeg har sjekket vanntilførselen og lest i boka...Har rensa alle silene også...Står i boka at sila til innførselsslangen kan være tett, men det er ikke mer enn knapt to år siden vi renska opp i alt. Den sila var da helt fin etter 12 års bruk..Kanskje på tide med en ny maskin etter 14 år?

Skrevet

14 år? Ja da er den vel utslitt.

Men det finnes nødløsning:

Hvis den pumper ut vann, men ikke inn, kan du selv tilføre passelig mengde med vann hvis du vet når i programmet den tar inn vann. Det har jeg gjort engang vi var fri for kranvann, men hadde vann i dunk. Maskinen brukte faktisk mindre vann enn en gjennomsnittlig oppvask for hånd..

Det står sikkert i boka di hvor mange liter vann den bruker på hvert program, men vanligvis er det såvidt bunnen av maskinen er dekket. Iallefall bedre med for mye enn for lite, ellers kan den bli for varm. (Men ikke så mye at det renner ut døra, da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...