Gå til innhold

Oppskrift på wienersnitzel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på å lage wienersnitzel fra bunnen av.. Husker farmor lagde det i barndommen, og det var så godt!! Noen som har oppskrift?? Har prøvd å søke litt på nett men.. Gjerne en oppskrift du har prøvd selv som du vet er god! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker svin til dette, vanlige skinkebiffer som du får i butikken. Bankes flate, skal være ca 5-9 mm tykke. Vendes først i mel, så i sammenpisket egg og videre i brødsmuler eller griljermel. Så stekes de i smør.

Det skal vel egentlig være kalv, men det er ikke alltid like greit å få tak i.

Skrevet (endret)

Tusen takk Druscilla! :o)

Hva pleier dere å ha til?? Farmor hadde erter, poteter og smeltet smør, men jeg er ikke glad i smeltet smør..

Endret av Norah
Skrevet

Vi pleier å spise snitzel med ris, salat og en god saus.. :)

Skrevet

Jeg liker veldig godt det klassiske tilbehøret: Kokte poteter, erter og ansjossmør. :)

Skrevet
Tusen takk Druscilla! :o)

Hva pleier dere å ha til?? Farmor hadde erter, poteter og smeltet smør, men jeg er ikke glad i smeltet smør..

Alt mulig, egentlig. men veldig ofte fløtegratinerte poteter, pepper- eller rødvinssaus og passende grønnsaker. Brokkoli er en favoritt. Så vi har ikke den tradisjonelle varianetn med kapers og erter og den greia der.

Skrevet

Jeg tror jeg har kommet frem til følgende: Steke wienersnitzelen, legge på sitron og kapers (dropper ansjosen..) Serveres med råstekte poteter, bernaisesaus og dampet broccoli. Det tror jeg blir bra middag imorra! :o)

• 1 måned senere...
Skrevet

By the way, det ble ikke så kjempegodt.. Skuffende ift hvordan jeg husker som barn. Jeg brukte fint kjøtt og sånt, det er bare jeg liker ikke wienersnitzel likevel fant jeg ut! :) Men for all del, artig å prøve!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...