Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Tenkte å lage sjokoladekake til jenta mi sin 1 årsdag på lørdag, men vil lage bløtkake i stede. Har ikke gjort det før (flau) og lurer på den aller enkleste måten å gjøre dette på og samtidig få en god kaka. Tenkte å kjøpe ferdig kakebunn i butikken. Hva skal jeg kjøpe og hva skal jeg gjøre. HASTER!!!!!!! HELP!
Gjest Pax Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Kjøp kakebunn Fukt den med saft, brus eller lignende (men ikke for mye sånn at den blir kjempebløt) Lag krem (tilsett evt syltetøy eller vanilje i kremen) legg syltetøy, frukt eller lignende på kakelagene Ta på krem La den stå litt, så smaker den bedre Ta på evt. pynt
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Bør bløtkaka lages samme dag eller kan jeg lage den dagen før? Hvilken type brus er grei å ha på?
Gjest Pax Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Det går fint å lage den dagen før. Det er det samme hvilken brus, bare den er søt. Men jeg ville droppet cola.
Gjest OBS Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Pisk fløten til krem FØR du tar i noe annet. Ikke pisk for lenge da blir det smør
Brunhilde Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Jeg syns det er godt med bløtkake med friske bær, bringebær for eksempel. Del bunnen i to eller tre og dynk, jeg dynker helst med litt kremfløte, men bare litt. Pisk krem og bland i friske, moste bringebær. Ha dette inni kaka. Oppå kan du ha krem uten bær i og så pynte med hele bringebær. Friskt og godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå