Gå til innhold

Er det greit at straffesaker diskuteres her inne?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_undrende_*
Skrevet

Rent hypotetisk:

La oss si at det startes en tråd om en konkret straffesak her inne. En straffesak som gjøres svært lett gjenkjennelig ved at sted, dato og klokkeslett for sakens gjennomgang oppgis.

La oss si at den som starter tråden er en nær pårørende av en siktet i saken, og at trådstarter derfor ikke er fullstendig objektiv i sine uttalelser. La oss si at trådstarter omtaler den motsatte part i saken i svært negative ordlag (som drittsekk, løgner, hore, fitte, pengegrisk osv.) gjentatte ganger her inne.

La oss si at trådstarter gir oss et svært nøyaktig bilde av hva h*n mener har skjedd i forbindelse med det påståtte lovbruddet. La oss si at trådstarter velger å ikke selv møte opp i rettsalen under sakens gang, men stoler på det sin siktede pårørende forteller om hva som skjer der. La oss si at det denne siktede forteller at skjer i rettsalen ikke er det som virkelig har foregått der. La oss si at det ikke stemmer med verken det som gjengis i media eller det de som faktisk var tilstede i rettsalen hørte. La oss si at trådstarter konfronteres med disse løgnene her inne, men nekter å tro på det og fortsetter å fremstille saken subjektivt og beviselig feilaktig.

La oss si at Kvinneguiden underveis i denne tråden sletter de fleste innlegg som er kritiske til trådstarters versjon av saken, deriblant innlegg skrevet av pårørende til fornærmede i den omtalte straffesaken, mens trådstarters sjikane bare delvis slettes, først etter flere dager og svært mange klager.

La oss si at den siktede dømmes og at det derfor er god grunn til å tro at den fremstillingen som er gitt av saken her inne er mer eller mindre feilaktig. La oss si at denne tråden får stå i fred i relativt lang tid også etter at denne dommen er falt, og at den først slettes når Kvinneguiden får vite at tråden i sin helhet(inkludert alt som er slettet underveis) er sendt aktor i saken.

La oss si at dommen endres i ettertid. La oss si at den tidligere trådstarter igjen starter en tråd her inne som omhandler den første og den andre rettsaken, den første og den andre dommen og en planlagt erstatningssak. La oss si at den tråden ryddes for innlegg som er kritiske mot trådstarters ensidige fremstilling gjentatte ganger, og at det tilfeldigvis ikke legges igjen spor etter den ryddingen, slik det ellers gjøres i alle andre tråder. La oss så si at denne tråden så stenges, slik at trådstarters fremstilling igjen blir stående mer eller mindre uimotsagt.

Sånn rent hypotetisk, dersom noe slikt hadde skjedd:

*Hva hadde dere syntes om at en helt konkret straffesak ble diskutert i minste detalj (langt mer detaljert enn det som hadde kommet fram gjennom media) på et åpent diskusjonsforum?

*Hva hadde dere syntes om at den ene parten(representert ved en pårørende) i en straffesak hadde fått komme med sin side av saken her inne (selv om en del av det var BEVISELIG løgn) mens den andre partens(også representert ved pårørende) innlegg effektivt ble ryddet bort etterhvert som de ble skrevet? Mener dere at dette eventuelt ville kunnet påvirke straffesaken på noen måte?

*Hva hadde dere syntes om at kvinneguiden så tydelig valgte side i en ikke avgjort straffesak?

Bare en helt hypotetisk historie og noen helt hypotetiske spørsmål til helt hypotetisk ettertanke.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mann 42
Skrevet

Jeg har ikke vært her så lenge, men for meg høres det litt ut som om du referer til en faktisk sak som har versert, pga din overdrevne bruk av uttrykket "Helt hypotetisk".

Jeg vet ikke helt hvordan forumet stiller seg til partsinnlegg i rettsak, og synes generelt at rettssaker skal føres i rettssaler, der man kan legge frem vitneutsagn og der man kan legge frem beviser, og der saken kan belyses fra alle sider.

Jury, dommer, lekdommer og lagdommer og hva de heter, alle sammen, skal forholde seg til sakens fakta, og jeg kan ikke helt se for meg en rett som sitter og leser usaklige, uverifiserbare og anonyme partsinnlegg på nettet, og derfor blir det vanskelig å godta premisset om at en diskusjon på Kvinneguiden skulle ha noen innvirkning på en domsavgjørelse. I såfall ville jeg synes at dem som har latt seg påvirke, har gjort seg skyldig i grov uforstand.

Og for en pårørende å starte en slik tråd og te seg på en slik måte at innleggene fortløpende slettes, virker meget tåpelig. Man er jo kjent med at innlegg slettes, siden forumet poster et varsel om det.

Gjest Mann 42
Skrevet

Jeg syns ikke det er å ta side i en sak dersom partsinnleggene som slettes, slettes pga at de inneholder personkarakteristikker som "hore", "fitte", etc. Kan man ikke føre et saksinnlegg uten å legge seg på det nivået, så får man heller la være, eller finne seg et annet forum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...