Gjest Gjest_Mummi_* Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 1. når begynner man å gi barna Flux-tabletter? På de i butikken står det "fra 3 år".. Skal det ikke gis før? 2. Hvor mye er det vanlig å betale en 13 år gammel trillepike? Jeg gir henne 20 kroner gangen, uansett om det er 30 min eller 2 timer.Er det alt for lite?
Minni-Mus Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 det med fluor og flux tablettene vet jeg ikke. Spør på helsestasjonen. En trillepike på 13 trenger ikke få allverdens, men jeg synes 20kr for 2 timer var veldig lite.... så lite at jeg undres om hun vil trille igjenn?? Synes du bør betale henne for hvor lenge hun er å triller. Er hun bare i 20 min. er det jo rett og rimelig at hun får miondre betalt enn om hun triller i 2 timer... Selv ville jeg nok betalt ca 100kr for 2 timer.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 En trillepike på 13 trenger ikke få allverdens, men jeg synes 20kr for 2 timer var veldig lite.... så lite at jeg undres om hun vil trille igjenn?? Synes du bør betale henne for hvor lenge hun er å triller. Er hun bare i 20 min. er det jo rett og rimelig at hun får miondre betalt enn om hun triller i 2 timer... Selv ville jeg nok betalt ca 100kr for 2 timer. Oi, da betaler jeg virkelig lite! Blir nesten helt flau... Hun kommer og spør flere ganger i uken, så hun kan jo ikke være så misfornøyd? Det er hun selv som velger om hun er ute i 20 min eller 2 timer... Grunnen til at jeg betaler 20 kr. pr gang, var at to venninner av meg betaler sine trillepiker det.. Kanskje på tide med en lønnsøkning! Vil gjerne ha innspill fra flere om hva dere betaler! Kan legge til at jeg er hjemmeværende/student, og ikke har allverdens med penger.
Ghost Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Har hørt at man kan begnne med fluortabletter så snart du føler barnet kan spise dem. men kun 1 om dagen. Jenta mi begnte vel når hun var omkring 1 år.
Bokormen Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Grunnen til at flux ikke anbefales før 3 år, er stort sett at barn under 3 ikke klarer å suge tabeletten, og ikke svelge den eller tygge den feks Man får best effekt på tennene ved å suge den, og om man svelger den (eller tygger og svelger noen biter) får man så og si ingen effekt i munnhulen Det skal ganske mye til for å overdosere med fluor, såpass at man får skader av det, så det er ikke noe problem å gi det ved 1 års alder, men det er sjelden dette er nødvendig om man pusser med fluortannkrem 2 x daglig
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Jeg syns 100 kr til en 13-åring var utrolig mye! Selv om det er for to timer. Kan du ikke doble betalingen og gi henne 40 kr for to timer?
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 Synes det passer med 50,- per gang for en trillepike i den alderen.
ToveM Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 Jeg syns 100 kr til en 13-åring var utrolig mye! Selv om det er for to timer. Kan du ikke doble betalingen og gi henne 40 kr for to timer? Enig med deg 20-25 kr. timer burde være mer enn nok
Eliza Doalot Skrevet 20. august 2007 #10 Skrevet 20. august 2007 Vi begynte med flux rundt ettårsalderen. Når det gjelder betaling til trillepiker har jeg egentlig ikke noe svar, men jeg synes det er ganske vesentlig hvorvidt hun kommer å spør deg om å få trille en tur eller om det er du som spør henne. Siden jeg får inntrykk av at det er hun som spør deg, synes jeg ikke du behøver å betale all verdens, men jeg synes kanskje 20 kr for to timer er litt i minste laget allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå