kitekatt Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Åpner med hvordan huden min er. Jeg er 31 år, har fet underhud med endel talg (sorte og hvite prikker i t-sone, noen ganger i kinn og) men ganske dehydrert og sensitiv hud i kunn og deler av pannen. Kinnene mine har en litt ujevn tone, der de er ganske rosaflekket på en måte...ikke voldsomt, men ser lett rød ut i kinnene hele tiden. Stresser jeg blusser dette opp og det begynner å klør og prikke litt. Går fort over igjen. Ellers er ikke huden sensitiv. jeg bruker MD Formulations Continous Renewal serum hver kveld (facial Lotion) og MD Face wash med Glycol. denne tror jeg at jeg bytter til en mildere når jeg går tom. Stor flaske, så lenge til. Ikke at jeg ikke er fornøyd, men føler at jeg kanskje kunne hatt en mildere en fordet. Av dagkrem har jeg til nå brukt både Dermalogica SSC (liker ikke lukta), Darolys fra apoteket og noen andre fra Clarins. Alle kremene gjør meg noe blank i huden, selv omd e trekker godt inn og er behagelige. Jeg bruker ID pudder enten foundation eller bare transparent over, og er fortsatt blank og litt fet i t-sonen. Om vinteren ikke så fet, men blank enda. Nå i sommer har jeg brukt den rosa gelekremen fra Clinique blandet med dermalogicas sun booster. Funker bra nå - men fortsatt blank :s Så til spørsmålet mitt. jeg har hørt mye bra om både Guinot og Avene. Jeg fikk en nesten tom krem av en venninne igår som jeg tester ut, det er Denne. Jeg likte den umiddelbart. Lukten og synes den ble matt og fin på huden min. Hun har ganske lik hud som meg. Den koster 254 kr på SN og er 50 ml. hun kunne også anbefale Denne' fra Avene. Den virker jo ganske riktig for huden min og hun sa også jeg kunne bruke en olje under til vinteren (santal eller lotus fra clarins feks) hvis den ble for tynn. jeg er usikker for utover høsten vet jeg at jeg trenger en rikere krem, men jeg plages av det blanke fortsatt. Jeg har en fukt,maske fra Avene som er veldig god. Den koster 199 kr. og er 40 ml. Så de er ganske like i pris. tenker da å følge opp med rens osv i samme prod, de ligger ganske likt i pris. Hva tror dere som har peiling? Guinot føles litt mer eksklusivt, og det liker jeg..hehe. Jeg er desverre svak for emballasjen også (teit nok) synes Avene sin er ganske kjedelig, men det ER ikke det som betyr noe. Uansett har jeg tenkt å skaffe meg Dennefra Avene. Den skal visst brukes om kvelden står det på en annen side....Også tror jeg at jeg skal kjøpe øyekremen til Guinot uansett. Så...kan noen hjelpe meg å ta et valg? Begge merker er jo bra for sensitiv hud ihvertfall...
Gjest Alou Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Ja, det er vanskelig å velge hudpleieprodukter. Kan du ikke få noen tester på apotek/hudpleiesalonger der de selger disse merkene? NB! De selger Guinot billig på SmartClub.
kitekatt Skrevet 17. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2007 Ja, det er vanskelig å velge hudpleieprodukter. Kan du ikke få noen tester på apotek/hudpleiesalonger der de selger disse merkene? NB! De selger Guinot billig på SmartClub. Joda...kommer meg bare ikke så mye rundt og glemmer av det, så det blir sjelden noe av..hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå