Amalie_85 Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Jeg vil lage noe godt i dag til meg og min kjære, men jeg vet ikke helt hva. Jeg er helt tom for ideer! Tenkte litt på denne her http://matprat.no/Recipe.aspx?artid=7432&a...=&mnu2=5017 syns det hørtes godt ut Noe som kanskje passer med hvitvin til :rødme:
Gjest Tabby Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Jeg ville ikke gått for hvitvin til denne maten. Tror det krasjer med så fyldig og fløteaktig saus til maten. Jeg synes hvitvin passer bedre til en lettere rett/lettere saus. Noe som er litt friskt i seg selv.
Gjest bada Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 (endret) Jeg synes den retten virker litt "kvalm" og fet. Men smaken er jo så forskjellig, så det betyr ikke at alle andre vil synes det. Jeg ville i det minste servert en salat med en litt skarp dressing ved siden av. Hva med å lage pasta med laks? Det passer veldig godt sammen med hvitvin. Hvis jeg skulle brukt oppskriften jeg lenker til ville jeg tilsatt litt presset sitron. Edit: Jeg ville dessuten tilsatt fløten og latt den koke inn litt før jeg hadde oppi laksen. Endret 17. august 2007 av bada
Amalie_85 Skrevet 17. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2007 Jeg klarer ikke helt å tyde den oppskriften, min engelskkunnskap er <--> så stor men vi har ofte laks, for det er jeg veldig veldig veldig gla i. Er kjedelig med vin til mat egentlig fordi jeg drikker jo ikke rødvin!!! Så jeg er ikke flink til å se hva som passer til fordi jeg drikker jo hvitvin til hva som helst (nesten). Men salat med noe dressing til er jo en god ide og til den retten jeg nevnte. Syns den så god ut jeg
Amalie_85 Skrevet 17. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2007 Gjør det så enkelt som løvbiff og pomfri i dag
evilla Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Jeg synes den retten virker litt "kvalm" og fet. Men smaken er jo så forskjellig, så det betyr ikke at alle andre vil synes det. Jeg ville i det minste servert en salat med en litt skarp dressing ved siden av. Hva med å lage pasta med laks? Det passer veldig godt sammen med hvitvin. Hvis jeg skulle brukt oppskriften jeg lenker til ville jeg tilsatt litt presset sitron. Edit: Jeg ville dessuten tilsatt fløten og latt den koke inn litt før jeg hadde oppi laksen. Den oppskriften så god ut, men hva er parsley?
Gjest Thelma :-) Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 Jeg synes den retten virker litt "kvalm" og fet. Men smaken er jo så forskjellig, så det betyr ikke at alle andre vil synes det. Jeg ville i det minste servert en salat med en litt skarp dressing ved siden av. Hva med å lage pasta med laks? Det passer veldig godt sammen med hvitvin. Hvis jeg skulle brukt oppskriften jeg lenker til ville jeg tilsatt litt presset sitron. Edit: Jeg ville dessuten tilsatt fløten og latt den koke inn litt før jeg hadde oppi laksen. Jeg synes denne retten er mye bedre med røykelaks .. det blir en helt spesiell og deilig smak ..
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 Jeg vil lage noe godt i dag til meg og min kjære, men jeg vet ikke helt hva. Jeg er helt tom for ideer! Tenkte litt på denne her http://matprat.no/Recipe.aspx?artid=7432&a...=&mnu2=5017 syns det hørtes godt ut Noe som kanskje passer med hvitvin til :rødme: Retten ser god og smakfull ut - jeg ville nok ha anbefalt rødvin til (ikke hvit).
Amalie_85 Skrevet 19. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 19. august 2007 Retten ser god og smakfull ut - jeg ville nok ha anbefalt rødvin til (ikke hvit). Det som er litt synd, jeg kan ikke drikke rådvin, så da må det bli hvitvin, jeg syns ikke det er så hyggelig å måtte åpne to flasker med vin når vi skal kose oss sammen på denne måten.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #13 Skrevet 19. august 2007 Det som er litt synd, jeg kan ikke drikke rådvin, så da må det bli hvitvin, jeg syns ikke det er så hyggelig å måtte åpne to flasker med vin når vi skal kose oss sammen på denne måten. Så stakkaren blir tvunget til å alltid drikke hvitvin med deg da?
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #14 Skrevet 19. august 2007 Ikke bry deg om at det passer best med rødvin til noen retter! Hvis dere liker hvitvin, så smaker det godt uansett hva man spiser det med. Rødvinen bringer frem smaken av sausen, eller står i stil til fargen på biffen... Mulig det, men for hvitvin er bare tull.. Drikk hvitt og kos dere! Her drikker vi alltid vann, brus eller hvitvin til middagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå