Gjest Hobbymaleren Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Har malt over et sikringsskap for å få det til å gå mest mulig i ett med veggen (dette er et gammelt sikringsskap, og av en eller annen grunn plassert godt synlig i veggen). Malte i alle fall over med vannbasert maling, og det har kommet maling inn i låsen. Prøvde å låse opp etterpå, men malingen var tørket - og nøkkelen knakk!!! Fikk ut rest av nøkkel, og prøvde med en ny - den knakk og (ja, teit å stikke inn ny nøkkel...), men denne gangen så langt inne at jeg ikke får den ut!!! Så, hva gjør jeg? Har en handyman i hus, men han har pr. i dag ikke kommet opp med en god plan! Det skal visst ikke være såååå vanskelig å få ut nøkkel, men hva gjør jeg med låsen? Jeg må jo få opp sikringsskapet! Kan jeg spraye noe inn i låsen, slik at malingen "løsner", og jeg kan få åpnet skapet?
ToveM Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Ville prøvd å spayet et eller annet oppløselig inn i låsen. Hvis det er malt med vannbasert maling bør det kanskje gå. Vi har og et godt synlig sikringskap på gangen, det problemet løste jeg med å henge et veggteppe over
Pauline Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Prøv om du får en kniv inn på siden av skapet, rett ved låsen slik at du klarer å dytte opp låsen fra siden. (Vårt skap fungerer slik, ser jeg, aner ikke om ditt er likt) Vi har og sikringsskap midt på veggen, men har bygget et skreddersydd skap rundt og malt i samme hvitfarve som veggen. Da trenger du ikke låse heller. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå