Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg opprettet profil på en dateside, og kommet i kontakt med mange hyggelige interessante menn som jeg vil treffe - alle som en! dvs de som har kommet gjennom "nåløyet" og blitt lagt til på MSN.. :sjenert: For noen uker siden var jeg på en veldig koselig date med en kar, som gjerne vil treffe meg igjen. Jeg har i mellomtiden chattet med flere andre hyggelige menn - alle som kan være interessante å treffe. Men hva er egentlig ok når man er på datern? Kun en om gangen? eller ok med flere så lenge man ikke er fysisk - og det er på "la oss bli kjent og se hva som skjer" - stadiet??

Videoannonse
Annonse
Gjest CiZi-ikke innlogget
Skrevet
Hei! Jeg opprettet profil på en dateside, og kommet i kontakt med mange hyggelige interessante menn som jeg vil treffe - alle som en! dvs de som har kommet gjennom "nåløyet" og blitt lagt til på MSN.. :sjenert: For noen uker siden var jeg på en veldig koselig date med en kar, som gjerne vil treffe meg igjen. Jeg har i mellomtiden chattet med flere andre hyggelige menn - alle som kan være interessante å treffe. Men hva er egentlig ok når man er på datern? Kun en om gangen? eller ok med flere så lenge man ikke er fysisk - og det er på "la oss bli kjent og se hva som skjer" - stadiet??

Hva vill du syntes var ok en mann gjorde i forhold til deg & date om du likte han og ville møte han igjen?

Skrevet

tja, må man det? føler det ikke blir helt naturlig å slenge ut der man sitter over kaffekopp nr - "jeg dater flere" - hvertfall så lenge det bare er snakk om uskyldige møter for å se om man kan bli bedre kjent? eller? er jo like mye på leting etter nye venner; som en kjæreste - og det påpeker jeg til "alle" - at vi kan treffes for vennskap/bekjentskap - og så får en se om det kan være grunnlag for noe mer.....

Skrevet

Jeg syntes det er helt akseptabelt å date flere - og mener ikke at man behøver å fortelle de man dater at man også dater andre. En date er jo et forsøk på å bli bedre kjent med hverandre, og å finne ut om man ønsker videre kontakt. Dersom en av de man dater viser seg å være ekstra spesiell, kutter man jo som regel ut de andre med en gang uansett.

Det er jo så mange flott fyrer der ute - og jo flere man dater, jo større sjanse har man for å treffe "the one" :D

Skrevet

Mens dere er i bli-kjent-og-se-hva-soms-kjer-fasen så bør det ikke være noe i veien for å sjekke ut dette med flere aktuelle kandidater.

Men, så fort dere går over til betroelses-stadiet, blir fysiske og mer seriøse, da syns jeg du må gjøre et valg...

Gjest David John jr.
Skrevet
Jeg syntes det er helt akseptabelt å date flere - og mener ikke at man behøver å fortelle de man dater at man også dater andre. En date er jo et forsøk på å bli bedre kjent med hverandre, og å finne ut om man ønsker videre kontakt. Dersom en av de man dater viser seg å være ekstra spesiell, kutter man jo som regel ut de andre med en gang uansett.

Det er jo så mange flott fyrer der ute - og jo flere man dater, jo større sjanse har man for å treffe "the one" :D

:kaffe:

Du tror vel ikke alvorlig talt på at det finnes en "the one" ???

Skrevet

Det er vel lov i henhold til dine prinsipper å mene og håpe at det finnes flere "The one"?

:love: :lete:

Skrevet

uuuhmm... Jeg ar aldri i mitt liv gått som singel og _ikke_ datet flere på en gang.

Man møter jo flere og flørter intill man går inn i det som man syns passer best??!

Så kjør på :)

Skrevet
Det finnes mange "The one", ja. :)

HVAH!?! :kjefte:

Skrevet (endret)
HVAH!?! :kjefte:

:ler:

Er ikke det fint, da? Jeg tror ikke på "The One", "drømmeprinsen" eller hva man kaller det i og for seg, men heller at det finnes flere som man kan være en bra match med.

Endret av Pax
Skrevet

The one = han av alle de man dater som man faktisk er keen på å gå videre med :)

Har møtt flere "The one" underveis - to langvarige forhold så langt.

Dating blir litt som en Idol-audition, man er ute etter den med "det lille ekstra", "glimtet i øyet", og kanskje litt "feel og flow"! Og så etter et år eller to, så setter man i gang med en ny audtion-runde :)

Skrevet

Hva legger du i "date" da? Tenker du på det kun som et aseksuelt møte over en kaffe for å bli kjent, eller kan det like gjerne ende opp med sex selv om han ikke er "the one"?

Det føles litt merkelig å diskutere dette på et kollektivt nivå, spesielt når det er så mange sterke meninger omkring temaet. Om man ikke har avtalt å være eksklusive, er man i praksis ikke eksklusive. Om man har avtalt med 1, 2, 5 eller 100 av motsatt kjønn at man ikke er eksklusiv kan jeg ikke skjønne annet enn at dette verken er galt eller amoralsk.

Skrevet
Hva legger du i "date" da? Tenker du på det kun som et aseksuelt møte over en kaffe for å bli kjent, eller kan det like gjerne ende opp med sex selv om han ikke er "the one"?

Det føles litt merkelig å diskutere dette på et kollektivt nivå, spesielt når det er så mange sterke meninger omkring temaet. Om man ikke har avtalt å være eksklusive, er man i praksis ikke eksklusive. Om man har avtalt med 1, 2, 5 eller 100 av motsatt kjønn at man ikke er eksklusiv kan jeg ikke skjønne annet enn at dette verken er galt eller amoralsk.

En date kan jo være så mangt - om det ender opp seksuelt eller ikke, kommer jo helt an på situasjonen. Jeg planlegger i hvert fall ikke på forhånd hvorvidt jeg skal ha sex eller ikke på en date. Det tar jeg som det kommer, og kjenner på hva som føles riktig.

Er enig i at dette temaet er vanskelig å diskutere på et kollektivt nivå - men mine innlegg var ment som en historie til trådstarter om hvordan jeg ser på temaet, og så er det andre som er av annen oppfatning igjen. Så får vi belyst at både det ene og det andre er greit; I bunn og grunn må vi vel bare gjøre det som føles riktig for enhver :)

Men

Gjest Frøken Titt
Skrevet

ikke bare en, men flere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...