Gå til innhold

Ubegrenset bryllupsbudsjett,

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Dersom dere hadde hatt et ubegrenset bryllupsbudsjett, ville dere gjort noe anderledes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fremdeles valgt å reise bort å bli gift i utlandet med kun foreldre og søsken til stede.

Men hadde vi hatt ubegrenset budsjett kunne vi spandert flotte hotellovernattinger og flybilletter for gjestene våre (de betalte reise og opphold selv). Og vi kunne reist til f.eks Hawaii ;)

Men hovedtrekken blir de sammen. Lite, intimt og personlig :)

Gjest 08 brud
Skrevet

Har snakket litt om dette, men har kommet frem til at vi synes det er helt greit å ha et budsjett å holde seg til fordi man da ikke kaster bort penger på alle mulige uviktige småting.

Tror ikke jeg ville ha endret på noe som helst, synes det er grenser for hvor mye penger man kan kaste bort på en dag.

Ville fortsatt ikke hatt fri bar, proff fotograf, dyr transport osv.

Eller kunne nok kanskje tenke meg å servert brunch dagen etterpå til alle gjestene, ikke den helt store ekstra utgiften det.

Gjest Elfrida
Skrevet

Ubegrenset budjsett? Hm, kjøpt en sydhavsøy med hus og betjening og et privatfly og hatt bryllupsfest resten av livet? :)

Skrevet

Da hadde jeg kjøpt akkurat den kjolen jeg drømmer om i stede for en brukt og for stor kjole som må syes inn.

Også hadde vi dratt på bryllupsreise :danse:

Skrevet

Da ville jeg spandert hotell på alle gjestene, og reisen på de som var tilreisende.

Muligens invitert flere familiemedlemmer også. (Er ikke sikker, siden de vi inviterte var de vi ønsket å ha der.)

Hadde nok hyret inn mer hjelp også, så det ikke hadde blitt så mye arbeid på de nærmeste.

Ellers sparte vi ikke på de tingene som var viktige for meg uansett, så jeg føler ikke at jeg har noe å klage på.

Skrevet

Jeg ville giftet meg på Mauritius, og betalt reise og opphold for alle gjestene :fnise:

Skrevet (endret)

Ubegrenset?

Da ville jeg gjort det samme som vi gjorde...reise til Florida. Men istedenfor at vi betalte for oss os de 11 som var med betalte reise og opphold selv ville jeg betalt alt for dem og alle andre venner og familie som vi ville invitert om vi hadde vært hjemme....

Endret av *Emma*
Skrevet

Jeg ville gjort det stort sett likt, men jeg ville gitt presten, eller hvem det nå var man trengte å bestikke, nok penger til at vi kunne giftet oss tideligere på dagen (kirken vår hadde første vielse kl 16:15). Også ville jeg flydd første klasse på bryllupsreisen (12 timer på fly, når lille meg på 160 ikke får plass er ikke morsomt), og kanskje blitt lenger. Også ville jeg tilbudt meg å betale reise for de vennene som ikke hadde råd til å komme.

Skrevet

Som mange andre, flydd hele kalaset til ett nydelig sted, og hatt ett enkelt bryllup, men en nydelig luksusuke, med sol, bading, god drikke og god mat, med gode venner og familie :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vanskelig å si, men tror og håper at vi likevel ikke ville tatt helt av. De fleste av gjestene våre kommer til å bo i nærheten av der vi skal gifte oss, så det kunne i så fall blitt å spandere overnatting på de få som kommer langveisfra. Men ville likevel ikke hatt det alt for ekstravagant eller med alt for mange gjester. Vi har fått tilbud om en del hjelp fra hans foreldre, siden de har forholdsvis god økonomi, men vi har takket nei. Hvis vi virkelig ville ta mer av (selv om det ikke ville blitt ubegrensede midler likevel), så har vi egentlig muligheten. Men jeg vil heller bruke penger på annet vis enn å øse på ut på den ene dagen. Det er ikke nødvendigvis sånn at gjestene har det morsommere i et mer påkostet bryllup heller. Og hvor fornøyde gjestene er noe av det aller viktigste for meg den dagen (jada, i tillegg til at jeg blir fru ;) ).

Skrevet

Da ville jeg giftet meg på et slott i Irland, betalt fly og overnatting for alle gjestene, hatt tre retters middag, og dratt Storbritannia rundt som bryllupsreise i et par uker før vi dro videre til et eller annet tropisk paradis i en ukes tid til.

Men jeg er i grunnen storfornøyd med bryllupet slik det blir, jeg.

Skrevet

Da ville jeg giftet meg nå i høst, istedet for å måtte vente til 09 eller 10 som vi må nå :)

Og så ville jeg som flere andre her spandert overnatting på alle, slik det er nå må alle betale for overnatting. Men ellers syns jeg planene vi har er supre :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Da ville jeg giftet meg nå i høst, istedet for å måtte vente til 09 eller 10 som vi må nå :)

Ja, ok da, så ville jeg også ha fremskyndet bryllupet sånn at det hadde blitt i sommer i stedenfor neste sommer :love: (passer denne her, eller ble jeg nå kvalmende forelska?)

Skrevet (endret)

Ville hatt New York bryllupet til Becky Bloomwood i "Shopaholic Ties the Knot" :ler:

Men jeg var veldig fornoeyd med det bryllupet vi hadde, da.

Endret av Pooh
  • 2 år senere...
Skrevet

Dette var egentlig et artig spørsmål! Derfor drar jeg opp denne gamle tråden.

Vi bare skal ha vielse på tinghuset, med kun den nærmeste familie, og et par venner med egenlaga middag og kaker hjemme etterpå. Mye som kunne blitt gjort annerledes med ubegrensa budsjett. Vi hadde nok ikke gått bananas, sikkert fortsatt holdt oss langt under det budsjettet jeg ser andre her har :gjeiper:

Vi vil ha det enkelt, og vi tar det enkelt. Hadde vi hatt mer penger å bruke, så hadde vi nok leid et lite lokale i stede for å være hjemme. Invitert noen få flere venner, og spandert overnatting på disse. Kanskje lagt litt mer penger i klær og hår, men ikke nødvendigvis. Det viktigste for oss er ekteskapet, ikke bryllupet :yvonne:

Jeg har mine sterke tvil på at det hadde blitt noe stor heidundranes fest med ubegrensa budsjett. Da ingen av oss er spesielt glad i for mye ståk rundt oss. Jeg blir sliten bare i en liten familiebursdag :fnise:

I stede for ubegrensa budsjett til bryllupet, ville jeg hatt ubegrensa budsjett til å kjøpe det huset vi vil tilbringe livet i :rødme:

Skrevet

Ville gjort som mange andre her, og rett og slett reist avgårde med hele følget til en eksotisk plass og giftet oss der og betalt hele oppholdet for alle.

Da snakker vi om ubegrenset sum hehe :)

Skrevet

Nå har jeg ingen brudgom, men det kommer vel :)

MEn jeg ville fulgt opp det jeg ønsker selv, borgerlig vielse, fest på stedet jeg liker så godt, men ville kanskje gått litt mer av med blomster, klær og maten.

Skrevet (endret)

Jeg ville betalt forloveden min for å slippe å ha stort bryllup :gjeiper: :gjeiper: Jeg vil helst på byfogden i hemmelighet og dra hjem etterpå men han vil absolutt ha familie der, så jeg må bare føyer meg.

Endret av NovaFlare
Skrevet

Da ville vi ha giftet oss på Norsk folkemuseum i stedet for, siden det var der vi ble sammen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...