Gå til innhold

Marsvin-parring-avl-bebiser

Anbefalte innlegg

Gjest marsvin
Skrevet

jeg har noen spørsmål; Satt min hun sammen med hannen min i slutten av mai mnd(hun 8mnd, han 10 mnd), men enda ingen tegn til at den er drektig. Hvorfor ikke? Går det ikke? Har ikke marsvin eggløsning hver 14. dag? Og har en hun til jeg satt sammen med han, de står sammen nå(1 hann+2 hunner) i begynnelsen av juli, men ingen tegn der enda heller.(hun er 11mnd) Hva er feil? Kan han være steril?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og du er sikker på at det er hunner og ikke hanner du har der da.

Har hatt mange marsivn tidligere og de fikk jo unger i ett sett så det var rart at det ikke hadde blitt noen hos deg.

Kikke innom dyrenett.no. Der finner du mye om marsvin.

Kjempekoselige små vesener da. Oink Oink.

Skrevet

Er du 100% sikker på at det er en hann og to hunner? Det er merkelig at ingen av hunnene er blitt drektige ennå. Jeg ville dobbeltsjekka at hannen virkelig er en hann, det er mulig det er en hunn siden de ikke er drektige...

Om det er en hann og to hunner, og det ikke skjer noe de nærmeste månedene er han sannsynligvis steril ja. Ellers ville de blitt drektige. Da ville jeg lånt meg en ny hann og prøvd med ham.

Håper du får marsvinunger, de er så utrolig søte! Hadde marsvinunger en gang, uten å vite at marsvinet var drektig engang... kjempeskjønne var de! :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ja de er kjempe skjønne!! Ønsker meg så sterkt! Ja, han er en han, og de er hunner. Det har dem jeg kjøpte dem av sett, jeg og dyrlegen. Så stoler jo på det da.. Uff, er dumt om han er steril, for jeg kjenner ingen med marsvin som jeg kunne lånt av og jeg har 4 marsvin, og det holder;)

Skrevet

Uffda.. jeg skjønner jo at 4 er nok. Hadde 3 jeg, og det var nok det også :sprettoy:

Prøv å sett inn en annonse i avisa kanskje? Om at du vil drive avl,og gjerne låne en marsvinhann ei stund. Eller sjekk om det er marsvinklubber eller noe slikt i nærheten. Dyrebutikkene bruker å vite sånt, det er stadig vekk oppslag i dyrebutikkene her om utstillinger og liknende.

Skrevet

Vet ikke om du har tenkt over det enda, men jeg ville hørt med folk før du setter igang å parrer de. Altså om noen vil ha det. Og gi de til dyrebutikker er ikke et bra alternativ.. Syntes så synd på de små knøtta som bare står i butikken og kikker..

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Enig med AnnChristin86...

Men vil også legge til at jeg har hatt hunn og hann sammen før i over et år, men ble ingen barn av det ;) Etter det jeg har foirstått er de også veldig kresne og vil ikke lage barn hvis de ikke har plass, god nok mat o.l. Ikke at jeg sier at du ikke har det godt nok hos deg altså :) Bare prøver å understreke at de ikke er sånn som får unger konstant.

Skrevet

Mhm, finnes jo også tilfeller hvor de bare ikke vil. Kanskje marsvin faktisk har smak de også.. Eksen min ville ha marsvin unger og satte marsvinet sitt sammen med en kamerats marsvin, og de ville bare ikke.. De sto lenge sammen, men noen barn kom det ikke..

Skrevet

ok, la ut en annonse på dyrenett jeg.. håper noen har en hann jeg kan låne/eller at de låner jentene mine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...