Gå til innhold

28 babyer pakket ned i koffert.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Dette er jo forferdelig. Hvor hjerterå kan folk bli??? Blir så forbanna av å lese sånt som dette :frustrert:

Huff nei, vanskelig å finne ord for hva man føler etter å ha lest en sak som denne.

Skrevet

Jeg har ikke noe og si, for det finnes ikke de rette ordene for sånn. vet ikke hvordan man skal kommentere noe slikt. føler bare vantro for øyeblikket

Skrevet

Nei fytterakkern, er det virkelig mulig????Hvem er så syke å gjør slikt???Jeg ble skikkelig dårlig av å lese det der....Stakkars små :cry:

Skrevet

Så var denne kveldens lystige tankegang lagt i grus...

Fytterakkernsåjævligevimenneskerer

Skrevet

Dette må nok forstås ut fra Kinas ett-barn-politikk. Jenter blir dermed en belastning, og en mor og en far som får ei jente, vil ofte ønske dette barnet bort. De ønsker det ikke bort fordi de er slemme, men ut fra bl.a tradisjon der jenter er utgifter og gutter de som skal forsørge sine gamle foreldre. I tillegg har guttebarn høyere status generelt.

Og så hardt blir denne politikken håndhevet at kvinner som har fått et barn kan bli tvunget til abort hvis de blir gravid med barn nr. to. Så derfor blir mange jentebarn gjemt eller drept.

Da kan foreldrene ha tenkt at det ville være bedre å smugle jentebabyene ut til et litt bedre liv, samtidig som de selv ville hatt mulighet til å sikre alderdommen ved å kunne få et barn til - kanskje en gutt.

Så selv om det virker hjerterått for oss, kunne det være en handling av kjærlighet fra foreldrenes side. Det kan faktisk også være tenkt som en barmhjertig vei for smuglerne også - kanskje de tenkte at de kunne få reddet noen pikebarn fra en sikker død.

Jeg vet ikke, men jeg ser at også denne tolkningen kan legges inn i historien, og da blir den kanskje ikke fullt så grusom......

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Dette var grusomt. Finner ikke ord.

Gjest Hilde
Skrevet

Du har så rett, Bettie ... jentebarn i Kina er lite verd pga den 1-barns-politikken de fører. Det er ikke få nyfødte kinesiske jenter som har blitt satt ut i skogen for å dø.

Det kan virke grusomt på oss at de gjemmer babyer i kofferter og smugler dem ut av landet - men de barna får ihvertfall en sjanse - det gjør ikke de tusenvis av barna som regelrett blir drept av foreldrene sine.

Gjest sexysadie
Skrevet

Dødsens heslig opplegg d der.

Skrevet

Fysj, ble fysisk dårlig av å lese det der... :evil:

Glad jeg er født i Norge jeg-.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...