Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp vært på ferie og gjore den store tabben og glemme igjen en pose druer på kjøkken benken når jeg dro. Nå har jeg kommet hjem , og kjøkkenet er innvadert med små ekle brune fluer. Nå lurer jeg på om noen har et råd for hvordan jeg skal bli kvitt disse ekle krypene? ÆSJ!!

Gjest Borghild
Skrevet
:spy: :spy: :spy: :spy: huff så ekkelt. Men spray på med Jif universal. Det dreper eklingene.
Skrevet

Sett frem et glass med eplecidereddikk og noen dråper zalo.

Det derper dem i fleng. Må nok gjentas om en ukes tid for de legger egg... :spy: som klekkes etter noen dager.

Skrevet

vask kjøkkenet med salmiakk!

Skrevet

Enkleste rådet er å sette frem en skål med noe de tiltrekkes av, det kan være vin, saft, sukkerholdig brus eller lignende, men det viktigste, som snuppelure også nevner, er et par dråper zalo. Zalo fjerne overflatespenningen i vannet slik at krekene drukner.

Skrevet
Enkleste rådet er å sette frem en skål med noe de tiltrekkes av, det kan være vin, saft, sukkerholdig brus eller lignende, men det viktigste, som snuppelure også nevner, er et par dråper zalo. Zalo fjerne overflatespenningen i vannet slik at krekene drukner.

Tusen takk for lure råd!!

Har nå satt både eplecidereddik med zalo og saft med zalo på kjøkkenet, men det virker ikke som de går på den. Lurer på hvor mye zalo i forhold til vann? Jeg tok et ganske stort glass med veldig mye saft og lite vann og ett par dråper zalo, er det for mye zalo? Jeg kjenner at det lukter litt zalo av saften, men kjenner fluene det?

Skrevet

Tror ikke fluene kjenner lukten av zalo, nei.

La det står over natten før du gir opp, de må jo få tid til å merke at "godsakene" er der.

Skrevet (endret)

Er også plaget av disse små ekle fluene på kjøkkenet, så her va det masse gode råd. Satt ut eplecidereddik med zalo i for vel 10 min siden og nå ligger det 2 fluer oppi allerede...genialt:)

Endret av linky
Skrevet

Gå ut med søpla ofte, ikke ha frukt og grønnsaker liggende framme, ikke ha tomme ølbokser o.l stående på benken, ikke la matrester ligge igjen i vasken, hell klor i alle avløp jevnlig. Da fjerner du vekstvilkårene.

Det er blomstringstid for disse nå. De forsvinner snart igjen. Men det er greit å holde bestanden nede, da ;)

Skrevet

*løpe og sette frem eplecidereddik m zalo* :)

De er jo overalt :sur:

Skrevet
*løpe og sette frem eplecidereddik m zalo* :)

De er jo overalt :sur:

Uff, det skal ikke være greit :ler:

Sett frem litt "godsaker" til fluene du ja så forsvinner de nok snart :)

Gjest Vampyra
Skrevet

Æsj disse har jeg slitt med den siste uken også :sur: Jeg kan jo ikke ha noe frukt fremme! Druer har jeg gitt opp for de setter seg på dem før jeg rekker å spise en håndfull :kjefte:

Det har heldigvis hjulpet noe å ikke ha noe fremme da....

Skrevet

Takk for tipset, disse har jeg også slitt med i det siste.

Skrevet

Har nå hatt eplecidereddik med Zalo stående fremme i 2 dager, resultatet er 12 døde fluer.. Håpet å ta knekken på flere enn det på den tiden. Nå har jeg også prøvd et annet tips, å dele en farrisflske i to og sette tuten nedi bunnen. Der har jeg tømt hvitvin og ristet flasken godt, det som skulle skje da var at fluene skulle gå ned i flasken og ikke komme seg opp igjen. Men det ble ikke suksess, for fluene sitter på flasken og ikke en eneste nedi. Noen som har prøvd denne metoden med hell, i såfall hva gjør jeg galt?

Irriterende ekle kryp! Hater dem!

Skrevet

Jeg bruker en blanding av eplejuice, med en skvett eplecidereddik og litt oppvaskmiddel. Jeg bruker et syltetøyglass, og rister det slik at det skummer skikkelig. Bananfluene druker på en måte i skummet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...