Gjest Hjelp! Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Jeg har fått et vepsebol i ventilen til soverommet. Vepsene kommer inn gjennom ventilen og jeg må holde den lukket. Først trodde jeg de kom inn gjennom vinduet, men de dukker opp selv med vinduet lukket. Jeg har stått på senga og sprayet med Radar og gjentatt det tre ganger, men det hjelper ikke. Selve bolet er mellom betongen og gipsplatene, antar jeg. Er det mitt ansvar å bli kvitt problemet? Har selveierleilighet, og jeg kommer ikke til fra utsiden. Det kreves en lang stige og jeg har høydeskrekk og ingen stige heller. Når jeg sprayer med radar fra innsiden, går det meste av gassen rett ut av ventilen og bolet er ikke inne i selve ventilen. Det har jeg sjekket. De kryper inn i en åpning. Bolet ble laget i vår for jeg har ikke hatt problemer med veps på soverommet tidligere. Noen tips til hvordan jeg skal bli kvitt disse vepsene?
Moonspell Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Alt skade eller lignende som er skjedd utenfra er borettslagets ansvar
Gjest Gjest_pulverheksa_* Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Kan du ikke bare holde ventilen lukket noen uker, så er du kvitt problemet. ' Veps bruker bolet bare en gang og om noen uker dør de av seg selv.
Gjest Vampyra Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Hvis du har selveierleilighet er reglene litt forskjellige fra vanlige borettslag med andelsleiligheter. Ventilen er jo en del av din leilighet, så det kan godt hende de mener dette er ditt ansvar. Hør med styret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå