Gå til innhold

kake

Lund

Anbefalte innlegg

Jeg er glad i kaker.

Disse er mine favoritter:

Gelekake

Banankake

Grønn Genser

Nam nam :spise:

Hva er dette for slags kake?! Jeg trodde jeg var kakesmart, men den der hadde jeg ikke hørt om før.

Og Wolfmoon: Hvordan går det an å ikke like kaker? Ikke noen kaker? :sjokk: Men, men... kaker er jo så forskjellige? Jeg tror aldri jeg har møtt noen som ikke liker kaker. Det er langt, langt utenfor min fatteevne. :ler: (Sikkert fordi jeg er så eksepsjonelt glad i kaker selv høhø.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon
Hva er dette for slags kake?! Jeg trodde jeg var kakesmart, men den der hadde jeg ikke hørt om før.

Og Wolfmoon: Hvordan går det an å ikke like kaker? Ikke noen kaker? :sjokk: Men, men... kaker er jo så forskjellige? Jeg tror aldri jeg har møtt noen som ikke liker kaker. Det er langt, langt utenfor min fatteevne. :ler: (Sikkert fordi jeg er så eksepsjonelt glad i kaker selv høhø.)

Hehe, den reaksjonen får jeg ofte ja. Litt slitsomt i lengden ;)

Men som sagt spiser jeg mammas sjokoladekake og "farmorkringle" i festlige lag med familien. Det er også de to eneste kakene jeg liker.

Når sant skal sies så er jeg ikke så veldig glad i søte ting generelt, så kanskje det har noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sant skal sies så er jeg ikke så veldig glad i søte ting generelt, så kanskje det har noe å si?

Sikkert, men jeg skjønner det ikke likevel. :tunge1: Det må være litt praktisk, da... Jeg skulle ønske jeg ikke var fullt så glad i søtsaker selv, jeg har jo null viljestyrke hvis noen vifter noe godis foran nesa på meg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Sikkert, men jeg skjønner det ikke likevel. :tunge1: Det må være litt praktisk, da... Jeg skulle ønske jeg ikke var fullt så glad i søtsaker selv, jeg har jo null viljestyrke hvis noen vifter noe godis foran nesa på meg. :ler:

Det er nok en god grunn til at jeg holder meg slank uten å gjøre så mye for det ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke glad i kaker, men kan spise litt brownies eller annen sjokoladekake, daim-kake, krydderkake, marmor-kake, sitron-kake eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et eksempel på Grønn Genser, altså marsipankake med grønt lokk. Utrolig festlig navn! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daim iskake med nøttebunn

Hemmeligheten/verdens beste/Kvevfjordkake

Firkløverkake

Gulrotkake

Banankake

Gelekake med ulik botn og fyll

Moccakake

Brownieskake

Suksessterte

Marmorkake

Krydderkake

Platekake

Mormonsen

og mange, mange fleire.... vanskeleg å velge ei favorittkake. Liker det meste av kaker :sikle:

Jeg mente en kake,du liker best :):jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt varm eplekake med nypisket krem. Og så liker jeg suksessterten. Ostekaker pleier også å falle i smak.

Jeg er vel egentlig ikke noe kakemonster akkurat, men det kan være godt med et stykke i ny og ne. Samboeren er skikkelig kakemons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad i alt av kaker, unntaker er terter med frukt/bær.

Unntaket er eplekake, det er godt, og snart er det sesong for epler! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mørk, sjokolade kake med appelsin, som er litt klissete i midten :spise:

Ingen som har en glutenfri oppskrift på en slik kake?

Den oppskriften jeg brukte før, kan jeg ikke bruker lenger... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørk, sjokolade kake med appelsin, som er litt klissete i midten :spise:

Ingen som har en glutenfri oppskrift på en slik kake?

Den oppskriften jeg brukte før, kan jeg ikke bruker lenger... :kjefte:

Uff da så sina du er....kom så får du en :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har laget denne noen ganger. Nyyyydelig! :sikle:

Jeg vil STERKT anbefale å skalere ned oppskriften noe (2/3 eller halvparten tror jeg blir mer enn nok!) om du skal lage denne, mengdene de angir på Det søte liv gir en så enorm kake at den knapt henger sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...