Gå til innhold

Engelske størrelser

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på!

Noen som kan forklare litt om de engelske str? Hva er 0, 8, 16 f. eks?

Skrevet

12 er det samme som 40 og 14 er 42 i hvert fall. 18-20 blir vel da 46-48. Jeg tror ikke det er noe som heter "str. 0" i UK, det er vel bare i USA dette brukes.

Skrevet

Nei, er du sikker? Jeg trodde at str 10 var 34, 12 var 36, 14 var 38 osv., jeg. Jeg bruker i hvertfall 36 i Norge og 12 i England?

Skrevet

Teori er en ting, praksis noe annet.

Franske størrelser skal liksom være "ett hakk over" de norske. Men jeg bruker str 44-44 i Norge, og jammen brukte jeg ikke str 42-44 i Frankrike også.. (!)

Da jeg var i USA brukte jeg str 44 i Norge, noe som burde tilsvare str 16 der. Men endte opp med alt fra str 14 til str 17 da jeg begynte å prøve.

I det hele tatt er det veldig vanskelig å kjøpe klær uten å prøve dem først med mindre man har ERFARING med den leverandørens størrelser fra før.

Gjest Gjest_Penny_*
Skrevet

Jeg vet ikke om dette kan være til hjelp, men jeg har noen truser som jeg kjøpte i UK, og på dem står det size 14 (euro 42).

Skrevet

Størrelser kan variere veldig fra produsent til produsent, uavhengig av landet de selges i.

Jeg tør ikke kjøpe klær på nett. Jeg går i alt fra 38 til 42, avhengig av produsent og snitt.

Skrevet

Ja, det er jo sant, det varierer veldig, i noen butikker smetter jeg inn i 36, andre steder må jeg opp i str 40.

Men på nettbutikker er det ofte måletabeller - så kan man jo måle seg selv. Eller satse på gode returordninger...

Gjest Gjest_Supermoo_*
Skrevet

Stort sett så er str. 8 = str. 36, 10 = 38, 12 = 40 osv.

Men det varierer jo veldig hvor store størrelsene er. Noen ganger passer str. 8 andre ganger må jeg opp i 10 eller 12. (bor i England)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...