Gå til innhold

iMac book eller pro...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil kjøpe meg mac. Jeg er vant til imac book fra min tidligere arbeidsplass (prosjektledelse reklame), men opplevde noen ganger krasj og at lagrede ting forsvant fra laptopen (dokument og bilder).

Nå vil jeg kjøpe en privat, som skal brukes hovedsakelig til musikk, internett og bildebehandling.

Bør jeg investere i pro? Eller holder det med book? Hvor mye Ghz?

Ellers:

Hva med ekstrautstyr? Hva burde man kjøpe?

Håper det er noen her med erfaring fra Apple Mac.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte book, fordi jeg ville ha den som bærbar. Proen er vel større? Endel Ghz er alltid greit å ha når en holder på med tunge programmer som Adobe-serien. Lykke til, bra blir det uansett:)

Skrevet
Jeg valgte book, fordi jeg ville ha den som bærbar. Proen er vel større? Endel Ghz er alltid greit å ha når en holder på med tunge programmer som Adobe-serien. Lykke til, bra blir det uansett:)

Må korrigere meg selv. Valget står altså mellom iMac Book (hvit(solt) eller iMac BookPro (sølv widescreen) (begge bærbare). Stasjonær er uaktuelt for mitt bruk.

Hvilken valgte du? Book eller BookPro?

Skrevet
Må korrigere meg selv. Valget står altså mellom iMac Book (hvit(solt) eller iMac BookPro (sølv widescreen) (begge bærbare). Stasjonær er uaktuelt for mitt bruk.

Hvilken valgte du? Book eller BookPro?

Skrevet

Se her og trykk på 'Sammenlikn spesifikasjoner', der inne velger du 'komplette spesifikasjoner' under Hvilken Mac passer for deg?

Der kan du se forskjellen mellom dem. Det er ikke så veldig stor forskjell i vekt fra MacBook of MacBook Pro, men det kan nok merkes om du skal ha den med deg mye. Alle Macene har raske prosessorer. Om jeg skulle valgt en MacBook, ville jeg nok oppgradert minnet til 2GB RAM. Den store forskjellen (for min del) er skjermkortet, som er langt bedre på MacBook Pro. Men det er kanskje mer aktuelt for de som spiller eller jobber med tung grafikk.

Selv tenker jeg på å kjøpe meg en MacBook Pro, men ikke helt sikker på om jeg vil ha Mac eller PC ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...