Molofrøkna Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Når vi gifter oss neste sommer, vil våre tre barn være 8 år,3,5 år og 1,5 år. Er det egoistisk av oss å ønske oss en barnefri bryllupsfest? Vi har fått noen "heva bryn" når vi har snakket om dette til slekt og venner. Vi har tenkt å ha barna med i kirken. Og hva med nieser og nevøer i alderen 2-13 år,skal de også bli invitert hvis våre barn er med?
Gjest Blondie65 Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Når vi gifter oss neste sommer, vil våre tre barn være 8 år,3,5 år og 1,5 år. Er det egoistisk av oss å ønske oss en barnefri bryllupsfest? Vi har fått noen "heva bryn" når vi har snakket om dette til slekt og venner. Vi har tenkt å ha barna med i kirken. Og hva med nieser og nevøer i alderen 2-13 år,skal de også bli invitert hvis våre barn er med? Hvem sitt bryllup er det? Det er DERES. Hev deg over øyenbrynene. Det VANLIGE er at man har med ungene i kirken, gjerne som brudepiker/svenner. Festen om kvelden pleier å være forbeholdt voksne.
Lucky? Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Dette er jo deres store dag da, en dag hvor dere bare skal slappe av å nyte all oppmerksomhet. Jeg synes ikke dere skal be inn barn om dere ikke ønsker det. Da er det de som vil "stjele" all oppmerksomheten og det vil minne mer om en barnebursdag enn et bryllup Jeg skal ikke ha noen barn i mitt bryllup
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Vi gifter oss også neste sommer. Vi har ingen barn selv, og inviterer kun nieser og nevøer. De er ikke så mange, og vi har mye kontakt med dem. Mange av annen slekt og venner har barn, men disse blir ikke invitert. Jeg tror vel ikke at så mange under 15 år har glede av flere retters middag som varer i flere timer, og at det ville blitt slitsomt både for foreldre og barn. Men hvis noen har så små barn at de "må" være med, kommer vi til å ha en barnevakt som sitter hos dem slik at foreldrene bare tilkalles hvis de våkner, gråter eller liknende. Jeg synes ikke det er egoistisk
minnimy Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 hei,det er helt opp til dere hvem som skal være i bryllupet, vi ble invitert i bryllup uten ungene til en veninne,vi måtte reise med fly (inorge)og var der fra fredag til søndag,hun inviterte uten barn sånn at vi kunne få en fri helg sa hun heldigvis er vi heldig med barnevakt,men det hadde ikke vært krise om vi måtte ha de med,godt ment, vi selv giftet oss i sommer og var ca 11 barn fra alder 2mnd-9 år.de var helt fantastisk under middagen,selvsagt ble det litt høyere volum,men alle hørte taler osv.kjekt. lykke til.
Rosalie Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Syns det er litt rart om ikke ihvertfall eldstebarnet deres får være med på middagen, jeg. Tenk så skuffet h*n kommer til å bli!
Majabeth Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Da vi gifta oss var barna våre en naturlig del av selskapet, for som minstepia sa hele tida: VI skal gifte oss! De var med under middagen- og så lenge de klarte utover kvelden. Rundt kl. 22 var det i seng med dem. I tillegg til våre to barn var 8 andre barn invitert. Yngste var vår datter på 3,5 og eldste var 13. Men nå hadde ikke vi noen fest der det var mye drikking og festing. Javisst drakk folk, men ingen tok helt av...Dersom vi hadde lagt opp til en annen type fest, hadde vi nok vurdert det annerledes med barna. Men det var nettopp pga barna vi gjorde som vi gjorde, for det var viktig for oss at de kunne feire dagen sammen med oss.
*Mina* Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Jeg kan ikke forstå at man ønsker å feire en så spesiell dag, uten å ha de aller nærmeste tilstede. Og når jeg da snakker om de aller nærmeste, snakker jeg virkelig om deres barn. Må faktisk si jeg syns synd på eldstebarnet deres, som ikke får ta del i feiringen deres. Men det er min mening, og tydeligvis er vi flere som mener det samme.
*Mina* Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Dette er jo deres store dag da, en dag hvor dere bare skal slappe av å nyte all oppmerksomhet. Jeg synes ikke dere skal be inn barn om dere ikke ønsker det. Da er det de som vil "stjele" all oppmerksomheten og det vil minne mer om en barnebursdag enn et bryllup Jeg skal ikke ha noen barn i mitt bryllup Vi snakker her om brudeparets egne barn, og er man redd for at sine egne barn skal "stjele" showet, vel da har man et problem. Kanskje man ikek burde fått barn, om man tenker som deg. Og bryllupet vårt var så langt i fra et barnebursdag som det kunne bli, men vi hadde våre barn tilstede og ville ikke hatt det annerledes. Vår bryllupsdag var like stor for dem som det var for oss, og det hadde vært helt forferdelig å feire denne dagen uten de som står meg nærmest. Og er det ikke barna som liksom skal stå en nærmest? Og nå snakker jeg fortsatt om egne barn, for det er annerledes med andre sine barn. Og klarer du å sammenligne andre barn med mine barn, så kan du like godt bare tie med en gang.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2007 #10 Skrevet 16. august 2007 Da er det de som vil "stjele" all oppmerksomheten og det vil minne mer om en barnebursdag enn et bryllup Altså, det gjør de ikke nødvendigvis, jeg har vært i flere bryllup hvor det har vært små barn (også brudeparets barn), og det har gått helt fint. Av og til har noen blitt litt urolige, men ikke plagsomt - og det virker vanlig at besteforeldre, venner e.l (eller foreldrene selv, da, om det ikke er brudeparet) tar seg av dem under middagen og sørger for en tur ut med dem om de trenger det. Ellers tenker jeg ikke at man absolutt ikke trenger å invitere andre barn selv om man har med sine egne. Har sett at noen inviterer nevøer og nieser, mens andre barn (forlovers, andre venners) gjerne ikke er invitert til middag. Selv om jeg har god erfaring med å være gjest i bryllup med barn, betyr jo ikke det at det er noe galt i å ha det barnefritt heller, for det er jo to litt forskjellige ting.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2007 #11 Skrevet 16. august 2007 Ellers tenker jeg ikke at man absolutt ikke trenger å invitere andre barn selv om man har med sine egne. Idiotisk setning, men jeg mente at man ikke trenger invitere andre barn selv om man har med sine egne.
Elle_liten Skrevet 16. august 2007 #12 Skrevet 16. august 2007 (endret) Vet ikke om det er svar på spørsmålet, men: Vi skrev bare navnene til de voksne på konvolutten, da vi sendte ut invitasjonene. Løste saken for oss. Vi inviterte de som var over konfirmasjonsalder, som er et naturlig skille i vår familie. Endret 16. august 2007 av Elle_liten
Molofrøkna Skrevet 16. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 16. august 2007 Takk for alle svar! Selvfølgelig vil jeg ha mine nærmeste til stede på en så stor dag,nettopp derfor skal barna være med i kirken. Det er jo der vi gifter oss. Det er det de ser på som bryllupet. Selve middagen har jeg sett på som en "voksengreie" og utrolig kjedelig for ungene.... :søvn: Alle tre skal være brudebarn, og de må gjerne stjele hele showet for min del. :jepp Vi har forøvrig spurt eldste mann om han vil være med på middagen, noe han ikke har lyst til nå. (Han kan jo forandre mening da )
FrøkenEnnå Skrevet 16. august 2007 #14 Skrevet 16. august 2007 Vi skal ha med bare våre egne barn under middagen.De to eldste som er over 15 år skal være med på alt ,mens de to minste som er 4 og 6 skal hentes av barnevakten når de har vært med å spise en stund. Tipper de er glade for det, timesvis ved matbordet er ikke veldig festlig i den alderen
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #15 Skrevet 17. august 2007 Vi hadde bare barna, andres og egne, under vielsen og frem til middagen. Tror ikke de tenkte på at det var noe mer engang. (Alder 3-9) Hvilke barn er det som ønsker å sitte under en 3 timers middag og høre på taler? I tillegg er det jo veldig vanlig med alkohol på festen, der har ikke barna noe å gjøre. Det er dere som skal feires. Det er ikke egoistisk.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #16 Skrevet 17. august 2007 Synes ikke det er rart jeg. har vært med på begge deler i bryllup.dvs både med og uten barn. Var med på ett, der brudeparet hadde med sønnen i kirken. så var han hos barnevakten til han kom innom igjen en liten tur litt senere på kvelden( ikke lenge) tror det var rundt kaketider jeg... synes det var veldig greit... Er det masse taler osv passer det jo veldig dårlig for de fleste barn uansett... Var i en del bryllup da jeg var liten og selv om det var gøy, var middagene alltid kjedelige og fryktelig lange.... så lenge den eldste sønnen deres ikke ønsker å være der under middagen er det vel ganske greit å la barna slippe....
Branna Skrevet 17. august 2007 #17 Skrevet 17. august 2007 I vårt bryllup kommer det totalt fem barn; min bror på seks, min bror på ni måneder og min kjæres fettere som bare er babyer. Andre barn er ikke invitert. De av tantene/onklene som har spedbarn tar med dem, fordi de må reise langt og overnatte og derfor ikke kan ha noen til å passe dem. Mine brødre vil jeg gjerne ha nær meg på min store dag, men de blir sannsynligvis hentet av min stemors søster etter middagen. Vi ville ikke invitere barn fordi, om vi hadde gjort det, så hadde vi ikke fått plass til alle i lokalet. Dessuten har jeg ikke noe særlig forhold til noen av barna i familien min bortsett fra brødrene mine.
Helen Skrevet 17. august 2007 #18 Skrevet 17. august 2007 I vårt bryllup hadde vi med alle våre 4 unger, de var da 1 år, 5 år, 4,5 år og 9 år, samt min bror som også var 9 år. Ungene var brudepiker og brudesvenn, unntatt minstemann. De var med under middagen og til festen begynte, tror kl ble mellom 21 og 22. Ungene moret seg skikkelig, de kjedet seg ikke under middagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå