Trampe Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Den ene av kattene mine har fått noen sorte klumper under haka. Det ser nesten ut som sårskorper, og de går an å pelle vekk. Jeg oppdaget de for en måneds tid siden, og lot de være en stund før jeg fjerna de med q-tips og varmt vann. Smurte med pyrisept sårsalve etterpå. Nå har hun fått de tilbake, og nå er det flere. Hva er dette for noe? Hun klør en del også. Hun har aldri vært ute, hvis det kan ha noe å si.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Den ene av kattene mine har fått noen sorte klumper under haka. Det ser nesten ut som sårskorper, og de går an å pelle vekk. Jeg oppdaget de for en måneds tid siden, og lot de være en stund før jeg fjerna de med q-tips og varmt vann. Smurte med pyrisept sårsalve etterpå. Nå har hun fått de tilbake, og nå er det flere. Hva er dette for noe? Hun klør en del også. Hun har aldri vært ute, hvis det kan ha noe å si. Høres ut som felin akne, altså katte-kviser! Om katten ikke er plaget av det kan du egentlig bare la det være. Men hvis du vil ha det bort, kan du kontakte veterinæren og få en salve. PS: Hørte om noen som hadde problemet, som løste det ved å smøre majones på haken hver kveld, og så la en av de andre kattene slikke det av. Stimuleringen med den andre kattens tunge fikk bukt med problemet etterhvert.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Her er det mye som kan brukes! Majones går an, som nevnt over...men du kan også bruke clearasil kvisekrem, aloe-vera og andre produkter mot fet og uren hud. Bruk gjerne en tannbørste og påfør middelet med, og gjenta behandlingen til de sorte prikkene er borte. Har hatt det på alle mine fire katter i større eller mindre grad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå